15/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παλιά και νέα μέσα αγκαλιά

Πριν από μερικές μέρες, δύο ιστορίες που είχαν άμεση σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έφτασαν μέχρι τις τηλεοπτικές οθόνες.
      Pin It

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Η πρώτη είναι η τρέλα του «HiddenCash» στο Σαν Φρανσίσκο. Ενας ανώνυμος άνδρας (και γνωρίζουμε ότι είναι άνδρας γιατί μίλησε στο CNN) εξαπέλυσε κυνήγι θησαυρού μέσω Twitter. Οσοι καταφέρουν να λύσουν τους γρίφους πρώτοι, βρίσκουν ένα φάκελο με 50-100 δολάρια. Είναι λογικό ότι ο λογαριασμός του, το @HiddenCash, απέκτησε μέσα σε πέντε μέρες περισσότερους από 80.000 followers. O (προφανώς πλούσιος) άνδρας δήλωσε ότι πρόκειται για «ένα κοινωνικό πείραμα» για να σταματήσουν οι άνθρωποι να μισούν όσους έχουν χρήματα! Και σκοπεύει να συνεχίσει στο Σαν Χοσέ, το Λος Αντζελες και τη Νέα Υόρκη.

 

Είμαι σίγουρη ότι πολύς κόσμος που δεν είχε λογαριασμό Twitter απέκτησε ή θα αποκτήσει σύντομα, μόλις ο @HiddenCash φτάσει στην πόλη του. Εάν οι δημιουργοί του Twitter ήθελαν να κάνουν διαφήμιση, δεν θα τα κατάφερναν καλύτερα, είναι βέβαιο. Οσο για το κυνήγι θησαυρού, έχει απίθανη γοητεία και δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει ονειρευτεί κάτι τέτοιο όταν ήταν παιδί. Στις δικές μας νοτιοευρωπαϊκές κοινωνίες, όπου τα πιτσιρίκια δεν κυνηγάνε σοκολατένια αυγά το Πάσχα, ίσως ακούγεται χαζό αλλά ο «θησαυρός» είναι μεγάλη λέξη στον αγγλοσαξονικό κόσμο.

 

Η δεύτερη ιστορία είναι εκείνη του κλεμμένου νεογέννητου στην πόλη Τρουά Ριβιέρ του Καναδά, της μικρής Βικτόρια, η οποία ευτυχώς βρέθηκε χάρη σε μια μεγάλη κινητοποίηση μέσω Facebook και Twitter. Η αστυνομία δημοσίευσε φωτογραφίες από τις κάμερες του νοσοκομείου της γυναίκας που έκλεψε το μωρό, αυτές κυκλοφόρησαν ευρέως και κάποια νεαρά κορίτσια αναγνώρισαν μια γειτόνισσά τους. Η αστυνομία έκανε έφοδο στο σπίτι της και η Βικτόρια βρέθηκε σώα και αβλαβής και επιστράφηκε στους γονείς της. Οι οποίοι, φυσικά, δημοσίευσαν ένα μεγάλο ευχαριστώ μέσω… Facebook.

 

Οι δύο αυτές ιστορίες δείχνουν το πόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα παραδοσιακά μέσα αναπτύσσουν μια όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση. Από τη μία, το Twitter και το Facebook είναι γεμάτα σχόλια και αναρτήσεις από τα άλλα μέσα. Σε σημείο μάλιστα που να έχει αναπτυχθεί ένας νέος τρόπος ανάγνωσης: επιλέγεις κείμενα και βίντεο ειδήσεων ανάμεσα σ’ εκείνα που αναρτούν άτομα που εκτιμάς ή συμφωνείς μαζί τους. Από την άλλη, όλο και περισσότερο τα «παλιά» μέσα ενσωματώνουν στην ατζέντα τους γεγονότα που συμβαίνουν στα «νέα» μέσα.

 

Βοηθάνε σ’ αυτό και οι πολιτικοί. Είναι της μόδας πλέον, αντί να στέλνεις ένα δελτίο Τύπου, να κάνεις μια ανάρτηση (και πολλές φορές ακολουθεί δελτίο Τύπου: σε ανάρτησή του στο τάδε μέσο, ο κ. Χ αναφέρει ότι μπλα μπλα μπλα). Για παράδειγμα, στις πρόσφατες ευρωεκλογές, ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι επέλεξε το Twitter για να σχολιάσει τα αποτελέσματα. Το ίδιο και ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ο οποίος ανακοίνωσε την πρωτιά της ομάδας του στον λογαριασμό του.

 

Ο εναγκαλισμός των μέσων των δύο γενιών δεν μπορεί παρά να είναι θετικός, αφού και ο πολίτης αποκτά φωνή. Ωστόσο, δεν παύει να προκαλεί και κάποια ανησυχία. Η μεγάλη απαξίωση των μέσων ενημέρωσης (που δεν είναι μόνο ευρωπαϊκό φαινόμενο -σύμφωνα με στοιχεία το 31% των Αμερικανών εγκατέλειψε το σύνηθες κανάλι ενημέρωσής του) έστρεψε τον κόσμο προς τα νέα μέσα. Τα οποία, δυστυχώς, όπως γνωρίζουμε, είναι γεμάτα διαμάντια αλλά και σκουπίδια. Και δεν υπάρχει κανείς να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

e-XAΡΤΕΣ

 

Το γνωστό σε όλους Google maps αποκτά και νέα μορφή, τη Street View, και για τη χώρα μας. Οι χρήστες του Διαδικτύου ανά τον κόσμο μπορούν πλέον μέσω των Χαρτών Google να απολαμβάνουν ακριβείς εικονικές περιηγήσεις στη χώρα μας, με εικόνες από κάμερες 360°, να επωφελούνται από νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και να προγραμματίζουν τις καθημερινές τους συναντήσεις, τις μετακινήσεις και τα ταξίδια τους. Η εφαρμογή Google Street View μπορεί να ενσωματώνεται σε ιστοσελίδες επιχειρήσεων και να προβάλλει τουριστικά αξιοθέατα.

 

Ο εικονικός περίπατος στην Ελλάδα αποκαλύπτει όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις, μνημεία με πολιτιστική και ιστορική σημασία, τοπία σπουδαίας φυσικής ομορφιάς, καθώς και σειρά δημοφιλών τουριστικών προορισμών. Η Ελλάδα γίνεται η 56η χώρα που εισέρχεται στο Street View, καθώς η ευρύτατα δημοφιλής εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη σε 55 χώρες παγκοσμίως, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνούν εικονικά μια γειτονιά μέσω πανοραμικών φωτογραφιών από το επίπεδο του δρόμου. Είναι επίσης διαθέσιμο στο Google Earth αλλά και στους Google Χάρτες για κινητό τηλέφωνο.

 

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Street View μέσω της εικόνας που βρίσκεται κάτω από την αναζήτηση διεύθυνσης ή σύροντας το κίτρινο εικονίδιο «Pegman» πάνω στην επιφάνεια του χάρτη όπου το Street View είναι διαθέσιμο. Βρίσκετε τον «Pegman» στο κάτω δεξιό μέρος της καινούργιας έκδοσης των Google Χαρτών (για τους κλασικούς χάρτες βρίσκεται πάνω αριστερά).

 

Ειδικά για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού, η εφαρμογή αποτελεί άλλη μια σημαντική ευκαιρία προώθησης και έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο, οι οποίοι εξάλλου επιλέγουν τις διακοπές τους κυρίως ηλεκτρονικά. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δουν εκ των προτέρων το ξενοδοχείο τους και να αποκτήσουν έτσι μια ρεαλιστική αίσθηση για τις περιοχές στις οποίες πρόκειται να ταξιδέψουν.

 

Οσο για την προστασία του απορρήτου και της ανωνυμίας, εξασφαλίζεται με τη συνεργασία της εταιρείας με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Το Street View περιέχει αποκλειστικά εικόνες που είναι ούτως ή άλλως ορατές από δημόσιους δρόμους, ενώ χρησιμοποιεί τεχνολογία που θολώνει τόσο πρόσωπα όσο και πινακίδες κυκλοφορίας. Επιπλέον, όποιος χρήστης το επιθυμεί, μπορεί εύκολα να ζητήσει περαιτέρω θόλωση πατώντας «Αναφορά προβλήματος» κάτω δεξιά στην εικόνα.

 

Συλλογή Street View από ελληνικά αξιοθέατα:

 

https://www.google.com/maps/views/streetview/greece-highlights?gl=us Video για την κάλυψη του Street View ανά τον κόσμο: https://www.youtube.com/watch?v=UrS9AVPUMFQ#t=1

 

Περιήγηση στους νέους Google Χάρτες (με επεξήγηση για το Street View) https://www.youtube.com/watch?v=N6DrfYHVcXs

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

* Από τις 11 ώς τις 13 Ιουλίου θα διεξαχθεί το Σεμινάριο της Ερμούπολης για την Κοινωνία της Πληροφορίας 2014. Θέμα του φέτος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στη μετά την κρίση εποχή. Το σεμινάριο διοργανώνεται από την Ομάδα για την Τεχνολογική, Οικονομική και Στρατηγική Ανάλυση της Κοινωνίας της Πληροφορίας (INFOSTRAG – www.infostrag.gr) του Εργαστηρίου Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας του ΕΜΠ σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (www.ekt.gr). Δηλώσεις συμμετοχής https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?usp=drive_web&formkey=dGFUTGI5c3RtRFRDOTlLQnF2WEdOalE6MA#gid=0

 

* Η hellas online, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για παροχή υπηρεσιών που προσθέτουν αξία στην καθημερινότητα του καταναλωτή, επεκτείνει το υπάρχον σύγχρονο δίκτυο Wi-Fi hotspot σε 7 επιλεγμένους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου της Αθήνας (Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Ομόνοια, Δουκίσσης Πλακεντίας, Πειραιάς και Νερατζιώτισσα), ώστε το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο Internet από τις φορητές συσκευές του.

 

* Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) με την κινεζική αρχή State Post Bureau, εγκαθιδρύοντας τη συνεργασία των δύο αρχών σε θέματα παρακολούθησης της ταχυδρομικής αγοράς σε Ελλάδα και Κίνα, αλλά και σε ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος σε διεθνές επίπεδο. Βάσει του μνημονίου συνεργασίας, η ΕΕΤΤ και η State Post Bureau θα έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής τεχνογνωσίας και βέλτιστων πρακτικών σε θέματα ρύθμισης και ανάπτυξης του κλάδου, διασφάλισης της καθολικής υπηρεσίας και ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

[email protected]

 

Scroll to top