Η εξέλιξη των γεγονότων σύμφωνα με ένα σενάριο που έχει σε μεγάλο βαθμό επιβεβαιωθεί από τις αρχές των ενδιαφερόμενων χωρών είναι η εξής:
- Το Σάββατο 8 Μαρτίου η πτήση MH370 απογειώνεται στις 00:41 (18:41 ώρα Ελλάδας της Παρασκευής) από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες -εκ των οποίων 227 επιβάτες- και κατεύθυνση το Πεκίνο.
- Τη νυχτερινή πτήση πραγματοποιούν ο κυβερνήτης Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, 53 ετών, και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, 27 ετών.
- Το Boeing 777-200 φέρει αρκετά καύσιμα για να πετάει οκτώ ώρες: έξι ώρες μέχρι το Πεκίνο και δύο ώρες ως ρεζέρβα ασφαλείας, σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στην πολιτική αεροπορία.
- Το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) που μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, σταματάει να εκπέμπει στη 01:07. Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος δεν μπορεί να γίνει παρά από τον πιλότο ή από κάποιον «μυημένο», σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες.
- Λίγο μετά, ο μαλαισιανός έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας ανακοινώνει στους πιλότους ότι θα εγκαταλείψουν τον εναέριο χώρο της χώρας και θα μπουν στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Οι ελεγκτές καταγράφουν τότε το τελευταίο προφορικό μήνυμα από το πιλοτήριο: «Όλα καλά, καληνύχτα». Η ταυτότητα του προσώπου που το εξέπεμψε δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά αυτός που μίλησε έπρεπε να γνωρίζει πως το ACARS έχει απενεργοποιηθεί.
- Οι τρανσπόντερ που παρέχουν ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο για τη θέση και το ύψος του αεροπλάνου απενεργοποιήθηκαν 14 λεπτά μετά το ACARS, στη 01:21. Αντίθετα από το ACARS, η διακοπή της λειτουργίας των τρανσπόντερ είναι κάτι σχετικά εύκολο : είχε διακοπεί στα τρία από τα τέσσερα αεροπλάνα στα οποία είχε γίνει αεροπειρατεία την 11η Σεπτεμβρίου 2001 στις ΗΠΑ.
- Το αεροπλάνο εξαφανίζεται από τις οθόνες των ραντάρ της μαλαισιανής πολιτικής αεροπορίας στη 01:30. Συνεχίζει να εμφανίζεται στα στρατιωτικά ραντάρ μέχρι τις 02:15, αλλά δεν ταυτοποιείται αμέσως ως η πτήση MH370.
- Στα μισά του δρόμου ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και αυτές του Βιετνάμ, το αεροπλάνο πραγματοποιεί ξαφνική αλλαγή πορείας, προς δυσμάς, κατευθυνόμενο προς τη μαλαϊκή χερσόνησο, και στη συνέχεια βορειοδυτικά.
- Σύμφωνα με τους «New York Times», το αεροπλάνο άλλαξε πολλές φορές κατεύθυνση και ύψος, μετά την απώλεια επαφής μαζί του.
- Το αεροπλάνο φέρεται ότι ανέβηκε έως τα 45.000 πόδια (περίπου 13.700 μέτρα ύψος), πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για ένα Boeing 777, πριν κατεβεί με ακανόνιστο τρόπο μέχρι τα 23.000 πόδια, δηλαδή κάτω από το ύψος πτήσης του, πλησιάζοντας το Πενάνγκ, πυκνοκατοικημένο νησί της Μαλαισίας. Οι πληροφορίες αυτές δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τις αρχές.
- Η τελευταία δορυφορική επικοινωνία καταγράφηκε στις 08:11, καθώς το αεροπλάνο είχε τότε σχεδόν εξαντλήσει τα αποθέματα των καυσίμων του. Δυστυχώς τα δεδομένα αυτά δεν επιτρέπουν τον γεωγραφικό εντοπισμό του. Εν τούτοις οι παρατηρήσεις έχουν επιτρέψει να χαραχθούν δύο μεγάλα τόξα –το ένα από τη βόρεια Μαλαισία ως την κεντρική Ασία, το άλλο στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού– που πιστεύεται ότι διασταυρώνονται με την πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο.
Σχετικό θέμα: Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο πιλοτήριο του Boeing
efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ