02/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αγορά εργασίας μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα

Πέρασε ο καιρός των συνεντεύξεων εργασίας; Ποιο είναι το αδύναμο σημείο σας; Είμαι τελειομανής; Σήμερα ο υποψήφιος εργοδότης σας ψάχνει στο LinkedIn.
      Pin It

Πέρασε ο καιρός των συνεντεύξεων εργασίας; Ποιο είναι το αδύναμο σημείο σας; Είμαι τελειομανής; Σήμερα ο υποψήφιος εργοδότης σας ψάχνει στο LinkedIn

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

linkedinΕχω ανοιχτό μπροστά μου το LinkedIn. Αλλο ένα κοινωνικό δίκτυο στο οποίο είμαι «μέσα» εδώ και χρόνια. Και το οποίο είναι αυστηρά «επαγγελματικό». Η ιδέα είναι να έχεις συγκεντρωμένες κάπου τις «επαγγελματικές» σου επαφές. Και χαζεύω τώρα ποιος μου έχει ζητήσει να συνδεθούμε: 5 personal trainers, δύο γυναικολόγοι, ένας βιολόγος-θεολόγος, ένα γραφείο διοργάνωσης γάμων, δύο σχολές χορού, μια εταιρεία μεταφράσεων, καμιά 20αριά δικηγόροι, ένα κέντρο ξένων γλωσσών… να συνεχίσω;

 

Η ιδέα του «επαγγελματικού» γι’ αυτούς είναι να βρουν πελάτες. Η ιδέα του «επαγγελματικού», όμως, έχει να κάνει με τους συναδέλφους, τους συνεργάτες, το δίκτυο του καθενός τέλος πάντων. Κι έτσι από τις 180 κάτι προσκλήσεις ζήτημα ν’ αποδέχτηκα τις 30 (άμα θέλω personal trainer έχω φίλο, όσο για γάμο δεν το βλέπω τώρα κοντά).

 

Μιλάμε συχνά για τη «διαστροφή» της τεχνολογίας, για το πώς, δηλαδή, μια τεχνολογία (συσκευή, εφαρμογή κ.λπ.) φτιάχνεται για ένα σκοπό και τελικά χρησιμοποιείται για άλλο. Κλασικό παράδειγμα, το παλιό καλό μας βίντεο. Η ιδέα ήταν να βλέπεις ταινίες στο σπίτι και τελικά ο κόσμος το χρησιμοποίησε περισσότερο για να «γράφει» προγράμματα από την τηλεόραση και να τα βλέπει αργότερα. Κι αν είναι σήμερα γεμάτο το youtube από παλιά σίριαλ και διαφημίσεις είναι γιατί ο κόσμος ψηφιοποίησε τα βίντεο που είχε κρατήσει. Κάτι τέτοιο γίνεται μάλλον και με το LinkedIn, αντί να φτιάχνεις δίκτυα επαγγελματικών σχέσεων, «ψαρεύεις» πελάτες. Μπορεί και να δουλεύει, τι να πω; Οχι σε μένα πάντως.

 

Κι όμως, το LinkedIn είναι ένα από τα πιο χρήσιμα δίκτυα. Κυρίως γιατί δεν χαζεύεις, αλλά φροντίζεις τις επαγγελματικές σου σχέσεις. Δημοσιεύονται και πολλές αγγελίες, οι οποίες σου έρχονται ανάλογα με την ειδικότητά σου. Ο Μαρκ Γκρανόβετερ, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Στράτφορντ και ένας από τους «πατέρες» των κοινωνικών δικτύων, ξεκίνησε ήδη από τη δεκαετία του ‘70 να κάνει μελέτες για το πώς οι άνθρωποι έβρισκαν δουλειά μέσω του «δικτύου κοινωνικών επαφών τους» (καμία σχέση με το διαδίκτυο, φανταστείτε γνωστούς, παλιούς συμμαθητές, γείτονες κ.λπ.). Με τα αποτελέσματά του ανέπτυξε τη θεωρία των «αδύναμων δεσμών», δηλαδή επαφών με τις οποίες δεν έχεις συχνή σχέση (τους βλέπεις μια φορά τον χρόνο, για παράδειγμα), ωστόσο είναι αυτές που αποτελούν τις γέφυρες από το ένα κοινωνικό δίκτυο στο άλλο, μεταφέροντας την πληροφορία. Ετσι το 55,7% των ανθρώπων που βρήκαν δουλειά τα κατάφεραν χάρη σε τέτοιου είδους σχέσεις. Οπως αυτές που αναπτύσσονται στο LinkedIn.

 

Και φαίνεται αυτό από την επιτυχία του. Στη σειρά είναι πίσω από τα Facebook, Twitter, Google+, τέταρτο δηλαδή στην προτίμηση των χρηστών, μπροστά από τα Instagram και Pinterest. Είναι, επίσης, ενδιαφέρον το γεγονός ότι το 79% των χρηστών του είναι άνω των 35 ετών.

 

Στην Ελλάδα, βέβαια, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά αφού στην έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014 του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν – ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η σειρά αλλάζει. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, το πιο διαδεδομένο πλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το youtube (93%), στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το LinkedIn (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%).

 

Ισως γιατί η κρίση αναγκάζει τους ανθρώπους να ψάχνουν για δουλειά και το LinkedIn είναι ένας τρόπος ανάμεσα σε άλλους.

 

[email protected]

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

e-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Η Europeana (www.europeana.eu), η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη, Μουσείο και Αρχείο της Ευρώπης, γιόρτασε πριν από λίγο καιρό τα πέμπτα γενέθλιά της, φτάνοντας ταυτόχρονα στα 30 εκατομμύρια ψηφιακά αντικείμενα δύο χρόνια πριν από τον προβλεπόμενο στόχο. Η Europeana συλλέγει σε μια ενιαία βάση δεδομένων την πληροφορία που συνοδεύει τα ψηφιακά αντικείμενα και παρέχει ένα ενιαίο σημείο πρόσβασης στο πολιτιστικό υλικό που συλλέγεται σε όλο τον ευρωπαϊκό χώρο.

Σήμερα, πάνω από 2.300 πολιτιστικοί οργανισμοί από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης προσφέρουν περιεχόμενο όπως χάρτες, βιβλία, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, πίνακες ζωγραφικής και έργα γλυπτικής. Δεν πρόκειται, όμως, μόνο για παλαιό υλικό. Το 30ό εκατομμυριοστό αντικείμενο που προστέθηκε είναι η ταινία κινουμένων σχεδίων The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (βραβείο Ακαδημίας για την Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους το 2012), με θέμα έναν άνθρωπο που αφιερώνει τη ζωή του στα βιβλία και τον τρόπο που τα βιβλία τού επιστρέφουν τη χάρη.

Από το 2012 η Europeana κατέστησε διαθέσιμες 20 εκατ. εγγραφές, καθιστώντας όλα της τα μεταδεδομένα ανοιχτά, διαθέσιμα για οποιαδήποτε περαιτέρω χρήση. Αυτό επέτρεψε τον διαμοιρασμό του περιεχομένου της Europeana εκτός του δικτυακού της τόπου, και μέσω APIs, που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά και να δημιουργήσει εφαρμογές που επαναχρησιμοποιούν την πληροφορία, όπως σε apps και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τη δημιουργική βιομηχανία, που έχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στον πολιτιστικό πλούτο της Ευρώπης, για τη δημιουργία νέων χρήσιμων εφαρμογών για τους χρήστες. Μία ακόμη σημαντική υπηρεσία της Europeana είναι το Open Culture app για συσκευές Apple και Android, με 450.000 επιλεγμένα ψηφιακά αντικείμενα και θησαυρούς από τις συλλογές των μεγαλύτερων πολιτιστικών ιδρυμάτων της Ευρώπης.

Η Europeana έχει, ακόμη, συντελέσει σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο το κοινό αλληλεπιδρά με την πολιτιστική του κληρονομιά διαδικτυακά. Στα έργα Europeana 1914-1918 (www.europeana1914-1918.eu) και Europeana 1989 (www.europeana1989.eu) οι τελικοί χρήστες μπορούν οι ίδιοι να ανεβάσουν περιεχόμενο και να εξερευνήσουν οικογενειακές ιστορίες του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και της περιόδου της πτώσης του Σιδηρού Παραπετάσματος. Χιλιάδες άνθρωποι από 17 χώρες έχουν μπορέσει να διαμοιραστούν περισσότερα από 60.000 οικογενειακά κειμήλια και προσωπικές ιστορίες στο διαδίκτυο.

Με περίπου 270.000 αντικείμενα, το ελληνικό περιεχόμενο βρίσκεται στη 17η θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν, ενώ 24.000 αντικείμενα προέρχονται από τις συλλογές και τα αποθετήρια που υποστηρίζει το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, όπως το αποθετήριο της Ζωφόρου του Παρθενώνα και οι ψηφιακές συλλογές πολιτιστικού περιεχομένου Πανδέκτης.

………………………………………………………………………………………………………………………………

 e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

• Ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής στο Imagine Cup 2014, τον μεγαλύτερο διαγωνισμό φοιτητικής καινοτομίας της Microsoft, στον οποίο μπορούν να συμμετάσχουν φοιτητές και μαθητές άνω των 16 ετών. Με περισσότερες από 250.000 συμμετοχές από όλο τον κόσμο το 2013, έχει σκοπό να αναδείξει την ευρηματικότητα των φοιτητών και των μαθητών. Για τη συμμετοχή τους οι υποψήφιες ομάδες θα πρέπει να έχουν εγγραφεί στο www.imaginecup.com μέχρι την 1η Απριλίου 2014, να υποβάλουν την αίτηση και να στείλουν ένα prototype/demo της εφαρμογής τους στη διεύθυνση [email protected] μέχρι και τη 15η Απριλίου 2014.

• Τεχνολογία και για νοικοκυρές. Η εταιρεία Samsung παρουσίασε το ψυγείο Food Showcase. Ο έξυπνος σχεδιασμός (εξωτερική πόρτα με τμήμα ShowCase για εύκολη πρόσβαση σε σάλτσες, ποτά και σνακ, καθώς και εσωτερικό τμήμα InnerCase για αποθήκευση μακρύτερης διαρκείας, μεγαλύτερων σε μέγεθος φρέσκων τροφίμων) συνδυάζεται με μια καινοτόμο τεχνολογία ψύξης, που διατηρεί τα τρόφιμα φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με Digital Inverter.

• Λάτρης των Mac; Ο υπολογιστής-σταθμός στην ιστορία της Apple έκλεισε τα 30 και η εταιρεία ετοίμασε ένα επετειακό βίντεο http://www.apple.com/30-years. Η Apple επίσης ζητά από όλους να γράψουν τις δικές τους εμπειρίες από το πρώτο τους Mac. Από τις απαντήσεις δημιουργούνται δύο infographics που δείχνουν την εξέλιξη της χρήσης των Mac από το 1984 που βγήκε το πρώτο μοντέλο στην αγορά έως σήμερα.

Scroll to top