Ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας χαρακτηρίζονται τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής κατεύθυνσης και Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές της γ' λυκείου.
Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων θα έπρεπε να παρουσιάσουν αυξημένη κριτική ικανότητα και συνθετική σκέψη για τα ειδικά τα θέματα της δεύτερης ομάδας, αυτά που σχετίζονταν με τις πηγές.
Τα θέματα της Φυσικής κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ωστόσο οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι.
Τα συγκεκριμένα μαθήματα αποτελούν βαρόμετρο για την πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, λόγω της βαρύτητας που έχουν στον υπολογισμό της τελικής βαθμολογίας των μαθητών.
Προβλήματα στη διατύπωση
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων υπογράμμισε ότι τα θέματα καλύπτουν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης, ωστόσο, η διατύπωση ορισμένων θεμάτων παρουσιάζει προβλήματα.
Όπως ανέφερε, στο θέμα Α1α ζητείται ο ορισμός Αγροτική μεταρρύθμιση χωρίς να υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Η αγροτική μεταρρύθμιση συνδέεται με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται σε ολόκληρο το κεφάλαιο του βιβλίου, σσ. 42-45.
Ανάλογο πρόβλημα παρουσίασε και το Α1γ, δεδομένου ότι στο σχολικό εγχειρίδιο στις σελίδες 96 και 144 υπάρχουν αναφορές στο θέμα και όχι στο περιεχόμενο της συνθήκης. Επομένως, τα δύο συγκεκριμένα θέματα θα μπορούσαν να τεθούν ως ανοικτού τύπου ερωτήσεις και όχι ως ορισμοί.
Αναφορικά με τη δεύτερη ομάδα Γ1 και Δ1, τα κείμενα λειτουργούν
συμπληρωματικά ή επεξηγηματικά, επαναλαμβάνοντας στοιχεία του εγχειριδίου. «Συνεπώς, προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική εργασία και δεν προωθούν την ιστορική σκέψη. Στο Γ1α σημαντικό μέρος των απαιτούμενων ιστορικών γνώσεων αφορά σε αριθμητικά μεγέθη (αριθμός βουλευτικών εδρών), ενώ στο ερώτημα β στο Δ1, σε σχέση με τον πίνακα, η απάντηση είναι αυτονόητη».
Οριακός ο χρόνος
Οι καθηγητές του μαθήματος της φυσικής χαρακτήρισαν τα θέματα αρκετά καλά, τόσο από πλευράς στόχευσης ως προς τις γνώσεις που πρέπει να έχουν αποκτήσει οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στις σχολές αυτών των κατευθύνσεων, όσο και από πλευράς επιστημονικού ενδιαφέροντος και επιπέδου.
Ωστόσο, επισήμαναν ότι ο χρόνος των τριών ωρών είναι οριακός για την επεξεργασία των σημερινών θεμάτων.
Παράλληλα, σημείωσαν ότι το Α3 ουσιαστικά επιδέχεται περισσότερης της μιας απάντησης, μιας και η εκφώνηση για το αλγεβρικό άθροισμα των ροπών είναι ως προς οποιοδήποτε σημείο του στερεού ενώ το ορθό είναι ως προς το κέντρο μάζας του στερεού.
Τέλος, υπογράμμισαν πως το Β3 έτσι χωρίς τη διευκρίνιση είχε ως προφανή επιλογή την iii αφού m1<m2.
efsyn.gr
Δείτε τα θέματα:
Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης | Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
efsyn.gr