15/11/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κρυφό» σχολειό… διαδικτυακό

      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, και ειδικά σε ορισμένα στελέχη της διοίκησης -και όχι μόνο-, μπορεί κανείς να καταλογίσει μια σειρά από κακώς κείμενα. Υπάρχουν όμως κάποια «παράθυρα» που δείχνουν τι θα μπορεί πραγματικά να προσφέρει ανταποδοτικά η ΕΡΤ, ενώ μια σειρά εργαζομένων έχουν αποδείξει ότι μπορεί ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας να γίνει σημείο αναφοράς. Θετικής και όχι αρνητικής.

 

Στην ΕΡΤ λοιπόν, την οποία σχεδόν όλοι συχνά επικρίνουμε (και απολύτως δικαιολογημένα), έχει ξεφυτρώσει ένα, σχετικά μικρό για την ώρα, «κρυφό» σχολειό. Διαδικτυακό. Πρόκειται για ακόμα ένα βήμα από το Αρχείο της ΕΡΤ που ψηφιοποίησε 150 ντοκιμαντέρ, τα οποία είναι όμως εναρμονισμένα με τη διδακτέα ύλη του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

 

Ουσιαστικά το επιστημονικό προσωπικό του Αρχείου της ΕΡΤ έχοντας τη βοήθεια δασκάλων και καθηγητών αντιστοίχησαν οπτικοακουστικά τεκμήρια με τα σχολικά βιβλία. Και κάπως έτσι δημιούργησαν μια διαφορετική διαδικτυακή βιβλιοθήκη, που σχεδιάζεται να είναι διαθέσιμη και προσβάσιμη απ' όλους μέσω της ιστοσελίδας www.ert-arcives.gr στις αρχές Δεκεμβρίου. Οι μαθητές έτσι θα μπορούν να αναζητούν οπτικοακουστική βοήθεια ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν και το μαθησιακό τους αντικείμενο.

 

Σε αυτήν την οπτικοακουστική βιβλιοθήκη περιλαμβάνονται παραγωγές για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου χωρισμένες σε κατηγορίες. Ετσι, κάθε χρήστης μπορεί να αναζητήσει μια σειρά παραγωγές για: ιστορία μεσαιωνικού, νεότερου και σύγχρονου κόσμου, αρχαία ιστορία, γεωγραφία, θρησκευτικά, εικαστικά, πληροφορική, μουσική, νέα ελληνικά κ.ά.

 

Να εντοπίσει και να δει ντοκιμαντέρ όπως: «Από την άλωση στον ξεσηκωμό», «21η Απριλίου. Η Βουλή στο χακί», «Ιατρείον ψυχής η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας», «Αναζητώντας τον Ανδρέα Κάλβο», «Γ. Ρίτσος “Θεατρικά”», «Κ. Π. Καβάφης, 50 χρόνια από τον θάνατό του», «Στρατής Τσίρκας – ο λόγος του, η ζωή του», «Γιάννης Ξενάκης», «Ο κόσμος του ρεμπέτικου», «Τα ρεμπέτικα της Σμύρνης» κ.ά.

 

Πρόκειται για ένα εργαλείο που θα εξελίσσεται συνεχώς, καθώς τα νέα δεδομένα μπορούν να διαμορφώνουν ανάλογα και τις χρήσεις του. Το σίγουρο είναι ότι δίνει διαλειτουργικές δυνατότητες, διευκολύνει τη διάχυση και την ανταλλαγή μαθησιακών αντικειμένων, ενώ θα λειτουργεί ως οπτικοακουστικό βοήθημα γενικών γνώσεων, όχι μόνο για μαθητές και καθηγητές αλλά για κάθε ενδιαφερόμενο.

Scroll to top