iper2

21/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Λικ Μποντί ανέβασε το «Les fausses confidences» στο Οντεόν

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ, ερωτικό θύμα του Μαριβό

O φτωχός Ντοράντ αγαπάει την πλούσια χήρα Αραμίντ, χωρίς αυτή να το γνωρίζει. Είναι οι ήρωες ενός από τα πιο γνωστά έργα του Μαριβό που αυτή την εποχή κάνει το Παρίσι επίκεντρο του θεατρικού ενδιαφέροντος.
      Pin It

O φτωχός Ντοράντ αγαπάει την πλούσια χήρα Αραμίντ, χωρίς αυτή να το γνωρίζει. Είναι οι ήρωες ενός από τα πιο γνωστά έργα του Μαριβό, του «Les fausses confidences» «Ψευδοεξομολογήσεις» ή «Ερωτικά τεχνάσματα», στα ελληνικά του ανεβάσματα), που αυτή την εποχή κάνει το Παρίσι επίκεντρο του θεατρικού ενδιαφέροντος. Πολύ λογικό, αφού το παρουσιάζει στο Odéon-Théâtre de l’ Europe ο διευθυντής του Λικ Μποντί με πρωταγωνιστές την Ιζαμπέλ Ιπέρ και τον Λουί Γκαρέλ.

 

Κι αν η πρώτη δεν χρειάζεται καμιά απολύτως σύσταση, ο δεύτερος είναι αυτός ο πανέμορφος Γάλλος ηθοποιός που μας γνώρισε πρώτος ο Μπερτολούτσι με τους «Ονειροπόλους» του (2003), γιος του διάσημου σκηνοθέτη Φιλίπ Γκαρέλ, ο οποίος άλλωστε τον έβαλε να παίξει και στη δική του ταινία «Συνήθεις εραστές» (2005).

 

Ο Μαριβό ακόμα μια φορά αφηγείται τις περιπέτειες, τις ίντριγκες, τις στρατηγικές που θα ενώσουν ένα, εδώ παράταιρο, ζευγάρι με τα δεσμά του έρωτα με ενορχηστρωτή τον δαιμόνιο υπηρέτη Ντιμπουά. Ο Μποντί ανοίγει την παράσταση δείχνοντας την Ιπέρ σίγουρη, κυρίαρχη, να κάνει μαθήματα τάι τσι φορώντας μεταξωτές πιτζάμες σαν μια σικ Παριζιάνα τού σήμερα. Πληρώνει τον δάσκαλό της και αμέσως καταλαβαίνει κανείς πόσο καλή σχέση έχει με τα χρήματα. Στο βάθος της σκηνής δεκάδες γυναικεία ζεύγη παπουτσιών. Σύμβολο δύναμης ή αδυναμίας; Ο τόνος πάντως δόθηκε, γράφει το «Νοuvel Observateur». «Θα δείτε έναν Μαριβό με μια νέα ματιά, ξεπλυμένο από το βάρος των παλιών αναγνώσεων, των κλισέ, των κοστουμιών εποχής».

 

Οσο το έργο προχωράει, η Ιπέρ, ντυμένη πια με μια μακριά, πολύ στενή φούστα, που δεν της επιτρέπει να περπατάει παρά μόνο με μικρά βηματάκια, και σκαρφαλωμένη σε ψηλοτάκουνες γόβες, που δεν διευκολύνουν την κατάσταση, θα δεχτεί την ερωτική επίθεση του πανέμορφου και γεμάτου μυστήριου Ντοράντ. Ο θεατής πιάνει τα σήματα του σκηνοθέτη. Μια ικανοποιημένη με τη ζωή και την περιουσία της γυναίκα εκεί που δεν το περιμένει χάνει την ισορροπία της. Στην αρχή διασκεδάζει με τον έρωτα που έχει εμπνεύσει, στη συνέχεια παραδίνεται.

 

Στη τελευταία σκηνή η Ιπέρ και ο Γκαρέλ είναι ξαπλωμένοι στη σκηνή ξεθεωμένοι. Εχουν πια παραδεχτεί ότι αγαπιούνται, αλλά έχουν καταναλώσει τόση ενέργεια στις «ψεύτικες εξομολογήσεις» τους, που αναρωτιέται, κανείς, όπως γράφει το «Nouvel Observateur», «αν η αγάπη τους δεν ξεθύμανε μ’ αυτό το παιχνίδι, αν δεν είναι ήδη νεκρή».

 

Η «Μonde» έχει αντιρρήσεις για τη δουλειά του Μποντί. Είναι «καλόγουστη, αλλά επίπεδη. Της λείπει η ένταση μιας ίντριγκας, που είναι λίγο σαν θρίλερ του 18ου αιώνα» γράφει. Εντελώς αντίθετη με την ερμηνεία της Ιπέρ. «Είναι τρελό τι μπορεί να κάνει με το πρόσωπο και τις κινήσεις της για να περάσει σε ένα δευτερόλεπτο από το ένα συναίσθημα στο άλλο».

* INFO: Μέχρι 23 Μαρτίου. Μετά ξεκινά περιοδεία. Αρχές Ιουνίου θα είναι Γερμανία. Θαύμα. Μήπως μας τη φέρει ο Γιώργος Λούκος;

 

Β.Γεωργ.

 

Scroll to top