Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Ηχηρή απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης για την πώληση του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και στα όσα ισχυρίστηκαν στη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου ο υπουργός Ναυτιλίας και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσιάζοντας έναν ΟΛΠ σχεδόν ζημιογόνο, που από αυτόν φτάνουν ελάχιστα κέρδη στο Δημόσιο, έδωσε χθες το Δ.Σ. του ΟΛΠ δημοσιοποιώντας τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού. Σύμφωνα με αυτά, το 2013 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των κερδών του προ φόρων, έναντι του 2012. Τα κέρδη του ΟΛΠ ανήλθαν σε 11.824.617 ευρώ έναντι 9.098.886 το 2012, παρουσιάζοντας αύξηση 30%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 8.045.245 ευρώ, έναντι 7.177.370 του 2012, παρουσιάζοντας αύξηση 12,1%. Το μικτό κέρδος εμφάνισε αύξηση 11,5% έναντι του 2012 (από 19.934.259 ευρώ σε 22.224.256 ευρώ). Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 2% από 106.592.452 ευρώ το 2012 σε 108.630.469 ευρώ το 2013. Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας της περιόδου παρουσίασαν μείωση 3% έναντι του 2012. Το μέσο κόστος εργασίας επί του κύκλου εργασιών μειώθηκε σε 46,4% έναντι 71% του 2009 και 52% του 2012. Το μέσο κόστος εργασίας παρά την 24ωρη συνεχή εργασία επί 365 ημέρες τον χρόνο είναι πλέον πλήρως ανταγωνιστικό και ανάλογο με τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών λιμανιών. Τα χρηματικά διαθέσιμα του Οργανισμού ανήλθαν στις 31 Δεκεμβρίου 2013 σε 40.624.049 ευρώ έναντι 14.662.472 του 2012, σημειώνοντας αύξηση 177%.

 

Τα κέρδη ανά μετοχή θα είναι αυξημένα κατά 12,1% ήτοι από 0,2871 ευρώ ανά μετοχή σε 0,3218 ευρώ. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης δήλωσε ότι παρά τη συνεχιζόμενη κρίση ο ΟΛΠ παρουσίασε για τέταρτη συνεχή χρονιά ακόμα μία κερδοφόρα χρήση και ότι τα οικονομικά στοιχεία του 2013 αφορούν έναν πλήρως ανταγωνιστικό ΟΛΠ. Τόνισε ότι εκτελεί σημαντικά αναπτυξιακά έργα στο επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι του Πειραιά και ότι το 2013 κατέβαλε στο Δημόσιο 21.256.705 ευρώ με τη μορφή φόρων, εισφορών και μερισμάτων. Σημείωσε επίσης ότι, αντίθετα με τα όσα λέγονται, ο ΟΛΠ εκτελεί τα έργα του με ίδια κεφάλαια και κοινοτικές χρηματοδοτήσεις, χωρίς καμιά εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, σε όλα τα έργα που εκτελεί από τη μετατροπή του σε Α.Ε. το 1999.

 

[email protected]

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Ιδρύουν ΡΑΛ με 35 προσλήψεις

 

Την ικανοποίηση ενός βασικού αιτήματος του ΠΑΣΟΚ, για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αποφάσισε η κυβέρνηση, καθώς στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). Αυτή ήταν μία από τις βασικές ενστάσεις του ΠΑΣΟΚ, αφού υποστήριζε ότι δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να διαθέσει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ πακέτο των μετοχών άνω του 50% του ΟΛΠ χωρίς να έχει υλοποιήσει την πρόβλεψη του ν. 4150 για δημιουργία ΡΑΛ. Σύμφωνα λοιπόν με διάταξη που συμπεριλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο, συγκροτείται η ΡΑΛ ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εποπτευόμενη από τον υπουργό Ναυτιλίας. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σε πρώτη φάση για τη στελέχωση των υπηρεσιών της ΡΑΛ προβλέπεται να προσληφθούν 35 άτομα, ανάμεσά τους και δύο δημοσιογράφοι, με προοπτική αύξησης των προσλήψεων μέχρι και 50. Η ΡΑΛ θα είναι στην ουσία ένα εποπτικό όργανο για όλα τα λιμάνια, αρμόδιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων και διατάξεων των συμβάσεων παραχώρησης και για την τήρηση των υποχρεώσεων των λιμανιών στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας, εθνικής και ευρωπαϊκής.

 

ΧΡ.ΠΑΠ.

 

 

Scroll to top