06/05/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με την ΚΟΑ στο Μέγαρο

Το «Γερμανικό Ρέκβιεμ» του Μπραμς

Το αθηναϊκό σύνολο έδεσε αβίαστα με τον πειθαρχημένο, αψεγάδιαστο ήχο της γερμανικής χορωδίας και έκανε, υπό τον Βασίλη Χριστόπουλο, ακόμα μία υποβλητική επίδειξη των επιτευγμάτων του.
      Pin It

Το αθηναϊκό σύνολο έδεσε αβίαστα με τον πειθαρχημένο, αψεγάδιαστο ήχο της γερμανικής χορωδίας και έκανε, υπό τον Βασίλη Χριστόπουλο, ακόμα μία υποβλητική επίδειξη των επιτευγμάτων του

 

Του Γιάννη Σβώλου

 

Το «Γερμανικό Ρέκβιεμ» του Μπραμς σε μια εξαιρετική ερμηνεία πρότεινε η ΚΟΑ ως συμμετοχή της στον μεγαλοβδομαδιάτικο κύκλο εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής (16/4/2014). Το έργο είναι ριζωμένο στον βαθύ πυρήνα του γερμανικού, ρομαντικού ρεπερτορίου και στην τελική του διαμόρφωση διοχετεύει τα αισθήματα πένθους του συνθέτη για τους πρόσφατους θανάτους της μητέρας του και του Σούμαν. Επίσης, απέχοντας συνειδητά από το να χρησιμοποιήσει το επίσημο κείμενο της νεκρώσιμης ακολουθίας, διαθέτει μάλλον κοσμικό χαρακτήρα καθώς εκφράζει με τον πιο ξεκάθαρο –και τολμηρό για την εποχή!– τρόπο την αποστασιοποιημένη σχέση του δημιουργού του προς τη θρησκεία. Στην εκτέλεση συμμετείχαν Γερμανοί μονωδοί και η Χορωδία Μοττέτων του Μονάχου. Το όλο υλοποιήθηκε με ευγενική χορηγία της γερμανικής Πρεσβείας. Η συναυλία προσέλκυσε μεγάλο ακροατήριο, που γέμισε την αίθουσα ενώ η ερμηνεία υπερκάλυψε κάθε προσδοκία αφήνοντας άριστες εντυπώσεις!

 

Σε μια υποβλητική επίδειξη επιτευγμάτων, ο αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος αξιοποίησε στο έπακρο τις ποιότητες που με σκληρή δουλειά ενστάλαξε στο αθηναϊκό σύνολο στη διάρκεια της θητείας του, ζευγαρώνοντάς τες ιδανικά προς αυτές της έμπειρης γερμανικής χορωδίας. Η διαφάνεια και καθαρότητα του άριστα εστιασμένου ήχου των εγχόρδων, η ακρίβεια και η ευγένεια των εκφραστικών φορτίσεων της φραστικής, οι ισορροπημένες, ποιοτικές συνεισφορές χάλκινων και ξύλινων πνευστών, το συνολικά ζυγιασμένο ανάγλυφο των δυναμικών κορυφώσεων έδεσαν αβίαστα με τον πειθαρχημένο, αψεγάδιαστα εστιασμένο ήχο της Χορωδίας Μοττέτων του Μονάχου..

 

Τα δύο σύνολα «συνομίλησαν» και διέπλεξαν τις εκφορές τους ως ηχητικές εκδοχές ίδιας αισθητικής αρχής, υποστηρίζοντας άριστα την καθαρών γραμμών, ευγενούς πάθους συμφωνική γραφή του Μπραμς. Ο Χριστόπουλος διηύθυνε με αυστηρό, αποστασιοποιημένο πάθος ευρέος εκφραστικού φάσματος: «άψυχο» ξετύλιγμα του αφηγηματικού χορωδιακού λόγου, ειρμός αρθρωμένος με εύπλαστο, κυματιστό βηματισμό, αιθέρια, ατμοσφαιρική ορχηστρική συνοδεία, πλατιά σχήματα κλιμάκωσης-αποκλιμάκωσης, τραχιές, άγριες σπαρακτικές κορυφώσεις. Τα σολιστικά μέρη απέδωσαν με συμπληρωματικό εκφραστικό στίγμα ο 45χρονος βαρύτονος Γιόχεν Κούπφερ, αξιοποιώντας με αυστηρό πάθος την κολοσσιαία σπηλαιώδη φωνή του και η υψίφωνος Σουζάνε Μπέρνχαρντ με το ορθοτονικά ασφαλές, παγερά αποστασιοποιημένο τραγούδι της.

 

Scroll to top