Pin It

Του Γιάννη Σβώλου

 

Μόνο για ένα δεν θα μπορεί να διαμαρτυρηθεί ο Βασίλης Χριστόπουλος: ότι ο υπουργός Πολιτισμού κώφευσε στην επισήμανσή του πως σημαντικοί καλλιτεχνικοί οργανισμοί απομένουν ακυβέρνητοι επειδή το υπουργείο περιμένει τη λήξη της θητείας τού εκάστοτε καλλιτεχνικού διευθυντή πριν αποφασίσει τον διορισμό νέου. Για όλα τα άλλα, τα σοβαρά και ουσιαστικά, που με τόση σαφήνεια και καταγγελτική αιχμηρότητα επισήμανε ο 39χρονος Χριστόπουλος, ουδέν σχόλιο, ουδεμία απάντηση δόθηκε.

 

Αυτή τη φορά το ραντεβού της διαδοχής έγινε με ακρίβεια σκυταλοδρομίας: την επομένη αφ’ ότου έληξε η θητεία του Χριστόπουλου ο υπουργός διόρισε στη θέση του τον αρχιμουσικό Στέφανο Τσιαλή. Ισως και επειδή η αρνητική δημοσιότητα που συντηρούσε για καιρό αυτή η δύσκολη παρτίδα θεατρικού μπιλιάρδου αποτελούμενη από αιχμηρά δημοσιεύματα ήταν ό,τι ακριβώς δεν χρειαζόταν η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή.

 

Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ της εγχώριας μουσικής ζωής το δυσάρεστο παιχνίδι διαδοχής που παιζόταν τόσους μήνες δεν κρύβει μυστικά· ούτε και είδαμε κάτι που δεν ξέραμε όταν –για λίγες, βίαιες στιγμές– τραβήχτηκαν οι μάσκες…. Τι σχολιάζει κάποιος σε μια τέτοια περίπτωση; Το εύλογο, αποστομωτικό σχόλιο είναι ένα και τα λέει όλα: Οταν η ομάδα κερδίζει δεν αλλάζεις τον προπονητή, αλλά τον αφήνεις να αποδώσει στο μέγιστο. Ισως ήταν η πρώτη φορά στη μακρά, περιπετειώδη ιστορία της ΚΟΑ που τόσο πολλά πήγαν τόσο καλά σε τόσα επίπεδα: πρωτόγνωρη, πανταχόθεν αναγνωρισμένη καλλιτεχνική βελτίωση, προσέλκυση νέων ακροατηρίων, θεαματική αύξηση εισιτηρίων, διάχυση της προσφοράς σε πλάτος και βάθος κοινωνικά και γεωγραφικά. Και όλα αυτά σε περίοδο δριμείας οικονομικής κρίσης!

 

Το ότι την τελευταία διετία ο Στέφανος Τσιαλής έχει διευθύνει κάποιες φορές στην Αθήνα, σε συναυλίες της ΚΟΑ και παραστάσεις της ΕΛΣ, σίγουρα δεν σημαίνει ότι διαθέτει την απαραίτητη πείρα της ελληνικής πραγματικότητας. Από την άλλη, στο εντυπωσιακό βιογραφικό του, που με ιδιαίτερη σπουδή στάλθηκε από το υπουργείο, διαβάζουμε για τη σαφώς μακρά εμπειρία του στην περιφέρεια του γερμανόφωνου ευρωπαϊκού χώρου και όχι μόνον. Εχει συνεργαστεί με πληθώρα ορχηστρών σε Ευρώπη, Καναδά, Κούβα, Νότια Αφρική.

 

Συνεπώς ουδείς αμφισβητεί ότι ο νέος, 50χρονος καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ θα διαθέτει τη βασική τεχνογνωσία και την καλλιτεχνική πείρα που απαιτούνται για τη θέση. Περιμένουμε από αυτόν πολλά και, κυρίως, να συνεχίσει να βελτιώνει την ορχήστρα. Επίσης, του ευχόμαστε ειλικρινώς να έχει τις αντοχές και την υπομονή του προκατόχου του όταν βρεθεί αντιμέτωπος με τα ίδια ακριβώς, ανεπίλυτα και χρονίζοντα προβλήματα που με τόση ακρίβεια εξέθεσε ο Χριστόπουλος στη συνέντευξη Τύπου της περασμένης Πέμπτης.

 

Scroll to top