nel

21/07/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Στη Βουλή το θέμα των απλήρωτων εργαζομένων της ΝΕΛ

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, η εταιρεία εδώ και πολλούς μήνες τους δίνει ένα ελάχιστο ποσό «έναντι», ενώ ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι παρά τα αυξημένα έσοδα λόγω θερινής περιόδου, η εταιρεία «συνεχίζει να μην καταβάλλει τους μισθούς στο προσωπικό».
      Pin It

Στη βουλή έφεραν το θέμα της μη καταβολής δεδουλευμένων στους εργαζόμενους της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Νίκος Συρμαλένιος, ο Θοδωρής Δρίτσας και ο Δημήτρης Γάκης με ερώτησή τους στον υπουργό Ναυτιλίας τονίζουν τις «επικίνδυνες διαστάσεις που έχει λάβει το πρόβλημα της πολύμηνης καθυστέρησης στην καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών των πληρωμάτων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, καθώς οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους βρίσκονται πλέον σε πλήρη αδυναμία να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους». Όπως σημειώνουν, σύμφωνα με τους εργαζομένους, η εταιρεία εδώ και πολλούς μήνες τους δίνει ένα ελάχιστο ποσό «έναντι», ενώ ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι παρά τα αυξημένα έσοδα λόγω θερινής περιόδου, η εταιρεία «συνεχίζει να μην καταβάλλει τους μισθούς στο προσωπικό». Οι τρεις βουλευτές επισημαίνουν ότι «η Διοίκηση παραπέμπει για την καταβολή και την εξόφληση των οφειλομένων στην τράπεζα Πειραιώς, αποποιούμενη με τον τρόπο αυτό τις σοβαρές ευθύνες που έχει για την πολύμηνη καθυστέρηση στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν παίρνουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και της ΣΣΕ.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές στην ερώτηση τους «η καθυστέρηση στην καταβολή δεδουλευμένων από την ΝΕΛ στους εργαζόμενους δεν αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο, αλλά μια πάγια τακτική τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από μερικούς μήνες η ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε ότι απλήρωτοι ναυτεργάτες του ταχύπλοου «Παναγιά Πάρος» της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ ήταν εγκαταλειμμένοι σε λιμάνι της Ισπανίας, ενώ ανάλογα προβλήματα υπήρξαν και στο πλήρωμα του «Παναγιά Θαλασσινή», της ίδιας εταιρείας, που βρισκόταν στο Μαρόκο. Τα δύο πλοία είχε ναυλώσει η ΝΕΛ στη θυγατρική της εταιρεία Inter Lines για να συνδέσουν ακτοπλοϊκά το Μαρόκο με την Ισπανία, αλλά λόγω των οφειλών στους ναυτικούς τα πλοία παρέμειναν δεμένα στο λιμάνι Algeciras. Σε επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας την οποία κοινοποίησε στην τράπεζα Πειραιώς η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) απέδιδε ευθύνες για το θέμα στην τράπεζα και στην άρνησή της να εφαρμόσει τις διατάξεις του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας». Κάνουν επίσης αναφορά στο νόμο 4256/2014, άρθρο 18 παρ. 2 στον οποίο αναφέρεται ρητώς ότι το νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Οίκος Ναύτου-Ναυτική Εργασία-ΟΝΝΕ», που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και του Οίκου Ναύτου, θα μπορεί να καταβάλλει σε ναυτικούς, οι οποίοι εργάζονται σε ναυτιλιακή εταιρεία που έχει συνάψει Σύμβαση Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας με το ΥΝΑ, δεδουλευμένες αποδοχές που αποδεδειγμένα δεν έχουν καταβληθεί, εφόσον οι αποδοχές αυτές δεν μπορούν να καταβληθούν απευθείας από την εταιρεία. Για τον σκοπό αυτόν, μισθώματα που οφείλονται από το Δημόσιο στην εταιρεία, λόγω Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, καταβάλλονται με τη συναίνεση της εταιρείας από το Δημόσιο στον ΟΝΝΕ.

Τέλος, οι βουλευτές ερωτούν τον υπουργό Ναυτιλίας «τι προτίθεται να πράξει για να υποχρεωθεί η εταιρεία να καταβάλλει τις δεδουλευμένες αποδοχές στους εργαζόμενους, όπως προβλέπει ο νόμος και οι ΣΣΕ; Και για ποιο λόγο δεν έχει ενεργοποιηθεί μέχρι σήμερα η διάταξη του Ν.4254/2014, άρθρο 18 παρ. 2, η οποία προβλέπει την απευθείας καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών από τον ΟΝΝΕ στους εργαζόμενους, καθώς είμαι επιβεβαιωμένο ότι η εταιρεία δεν τις καταβάλλει;»

 

ΧΡ.ΠΑΠ.

 

efsyn.gr

Scroll to top