Κόντρα έχει ξεσπάσει γύρω από τις αναφορές περί δήλωσης διακοπής των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης από την κατασκευάστρια κοινοπραξία.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρης, χαρακτήρισε «απαράδεκτη από κάθε άποψη τη δήλωση διακοπής», αναρωτώμενος, σε ανακοίνωσή του, αν θα γίνει επιτέλους το Μετρό.
Ο κ. Μπουτάρης κάνει λόγο για «μία ακόμα πράξη στο γαϊτανάκι του εκβιασμού που υφίστανται οι Θεσσαλονικείς» και τονίζει: «Ένας εκβιασμός, προκειμένου να αυξηθεί το κόστος του έργου κατά μισό δισ. ευρώ. Η οργή περισσεύει. Απαιτούμε να γνωρίσει άμεσα η πόλη όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν: Τα στάδια εξέλιξης των εργασιών, τα χρήματα που έχουν έως σήμερα δαπανηθεί, τις όποιες υπερβάσεις έχουν ήδη καταγραφεί, αν, πότε, και πώς εξελίχθηκε η διαπραγμάτευση του Δημοσίου (κυβέρνησης και Αττικό Μετρό) με τον εργολάβο για την τύχη των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό της Βενιζέλου».
Ο δήμαρχος απαιτεί μία δέσμευση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο – μία ρητή δέσμευση για το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου καθώς και για τη συνύπαρξη του μετρό με τα αρχαία και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν διαπραγματευόμαστε ούτε το μέλλον, ούτε την ψυχή της Θεσσαλονίκης. Μετά τον κλαυσίγελω της τρύπας στη Νέα Εγνατία που σκότωσε εν τη γενέσει της κάθε κουβέντα για την ανάπτυξη ενός υγιούς μέσου μαζικής μετακίνησης, όπως το τραμ, μετά το φιάσκο της υποθαλάσσιας που στοίχισε στον Έλληνα φορολογούμενο 60 εκ. ευρώ κερατιάτικα, το ανεκδιήγητο ελληνικό κράτος δεν επιτρέπεται να ξανααστοχήσει. Η πόλη απαιτεί να ξέρει: θα γίνει επιτέλους το μετρό;»
«Όσο για τους όψιμα αγωνιούντες για τη μοίρα της κοινοβουλευτικής εκλογικής τους περιφέρειας, εφόσον υποστηρίζουν την ορθότητα της ψήφου τους με την οποία ενέκριναν τις συμβάσεις Σουφλιά (και τα photo opportunity του Γιωρίκα και του Κωστίκα) και μαζί μ’αυτές, το σχεδιασμό σταθμών του μετρό κάθε 800 μέτρα και «μελετοκατασκευή-βλέποντας-και-κάνοντας» για τον αρχαιολογικό πλούτο στα έγκατα ενός αστικού κέντρου 23 αιώνων, να βγουν και να το πουν δημόσια. Διαφορετικά καλό θα είναι να πάρουν θέση για τα διλήμματα όπως τα παρουσιάζει η κυβέρνηση στον οποία ακόμα ανήκουν» σημειώνει ο δήμαρχος στην ανακοίνωσή του.
Νωρίτερα, ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στ. Καλαφάτης, είχε χαρακτηρίσει τον κ. Μπουτάρη «πρωταγωνιστή των καθυστερήσεων στο έργο του Μετρό και της ταλαιπωρίας των πολιτών.
«Εδώ και μήνες, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, αντί να συμβάλει στην επιτάχυνση του ήδη επιβαρυμένου έργου του Μετρό, με τη στάση και τη συμπεριφορά του, έχει καταστεί πρωταγωνιστής των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας των πολιτών. Η Θεσσαλονίκη βιώνει τις επιπτώσεις μιας δημοτικής διοίκησης που θεωρεί σχέδιο δράσης, την αδράνεια. Ελπίζουμε, όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταματήσουν τα παιχνίδια στις πλάτες της πόλης και των πολιτών. Το έργο του μετρό, πρέπει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί», επεσήμανε σε γραπτή δήλωση του ο κ. Καλαφάτης.
Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό σε χθεσινή ανακοίνωσή της σημείωνε τα εξής:
«Με αφορμή την “Ειδική δήλωση διακοπής έργων” της αναδόχου κ/ξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Αττικό Μετρό δηλώνει τα ακόλουθα:
1. Tο έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η Σύμβαση.
2. Ισχύουν απαρέγκλιτα τα όσα έχει δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».
efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ