08/07/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μαθητές «στρίμωξαν» τον υπουργό Παιδείας

Για ένα τριτοκοσμικό εκπαιδευτικό σύστημα μίλησαν οι έφηβοι βουλευτές από το βήμα της Βουλής ● Σε απολογητικό τόνο απάντησε ο Αν. Λοβέρδος.
      Pin It

Του Χάρη Ιωάννου

 

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣΣήμα κινδύνου για το μέλλον τους εξέπεμψαν χθες οι έφηβοι βουλευτές, οι οποίοι μίλησαν με παρρησία από τη βήμα της ελληνικής Βουλής, «στριμώχνοντας» τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο με τις επίμονες ερωτήσεις τους. Ως απόδειξη για το «πόσο τριτοκοσμική χώρα είναι η Ελλάδα» χαρακτήρισε το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η Κωνσταντίνα – Μαρία Καστρή (Β΄ Πειραιά), σημειώνοντας ότι σε καμία άλλη χώρα δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο. «Το μόνο που ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένας βαθμός, που αναγκάζει τα παιδιά να παπαγαλίζουν και να υπόκειται σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για το πόσο καλή μνήμη έχουν», επισήμανε μεταξύ άλλων στην ηχηρή παρέμβασή της, η οποία έκανε αίσθηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

«Οπως αναφέρει και ο Αϊνστάιν, αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, τότε θα περάσει όλη του τη ζωή πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο. Ζούμε σε μια χώρα που όλα είναι λάθος, ξεκινώντας από το εκπαιδευτικό σύστημα», συνέχισε η έφηβη βουλευτής και έκλεισε την τοποθέτησή της με σειρά ερωτήσεων: «Πόσα χαμόγελα πρέπει να σβήσετε για να συνειδητοποιήσετε; Τι θέλετε να πετύχετε; Ποια σχολεία; Ποια Παιδεία; Σκεφτήκατε ποτέ ότι τα καλύτερα σχολεία είναι αυτά τα οποία μισούν λιγότερο οι μαθητές;», αναρωτήθηκε η Κ.-Μ. Καστρή.

 

Σε ελαφρώς απολογητικό τόνο, ο υπουργός Παιδείας παραδέχτηκε ότι «έχετε δίκιο να στρέφεστε εναντίον των μεγαλύτερων και να λέτε “φταίτε”, αλλά δεν σας μισεί κανείς».

 

«Η κακή μας νοοτροπία»

 

Σημείωσε ότι «εκείνο για το οποίο έχουμε όλοι αγωνία είναι να βελτιώσουμε τα πράγματα» και πρόσθεσε ότι «οι προσπάθειες για ένα πιο κριτικό εξεταστικό σύστημα τορπιλίζονται από την κακή μας νοοτροπία, γι’ αυτό και οι πολιτικοί πρέπει να επιμένουν σε αυτές τις αλλαγές».

 

Δύο μαθητές από την ομογένεια, ο Αναστάσιος Γεωργιάδης (Σουδάν) και ο Δημήτρης Μαρούτσος (ΗΠΑ) ζήτησαν ενίσχυση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, ενώ ο Τζάμπα Καπλανισβίλι από το Ρέθυμνο παραπονέθηκε για γραφειοκρατικές καθυστερήσεις στην απονομή της ελληνικής ιθαγένειας σε όσα παιδιά έχουν φοιτήσει έξι συνεχόμενα χρόνια με επιτυχία σε ελληνικά σχολεία. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά στη Βουλή των Εφήβων, ένα θεσμό που συμπληρώνει 19 χρόνια ζωής, εφαρμόστηκε η διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τον υπουργό Παιδείας να απαντά σε επίκαιρες ερωτήσεις των μαθητών για πραγματικά ζητήματα.

 

Scroll to top