Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Τα οικονομικά προβλήματα των περισσότερων τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας παραμένουν, παρά τις περικοπές σε πρόγραμμα, αμοιβές και προσωπικό που έχουν πραγματοποιήσει την τελευταία τετραετία. Κι αυτό γιατί, όπως φαίνεται, τα προηγούμενα χρόνια, παρά την τεράστια κερδοφορία, δημιούργησαν τεράστιες μαύρες τρύπες με χρέη και ζημιές που τώρα είναι δύσκολο να βρουν ισορροπία.

kanalia

 

Παρ’ ολα αυτά, το πρώτο πεντάμηνο του 2014 υπάρχουν τα πρώτα ιδιαίτερα θετικά δείγματα για τα κανάλια από τον χώρο της διαφήμισης. Τα διαφημιστικά έσοδα σημειώνουν τους τελευταίους μήνες διαρκή άνοδο και είναι ίσως η μοναδική εξέλιξη που δημιουργεί αισιοδοξία στα στελέχη της αγοράς, παρότι γνωρίζουν ότι υπάρχει ακόμα αρκετή ανηφόρα να διανύσουν αλλά και ότι μεγάλο μέρος από αυτά τα έσοδα απορροφάται από συσσωρευμένες ζημιές και χρέη. Κάτι που δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης παραγωγών για να δημιουργηθεί περαιτέρω κινητικότητα στον συγκεκριμένο χώρο.

 

Τα μηνύματα, πάντως, της διαφημιστικής αγοράς για τα κανάλια είναι αισιόδοξα, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του 2014 καταγράφεται αύξηση της λεγόμενης διαφημιστικής δαπάνης κατά 11,02% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Δηλαδή, από τα 231,74 εκατ. ευρώ το πεντάμηνο του 2013 έφτασαν τα 257,28 εκατ. ευρώ φέτος. Πρόκειται, βέβαια, πάντα για ποσά μεικτά, καθώς δεν έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, μπόνους, φόροι κ.ά. Τον Μάιο που μας πέρασε καταγράφεται ακόμα μεγαλύτερη άνοδος, που φθάνει το 23,68%, καθώς τα διαφημιστικά έσοδα των καναλιών από τα 55,43 εκατ. ευρώ τον περσινό Μάιο έφτασαν τον φετινό τα 68,57 εκατ. ευρώ. Κάτι που δείχνει ότι παρατηρείται διαρκής και ολοένα αυξανόμενη άνοδος, η οποία μπορεί επιτέλους να δώσει κάποια στιγμή οξυγόνο στην αγορά των ΜΜΕ.

 

Τον Μάιο που μας πέρασε, σύμφωνα με τις καταγραφές της Media Services S.A., τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα εμφανίζει ο Αnt1 με 22,94 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθεί από κοντά το Mega με 21,87 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Alpha με 12,83 εκατ. ευρώ και έπεται το Star με 9,88 εκατ. ευρώ. Σημαντικό όμως είναι ότι ακόμα και η ΝΕΡΙΤ συγκεντρώνει διαφημιστικά έσοδα, ενώ για το Extra Channel, το E-TV και το Nickelodeon TV δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα ποσά, καθώς οι συγκεκριμένοι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν επιτρέπουν τη δημοσιοποίησή τους. Συνολικά πάντως μέσα στον Μάιο του 2014 μεταδόθηκαν από 10 κανάλια 107.179 διαφημιστικά μηνύματα συνολικής διάρκειας 2.356.806 δευτερολέπτων. Μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2014 μεταδόθηκαν 466.396 σποτάκια συνολικής διάρκειας 10.238.991 δευτερολέπτων. Αυτό που περιμένουν στελέχη διαφημιστικών εταιρειών και ΜΜΕ είναι να δουν επιτέλους να επέρχεται μια ισορροπία στη συγκεκριμένη αγορά, ώστε, έπειτα από μια γεμάτη τετραετία κατρακύλας, να δημιουργηθούν τα πρώτα «αναχώματα» που θα ξαναβάλουν τον χώρο σε ρυθμό ανάπτυξης.

 

[email protected]

 

Scroll to top