08/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

      Pin It

Γιατί να διαβάσω, δάσκαλε;

 

Διαχρονικό μαθητικό ερώτημα. Φυσικά και μπορεί να επεκταθεί: Γιατί να σπουδάσω, δάσκαλε; Γιατί να δουλέψω, δάσκαλε; Γιατί να ξενιτευτώ, δάσκαλε;…

 

Ας αρχίσουμε από τους έφηβους μαθητές, όπως το θέτει ο κ. Κάτσικας (έστω και ρητορικά!…). Πράγματι η ταξικότητα στην εκπαίδευση έχει μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια, αλλά πάντα υπήρχε, όπως επίσης υπήρχαν πάντα και άξια και εργατικά παιδιά από τις φτωχές λαϊκές τάξεις που διέπρεπαν στις εξετάσεις και για τα οποία καμάρωναν όχι μόνο τα ίδια και η οικογένεια, αλλά και η γειτονιά, το χωριό και η μικρή πόλη.

 

Στα 30 τελευταία χρόνια της λαμογιάς και της ημιμάθειας, του εύκολου πλουτισμού και γενικευμένου άκρατου κυνισμού – ατομισμού – ναρκισσισμού, του συμβολικού φόνου του προσώπου των δασκάλων, σιγά σιγά το καμάρι για την επιτυχία του φτωχού «νικητή» υποχώρησε μπροστά στον εύκολο πλουτισμό και την αγραμματοσύνη.

 

Γιατί, καλό μου παιδί, η μελέτη και η μάθηση που απαιτούν μόχθο και προσπάθεια και προσφέρουν την γνώση και την οργάνωση για να μπορείς να είσαι χρήσιμος στον εαυτό σου και στον κόσμο. Επίσης, την επικοινωνία με τους καθηγητής-δασκάλους και τους συμμαθητές σου!

 

Γιατί η γνώση της Ιστορίας θα σε κάνει να αγαπήσεις την πατρίδα σου, χωρίς όμως να γίνεις εθνικιστής. Τα νέα Ελληνικά, τον πλούτο της γλώσσας και των συναισθημάτων, τα Μαθηματικά να οξύνεις το πνεύμα σου, η Γεωγραφία τη χώρα σου, η Φυσική και οι επιστήμες εφαρμογής να γνωρίσεις επιστημονικά τον κόσμο και την φύση των πραγμάτων. Αλλωστε, τι καλύτερο μπορείς να κάνεις στην εφηβεία σου.

 

Μα, δάσκαλε, δεν έχω χρήματα για φροντιστήρια και η σχολική γνώση δεν επαρκεί για την επιτυχία στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

 

Επαρκεί, φίλε, και οι καθηγητές σου έχουν (στη συντριπτική πλειονότητά τους) και τη γνώση και την εμπειρία για το επιτυχές. Αυτό που χρειάζεται από την πλευρά σου είναι η πιο μεθοδική, οργανωμένη προσπάθεια στη μελέτη, η αγωνία στην πρόοδο.

 

Αλλωστε, σε πολλές περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων, λειτουργούν τα λεγόμενα κοινωνικά φροντιστήρια, δωρεάν από εθελοντές καθηγητές και σε πολλές πόλεις της επαρχίας αξιέπαινοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, τα απογεύματα προσφέρουν δωρεάν πρόσθετη διδακτική βοήθεια.

 

Κανείς ανυπεράσπιστος στην κρίση – κανείς αβοήθητος στην κρίση / αλλά και προσπάθεια. Οσο για την αναντιστοιχία επιθυμιών των υποψηφίων / σχολών επιτυχίας, είναι χρόνιο πρόβλημα, που για να λυθεί χρειάζεται αναθεώρηση του όλου συστήματος εισαγωγής. Με πιθανόν προκαταρκτικό έτος με ελεύθερη ή υπό προϋποθέσεις πρόσβαση (αγγλικό σύστημα).

 

Γιατί να σπουδάσω, δάσκαλε;

 

Γιατί νιώθεις το πνεύμα και τις ικανότητές του δυνατές για συνέχιση, διεύρυνση γνώσεων και κανόνων, πιο εξειδικευμένων πια στη συγκεκριμένη επιστήμη.

 

Ναι, αλλά αν με προσπάθειες και κούραση πάρω το πτυχίο μου, τι θα κάνω;

 

Θα ασχοληθείς ακόμη περισσότερο με την επιστήμη σου, θα εξειδικευτείς ακόμα πιο πολύ και θα ψάξεις για δουλειά!… Και να είσαι βέβαιος/η, κανείς καλός -αλλά πραγματικά καλός- δεν χάνεται.

 

Τώρα αν υπάρχει και ένα φιλικό εθνικό περιβάλλον που έχει αποφασίσει να αξιοποιεί τα παιδιά του και τους νέους επιστήμονές του και τα περιβάλλει με αγάπη, αντί να τα οδηγεί στα ξένα, ακόμα καλύτερα!…

 

Αλλά για αυτό φίλε-φίλη μου παίζεις και συ τον δικό σου ρόλο, με τις πολιτικές σου επιλογές!…

 

Α. Μπόμπας, σ. εκπαιδευτικός

 

 

…………………………………………

  Απάντηση από το υπουργείο Υποδομών σε δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»

 

Με αφορμή άρθρο της εφημερίδας σας στις 4/9/2014 με τίτλο «Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο καλεί υπουργείο Υποδομών – Ζητά εξηγήσεις για κονδύλια 111 εκατ. στους εργολάβους τής Αθηνών – Πατρών», που υπογράφει η συντάκτρια Χαρά Τζαναβάρα στη σελίδα 45, για την ενημέρωση της εφημερίδας σας και των αναγνωστών της, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:

 

Η Εκθεση στην οποία αναφέρεστε αφορούσε αρχικές διαπιστώσεις των ελεγκτών για το έργο της Ολυμπίας Οδού. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, ζητήθηκαν οι απόψεις των ελληνικών αρχών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πράγματι, μετά την ανάλυση των γραπτών απαντήσεων, τόσο των ελληνικών αρχών όσο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι αρχικές διαπιστώσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου διευκρινίστηκαν επαρκώς.

 

Ως αποτέλεσμα στην οριστική του Εκθεση, η οποία κοινοποιήθηκε στις ελληνικές αρχές στις 30 Ιουλίου 2014, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο αναγνωρίζει ότι: «καμία μη επιλέξιμη δαπάνη έχει ή θα έχει χρηματοδοτηθεί από δημόσιους πόρους. Επομένως το ποσό των 92.597143,86 εκατ. ευρώ θεωρείται επιλέξιμο». Το ποσό αυτό αφορά την είσπραξη διοδίων, τα οποία κρίνονται και από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ως επιλέξιμη δημόσια δαπάνη και επομένως μπορούν να δηλωθούν και σωστά δηλώθηκαν τον Ιούλιο του 2013 προς χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ. Ως γνωστόν, τα διόδια που εισπράττονται από τον παραχωρησιούχο χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής των νέων αυτοκινητοδρόμων μαζί με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

 

Ως αποτέλεσμα της προβλεπόμενης διαδικασίας ποσό 8.134.230,79 ευρώ κρίθηκε μη επιλέξιμο. Το ποσό αφορά επίσης την είσπραξη διοδίων, για το οποίο όμως δεν υπήρχαν επαρκή παραστατικά στοιχεία από το ΤΕΟ, αντίθετα με τα υπόλοιπα έσοδα των διοδίων για τα οποία δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα.

 

Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε γιατί δεν επικοινωνήσατε με τις υπηρεσίες του υπουργείου, οι οποίες θα σας είχαν ενημερώσει για την εξέλιξη και τα πορίσματα του ελέγχου που πραγματοποίησε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο τον Οκτώβριο του 2013.

 

Για λόγους ηθικής τάξεως, σας παρακαλούμε να δημοσιεύσετε τα παραπάνω στοιχεία και απόψεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

Γραφείο Τύπου ΥΠΟΜΕΔΙ

 

Scroll to top