01/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενα γράμμα-πονοκέφαλος

Ευκολία ή ταλαιπωρία είναι το ερώτημα που τίθεται πρώτο στη λίστα, όταν κουβεντιάζουμε για τις νέες τεχνολογίες. Ακόμα και γι’ αυτές που δεν είναι πια τόσο νέες, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
      Pin It

ΒΑΛΙΑ ΚΑΪΜΑΚΗΓράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Πριν από αρκετά χρόνια, ένας πολύ καλός μου φίλος, IT manager από τους κορυφαίους, με είχε συμβουλεύσει να έχω τον δικό μου σέρβερ και τα μέιλ μου να πηγαίνουν όλα εκεί. Σε domain δικό μου, που να το ελέγχω. Αργησα να τον ακούσω, αλλά ευτυχώς το έκανα πριν συμβεί το ανεπανόρθωτο. Ετσι, όταν άλλαξε το επαγγελματικό μου μέιλ, η ζημιά ήταν μηδαμινή, αντίθετα με άλλους συναδέλφους που τους έψαχναν και δεν τους έβρισκαν.

 

Σήμερα βέβαια, με τις ευκολίες που προσφέρουν τα webmails, δεν το συζητώ, μια χαρά έχεις το δικό σου μέιλ και το χρησιμοποιείς και επωφελείσαι και από πολλές άλλες υπηρεσίες που σου προσφέρουν. Αλλά αυτές οι υπηρεσίες, για όσους θέλουν να τις χρησιμοποιήσουν, γνωρίζοντας ότι έτσι τα δεδομένα τους περνάνε από το μικροσκόπιο μυστικών υπηρεσιών, είναι ιδιαίτερα καλές για να συγκεντρώνουν τα μέιλ των πολυάσχολων σαν και μένα που έχουν και ένα και δύο και τρία και τέσσερα μέιλ (που όταν θα μεγαλώσουν όλα θα γίνουν… κτλ).

 

Το βασικότερο όλων όμως, όπως επιμένω εδώ και χρόνια, είναι τι έρχεται σε αυτά τα μέιλ. Εκανα ένα μικρό στατιστικό της περασμένης εβδομάδας και κάπως τράβαγα τα μαλλιά μου.

 

Δεν το συζητάω ότι τα περισσότερα είναι επαγγελματικά. Αν υπάρχει κι ένα προσωπικό την εβδομάδα, κάνεις τούμπες από τη χαρά σου. Αλλωστε η προσωπική επικοινωνία έχει μετακομίσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις υπηρεσίες μηνυμάτων που υπάρχουν εκεί.

 

Λοιπόν, κατά μέσο όρο, παίρνω γύρω στα 80 με 100 μέιλ την ημέρα. Αν πρέπει ν’ απαντήσω στα 20 από αυτά, έχουμε ήδη πρόβλημα. Βέβαια αν ήταν τηλεφωνήματα θα ήταν χειρότερο, γιατί θα έπρεπε να προσθέσουμε και τον χρόνο για τις τυπικότητες. Ή το να μιλάει το τηλέφωνο και να πρέπει να ξαναπάρεις και μία και δύο φορές.

 

Αυτό το 20 συνάδει και με τα γενικότερα παγκόσμια στατιστικά στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι το 61% των μέιλ που ανταλλάσσονται δεν είναι «απαραίτητα». Ωστόσο αυτό το «μη απαραίτητα» δεν είναι σαφώς διαχωρισμένο. Πολλά μέιλ, για παράδειγμα, είναι κοινοποιήσεις, κάποιος τρίτος μάς ενημερώνει για μια αλληλογραφία του με κάποιον άλλο. Συνήθως δεν έχουμε να κάνουμε κάτι, αλλά κάποιες λίγες φορές θα πρέπει να παρέμβουμε. Μια άλλη κατηγορία, πάντα στη δουλειά, είναι τα μέιλ που πρέπει να φύγουν σε άλλους, είτε γιατί δεν ήρθαν σωστά σε εμάς, είτε γιατί χρειαζόμαστε τη βοήθεια κάπου άλλου. Μια τρίτη μεγάλη κατηγορία είναι τα «ενημερωτικά», είτε newsletters είτε δελτία Τύπου, άλλες φορές είναι χρήσιμα, άλλες παντελώς άχρηστα. Ειδική υποκατηγορία, όλα αυτά που μας «υποχρεώνουν» να λαμβάνουμε όταν κάνουμε εγγραφή σε μια δικτυακή υπηρεσία. Αχρηστα, τις περισσότερες φορές. Ή, για την ακρίβεια, θα μπορούσαν να είναι και χρήσιμα εάν είχαμε τον χρόνο να τα διαβάσουμε.

 

Και σε όλα αυτά δεν υπολογίζω τα διάφορα spam (καλέ καιρό έχουν να μου προσφέρουν βιάγκρα!). Υπολογίζω όμως τα «καλοήθη spam», που τελικά έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Διάφοροι τύποι που σε βάζουν σε λίστες αποδεκτών και σου στέλνουν ότι τους κατέβει στο κεφάλι, συνήθως φωτογραφίες, κινέζικα αποφθέγματα σε powerpoint και, όταν το απαιτεί η μόδα, διάφορα αιτήματα να υπογράψεις: π.χ. για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.

 

Τι κάνω τώρα; Οχι, δεν καταγράφω τα ανεπιθύμητα μέιλ. Απλώς αναλογίζομαι πώς ένα μέσο επικοινωνίας που έφερε πραγματική επανάσταση στον τρόπο που εργαζόμαστε, κατέληξε να είναι πονοκέφαλος από την πληθώρα πληροφοριών.

 

[email protected]

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

* Αν ενδιαφέρεστε για το design ως αρχάριος ή ακόμα κι αν είστε επαγγελματίας, στο δίκτυο κυκλοφορούν δωρεάν εξαιρετικά βιβλία. Στη σελίδα http://www.creativebloq.com/design/free-ebooks-designers-7133700?scid=social_20140523_24568896 θα βρείτε την παρουσίαση δώδεκα δωρεάν ηλεκτρονικών βιβλίων με θέμα το design.

 

* Αναγνωρίζουμε τα όριά μας και τα ξεπερνάμε! Είναι η πρόκληση του τρίτου TEDxKalamata που φέρει τον τίτλο «limits» και φιλοξενείται το Σάββατο 7 Ιουνίου στο Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας. Φετινή θεματική: τα όρια. Τα όρια υπάρχουν για να προσδιορίζουν την ταυτότητά μας και να μας προκαλούν. Ορια προσωπικά, όρια βιολογικά και σωματικά, όρια κοινωνικά, όρια που θέτει η θέση μας στον χάρτη, η θρησκεία, η γλώσσα, τα ταμπού και οι κοινωνικές αντιλήψεις. Παρουσιάζει ο Κωστής Μαραβέγιας.

 

* Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Επικοινωνίας και το Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν για ένατη χρονιά τη σειρά διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας». Την Τρίτη 3 Ιουνίου 2014, η συζήτηση έχει θέμα «Καινοτομία, τεχνολογία, εκπαίδευση». Συμμετέχουν οι Νίκος Βερναρδάκης, Μαρίνα Ρήγου, Θαρρενός Μπράτιτσης, Μιχάλης Μεϊμάρης, Δημήτρης Χαραλάμπης. Στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο «Αλκης Αργυριάδης», ώρα 6.00 μ.μ. Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό και θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

e-ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 

Στις 13 Μαΐου 2014 ακόμη ένα άλμπουμ με συνθέσεις του Μάικλ Τζάκσον με την ονομασία Xscape βγήκε στη δημοσιότητα. H επανέκδοση της συλλογής των τραγουδιών του Jackson αναμενόταν με πολύ ενθουσιασμό από τους λάτρεις της μουσικής από τη στιγμή της ανακοίνωσής της, τον Μάρτιο του 2014. Τα νέα για την έκδοση του άλμπουμ κατέστησαν το όνομα του Μάικλ Τζάκσον πρώτη είδηση και οι spammers, όπως ήταν αναμενόμενο, ανταποκρίθηκαν γρήγορα για την εκμετάλλευσή της.

 

Η συγκεκριμένη καμπάνια spam χρησιμοποιεί ένα απλό email, το οποίο είναι δημιουργημένο να μοιάζει με προσωπικό mail. Χρησιμοποιεί το όνομα του Μάικλ Τζάκσον και ορισμένους τίτλους τραγουδιών του για να δημιουργήσει ελκυστικά μηνύματα για το θέμα του email. Το περιεχόμενο του email περιέχει ένα link μαζί με ένα γενικό σχόλιο. Το μήνυμα υπογράφεται από ένα όνομα, όπως φαίνεται στην εικόνα, σε μια προσπάθεια να δίνει την εντύπωση ότι κάποιος γνωστός σας έστειλε το email με τον δεσμό για το νέο άλμπουμ του Jackson. Το URL στο σώμα του email σας ανακατευθύνει σε μια ψεύτικη διεύθυνση φαρμακείου που υπόσχεται φτηνά φάρμακα χωρίς συνταγή.

 

Κάποια από τα θέματα που εμφανίζονται είναι:

 

• Planet Earth (Michael Jackson poem) $

• Λίστα τραγουδιών από τον Michael Jackson *

• Λίστα ακυκλοφόρητων τραγουδιών του Michael Jackson *

• Hold My Hand (τραγούδι των Michael Jackson και Akon)

 

Σύμφωνα με την εταιρεία Symantec, αναμένονται περισσότερο spam στο άμεσο μέλλον που θα εκμεταλλεύονται την επέτειο του Μάικλ Τζάκσον. Πρόκειται πιθανόν για προσπάθεια phishing («ηλεκτρονικό ψάρεμα», ενέργεια εξαπάτησης του χρήστη ώστε να κοινοποιήσει ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία και κωδικούς) ή περιέχουν κακόβουλο λογισμικό (malware).

 

Για να προστατευτούμε από τέτοιου είδους «επιθέσεις», θα πρέπει να θυμόμαστε:

 

• Να μην ανοίγουμε emails από άγνωστους αποστολείς.

• Να μην κάνουμε κλικ σε links από ύποπτα emails.

• Να μη δίνουμε ποτέ προσωπικές πληροφορίες σε ύποπτες ιστοσελίδες, καθώς μπορεί να έχουν δημιουργηθεί για σκοπούς phishing.

• Να διατηρούμε το λογισμικό ασφαλείας μας ανανεωμένο, για να προστατευόμαστε από επιθέσεις phishing και malware.

 

 

 

Scroll to top