Pin It

Η έξοδος από την κρίση που επετεύχθη σύμφωνα με την κυβέρνηση, δεν αγγίζει την πραγματική οικονομία και τους πολίτες, όπως δείχνουν τα στοιχεία για την πορεία της αγοράς. Το υπουργείο Οικονομικών βιάστηκε να πανηγυρίσει πρόσφατα για τη συγκυριακή ανάκαμψη του τζίρου των καταστημάτων τον περασμένο Νοέμβριο λόγω των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Η συνέχεια ήταν μια από τα ίδια, καθώς συνεχίστηκε η πτωτική πορεία τόσο του τζίρου όσο και του όγκων των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, και το 2014 ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο για τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων της χώρας. Ειδικότερα, ο δείκτης όγκου των πωλήσεων (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιµές) στο λιανικό εμπόριο σημείωσε μείωση 1,9% τον Ιανουάριο φέτος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2013. Ο τζίρος κινήθηκε πτωτικά στα πολυκαταστήματα (-15,6%), στα έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισµό (-11,7%), στα μεγάλα καταστήματα τροφίµων (-7,7%), στα φαρμακευτικά-καλλυντικά (-2,6%) και στα τρόφιµα-ποτά-καπνό (-0,9%).

 

Στον αντίποδα, άνοδο σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων σε βιβλία-χαρτικά-λοιπά είδη δώρων κ.ά. (8,5%), σε ένδυση-υπόδηση (5,8%) και σε καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (5,3%). Σε μηνιαία βάση (σύγκριση Ιανουαρίου 2014 και Δεκεμβρίου 2013) ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 17%.

 

Η μεγάλη αυτή πτώση ήταν αποτέλεσμα της μείωσης του τζίρου σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων και συγκεκριμένα σε: βιβλία-χαρτικά-λοιπά είδη δώρων κ.ά. (-34,6%), έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισµό (-34%), τρόφιµα-ποτά-καπνό (-31,6%), πολυκαταστήματα (-24,8%), μεγάλα καταστήματα τροφίµων (-20,6%), ένδυση-υπόδηση (-8,3%), φαρμακευτικά-καλλυντικά (-5,9%), καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (-3,1%).

 

Κ.ΤΣ.

 

Scroll to top