18/08/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνογαλλοκινεζική μάχη στο Καστέλι

Ποιοι μεγάλοι όμιλοι, ντόπιοι και ξένοι, αναμένεται να δώσουν προσφορές για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης.
      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αναμένονταν αλλά φαίνεται πως θα… προσγειωθούν στο υπό δημοπράτηση νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Ο λόγος για τους Κινέζους επενδυτές και το πολυδιαφημισμένο ενδιαφέρον τους για τις αεροπορικές υποδομές της χώρας. Η κρατική China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) περιλαμβάνεται μεταξύ των ομίλων που ενδιαφέρονται για τον διαγωνισμό και λέγεται πως με δικό της αίτημα δόθηκε, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδη, παράταση στην προθεσμία υποβολής ερωτημάτων ώς τις 10 Σεπτεμβρίου, η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει σε μετάθεση και της ημερομηνίας για την υποβολή ενδιαφέροντος, που έχει οριστεί για τις 11 Νοεμβρίου.

87987

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν, μετά την κατασκευή του νέου, να παραμείνει σε λειτουργία και το σημερινό αεροδρόμιο («Νίκος Καζαντζάκης») , για να εξυπηρετεί μικρά αεροσκάφη

 

Ο διαγωνισμός πάντως συγκεντρώνει ήδη ζωηρό ενδιαφέρον εκτός και εντός συνόρων. Προσφορές ετοιμάζονται να δώσουν η γαλλική Vinci, που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στον κόσμο, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει μπει δυναμικά στον τομέα των αερομεταφορών έχοντας αναλάβει τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων της Πορτογαλίας, ενώ συμμετέχει στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι επίσης γαλλικές Bouygues και Aeroports de Paris.

 

Από ελληνικής πλευράς θεωρείται δεδομένο ότι θα μετέχουν όλοι οι «μεγάλοι» του κατασκευαστικού τομέα, μεταξύ των οποίων η «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, η «J&P-Αβαξ» των Ιωάννου-Παρασκευαΐδη, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου.

 

Στο 1 δισ. το κόστος

 

Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το ένα δισ. ευρώ. Συμπεριλαμβάνονται σε αυτό οι νέες οδικές προσβάσεις συνολικού μήκους 30 χλμ., όπου αναμένεται να εγκαινιαστεί η πληρωμή διοδίων στους δρόμους της Κρήτης. Προβλέπεται χρηματοδότηση από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, το ύψος των οποίων θα προτείνουν οι υποψήφιοι όμιλοι και θα αποτελέσει καθοριστικό στοιχείο του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου.

 

Η εταιρεία διαχείρισης του νέου αεροδρομίου θα στηριχτεί στα πρότυπα του «Ελ. Βενιζέλος», με το Δημόσιο να κρατά έως και 55% των μετοχών, ενώ θα υπάρξει μέριμνα για διαμόρφωση των τελών στάθμευσης αεροσκαφών σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η κατασκευή νέου αεροδρομίου αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων της ανατολικής Κρήτης, με δεδομένο ότι το «Νίκος Καζαντζάκης» λειτουργεί από χρόνια σε συνθήκες κορεσμού. Γι' αυτό ζητούν μέτρα για να διαμορφωθούν τα τέλη που επιβαρύνουν τον επιβάτη σε λογικά επίπεδα, ενώ το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν να παραμείνει σε λειτουργία το σημερινό αεροδρόμιο για να εξυπηρετεί μικρά αεροσκάφη.

 

Scroll to top