Pin It

Το 63ο Φεστιβάλ Βερολίνου ανοίγει τις πόρτες και σβήνει τα φώτα!

 

Σε μια πόλη που, αν και παγωμένη, ζει ολόκληρη στον παλμό της Berlinale, ολοκαίνουργιες ταινίες απ’ όλον τον κόσμο, λιγότερο ή περισσότερο αναμενόμενες, ετοιμάζονται να δώσουν το στοίχημα με τους κριτικούς και το κοινό

 

Της Λήδας Γαλανού

 

XIONIAΓια αρχή της καθημερινής μας ανταπόκρισης από το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου σημειώνουμε τη hot δεκάδα της διοργάνωσης και περιμένουμε τις προβολές να μας επιβεβαιώσουν ή να μας διαψεύσουν!

 

«The Grandmaster» του Γουόνγκ Καρ Γουάι: Χρειάστηκε πέντε χρόνια για να το ετοιμάσει, αλλά το noir opus πολεμικών τεχνών τού Καρ Γουάι, προέδρου άλλωστε της κριτικής επιτροπής στη φετινή Berlinale, επιλέχθηκε για την επίσημη πρεμιέρα του φεστιβάλ, με τη βεβαιότητα ότι δεν θ’ αφήσει κανέναν ασυγκίνητο από τη δεξιοτεχνία αλλά και την ψυχή του σπουδαίου Ασιάτη δημιουργού.

 

«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου: Με τον Χρήστο Στέργιογλου πρωταγωνιστή, η Ψύκου θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Forum της Berlinale – τι καλύτερο λανσάρισμα για ένα ιδιοσυγκρασιακό, ανατρεπτικό, σκηνοθετικό ντεμπούτο; Την… «ελληνική αποστολή» στο φεστιβάλ συγκροτούν, επίσης, ο Θάνος Αναστόπουλος με την «Κόρη», το «Στο Λύκο», η ελληνογαλλική ταινία των Αράν Χιους και Χριστίνας Κουτσοσπύρου, το «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη, νοτιοαφρικανική παραγωγή, άντε και το «Echolot» του Αθανάσιου Καρανικόλα, μόνιμου κατοίκου Βερολίνου. Στην κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος, άλλωστε, συμμετέχει η Αθηνά Τσαγγάρη, η οποία όχι μόνο θα αξιολογήσει τις υποψήφιες για τη Χρυσή Αρκτο ταινίες, αλλά θα παραστεί και ως executive producer αλλά και… ηθοποιός του «Before Midnight» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ.

 

«Before Midnight» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ: Ο Τζέσι και η Σελίν συνεχίζουν τη μαγική ρομαντική ιστορία τους στα καλντερίμια της Μεσσήνης. Ανυπομονούμε να δούμε σε τι στιγμή της σχέσης τους θα τους συναντήσουμε και πώς δείχνει το ελληνικό φως πάνω στα πρόσωπα του Ιθαν Χοκ και της Ζουλί Ντελπί.

 

«Don Jon’s Addiction» του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ: Ο πολυσχιδής ηθοποιός κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο επιλέγοντας για παρτενέρ στην οθόνη τη Σκάρλετ Γιόχανσον και την Τζούλιαν Μουρ, στην ιστορία ενός άντρα εθισμένου στο σεξ, που προσπαθεί να γίνει πιο… αλτρουιστής.

 

«The Necessary Death of Charlie Countryman» του Φρέντρικ Μποντ: Ο Σάια ΛαΜπεφ και η Ιβαν Ρέιτσελ Γουντ σε μια αντι-κομεντί, όπου για να κερδίσει το αγόρι το κορίτσι, πρέπει να… πεθάνει πρώτα! Ο σκηνοθέτης έχει κάνει κάποια από τα ομορφότερα βιντεοκλίπ του Moby, η ατμόσφαιρα θυμίζει ύφος Μισέλ Γκοντρί, αλλά μένει να δούμε πόσο κοντά φτάνει.

 

«Promised Land» του Γκας Βαν Σαντ: Ο σκηνοθέτης συνεργάζεται ξανά, μετά το «Good Will Hunting», με τον Ματ Ντέιμον (εδώ μαζί με τον κωμικό Τζον Κραζίνσκι) στο σενάριο, σε μια ταινία με… σοσιαλιστικό μήνυμα! Βαν Σαντ είναι, θα το δούμε.

 

«Parde» του Τζαφάρ Παναχί: Μετά το «This Is Not a Film», ο σπουδαίος σκηνοθέτης βγάζει ξανά τη γλώσσα στο ιρανικό καθεστώς που του απαγορεύει να υλοποιεί την τέχνη του, εμφανίζοντας μια δεύτερη ταινία, μυθοπλασίας, σε συνεργασία με τον Καμπούζια Παρτόβι, που είχε υπογράψει το σενάριο του «Κύκλου».

 

«An Episode in the Life of an Iron Picker», του Ντάνι Τάνοβις: Ο Βόσνιος σκηνοθέτης που το 2001 κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας με το «No Man’s Land», επιστρέφει μ’ ένα από τα πιο hot εισιτήρια του φεστιβάλ.

 

«Camille Claudel 1915» του Μπρουνό Ντιμόν: Ο Γάλλος σκηνοθέτης τού «Η Ζωή του Ιησού», του «L’ Humanite», του «Hors Satan» έχει φανατικούς θαυμαστές και εξίσου φανατικούς πολέμιους. Σ’ αυτήν την… αναθεώρηση του τέλους της ιστορικής γλύπτριας, βάζει τη Ζουλιέτ Μπινός μπροστά στον φακό και προκαλεί τις αντιδράσεις.

 

«Side Effects» του Στίβεν Σόντερμπεργκ: Πέρσι προβλήθηκε στην Berlinale το «Haywire», φέτος ο Σόντερμπεργκ εμφανίζεται με την ιστορία μιας γυναίκας που εθίζεται στα ψυχοφάρμακα, με πρωταγωνιστές τη Ρούνι Μάρα («Το κορίτσι με το τατουάζ»), τον Τσάνινγκ Τέιτουμ, τον Τζουντ Λο και την Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς. Αυτή θα είναι η προτελευταία ταινία (υπάρχει ακόμα το «Behind the Candelabra»), προτού ο σκηνοθέτης αποχωρήσει από το σινεμά.

 

 

 

 

Scroll to top