22/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 37ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

Αψιμαχίες στη σκηνή, bullying στην οθόνη

Ο «Χρυσός Διόνυσος» πήγε στη σπουδαστική «Προσευχή» του Θανάση Νεοφώτιστου, με θέμα το νταηλίκι στα σχολεία. Ο Κωνσταντίνος Σαμαράς, «Αργυρός Διόνυσος» με το «Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις», κατήγγειλε ότι η «πολιτεία είναι εχθρική στο σινεμά».
      Pin It
Χρυσός Διόνυσος για την «Προσευχή» του Θανάση Νεοφωτίστου

Χρυσός Διόνυσος για την «Προσευχή» του Θανάση Νεοφωτίστου

Ο «Χρυσός Διόνυσος» πήγε στη σπουδαστική «Προσευχή» του Θανάση Νεοφώτιστου, με θέμα το νταηλίκι στα σχολεία. Ο Κωνσταντίνος Σαμαράς, «Αργυρός Διόνυσος» με το «Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις», κατήγγειλε ότι η «πολιτεία είναι εχθρική στο σινεμά»

 

Σε μια σπουδαστική ταινία, την «Προσευχή» του Θανάση Νεοφώτιστου, αποφάσισε ομόφωνα η Κριτική Επιτροπή του φεστιβάλ (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Δημήτρης Αθανίτης, Κατερίνα Μαραγκουδάκη, Γιάννης Σακαρίδης) να απονείμει το Σάββατο τον «Χρυσό Διόνυσο» (το βραβείο καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας).

 

■ Ο σκηνοθέτης της την χαρακτηρίζει «ταινία ενηλικίωσης», που μιλά «για την ερωτική αφύπνιση δυο εφήβων, που εκφράζεται μέσω της βίας σε σχολικό περιβάλλον». Τη γύρισε στο Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα και οι δύο πρωταγωνιστές του είναι 14 και 16 χρόνων. Ο ένας, ο Βασίλης, επικεφαλής μιας ομάδας νταήδων, τρομοκρατεί τα πιο αδύναμα παιδιά. Το γνωστό πια bullying. Ο άλλος, ο Δημήτρης, αναλαμβάνει να πει την προσευχή μπροστά σε όλο το σχολείο και τρέμει με την ιδέα του τι του ετοιμάζει ο Βασίλης. Ο Θανάσης Νεοφώτιστος δεν έκρυψε στη Δράμα ότι κι αυτός είχε πέσει θύμα bullying στο σχολείο. Η κριτική επιτροπή επισημαίνει ότι στην ταινία του «αξιοποίησε αποτελεσματικά τη φωτογραφία, τον ήχο και το μοντάζ σε ένα σφιχτό σύνολο, με ένα θέμα που απασχολεί την κοινωνία μας καθημερινά». Ο «Χρυσός Διόνυσος» συνοδεύεται από παροχές εξοπλισμού και τεχνικών εργασιών αξίας 10 χιλ. ευρώ για την επόμενη ταινία του σκηνοθέτη (από τη ΝΕΡΙΤ) και 5.000 ευρώ από τη Φίνος Φιλμ.

 

■ Ο «Αργυρός Διόνυσος» απονεμήθηκε στην ταινία «Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις» του Κωνσταντίνου Σαμαρά, μια «γοητευτική ταινία με εξαιρετικές ερμηνείες (σ.σ. Νίκος Καραθάνος, Αλεξία Καλτσίκη) και αισθητική, η οποία με χιούμορ και παράλογες ανατροπές μάς ταξιδεύει από την απώλεια στην εύρεση και πάλι πίσω». Ο σκηνοθέτης της, πάντως, παίρνοντας το βραβείο του παρουσία της υφυπουργού Πολιτισμού Αντζελας Γκερέκου, δεν δίστασε να πει: «Η πολιτεία είναι εχθρική στο σινεμά». Ο Γιάννης Γλέζος, μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου, φρόντισε να του θυμίσει ότι η ταινία του έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ, προκαλώντας νέα αντίδρασή του. «Μπαίνω σε πειρασμό να γίνουμε reality. Αλλά ας γίνει κωμωδία: όταν παίρνεις λεφτά από το κράτος δεν χαίρεσαι που πήρες λεφτά από το κράτος σε μια ζούγκλα…», είπε. Η κ. Γκερέκου, πάντως, δεν πειράχτηκε καθόλου. «Ετσι πρέπει να κάνει ένας νέος σκηνοθέτης», είπε. «Να εκφράζει αυτό που έχει μέσα του. Ναι, η Πολιτεία δεν κάνει όσα πρέπει για το σινεμά. Υπόσχεται πολλά αλλά δεν τα βάζει πρώτη προτεραιότητά της…».

 

■ Το Βραβείο «Σωκράτης Δημητριάδης» για την καλύτερη ταινία της κατηγορίας «Ελληνες του κόσμου» κέρδισε το «A single body» του Σωτήρη Δουνούκου. Το Καλύτερης Σπουδαστικής Ταινίας απονεμήθηκε στο «Jennings Lodge» της Αλίκης Σούμα. Το Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης» κέρδισε ο Χάρης Λαγκούσης για το «Maasai», μια «μίνιμαλ ταινία με δύναμη χαρακτήρων και ερμηνειών (Σύλλας Τζουμέρκας, Νίκος Γεωργάκης, Γιούλικα Σκαφιδά), τομή στη σχέση δύο αδελφών που δεν είναι πια παιδιά». Η οικογένεια Κατσουρίδη προσφέρει στον βραβευμένο πλήρη τεχνική κάλυψη στην επόμενη ταινία του. Τέλος, το Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» για την καλύτερη ταινία κοινωνικού προβληματισμού απονεμήθηκε στο «The Immortalizer» του Μάριου Πιπερίδη.

 

Οι τιμητικές διακρίσεις

 

Για το σενάριό του στην ταινία του «Sunday» τιμήθηκε ο Βαγγέλης Σέρφας. H Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου ομόφωνα κέρδισε την τιμητική διάκριση καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την ταινία «Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου, ενώ η αντίστοιχη ανδρική πήγε, επίσης ομόφωνα, στον Αλκη Παναγιωτίδη για το «Εβίβα» των Δημήτρη Νάκου και Αμέρισσας Μπάστα. Η κριτική επιτροπή ήθελε να μοιράσει τη διάκριση ανάμεσα σ’ αυτόν και τον Γιώργο Κοτανίδη, αλλά ο κανονισμός του φεστιβάλ δεν το επιτρέπει. Ετσι του ζήτησε «να δώσει αυτός το μισό στον κολλητό του».

 

Η τιμητική διάκριση φωτογραφίας πήγε στον Χρήστο Βουδούρη για την ταινία «ΙΙ» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη. Ο Κώστας Χρηστίδης τιμήθηκε για τη μουσική του στην ταινία «Δείπνο για λίγους» του Νάσου Βακάλη, για το μοντάζ ο Αγγελος Αγγελίδης («A single body» του Σωτήρη Δουνούκου), για τον Σχεδιασμό Ηχου ο Αlejandro Cabrera («Προσευχή»), για τα σκηνικά η Πηνελόπη Βαλτή («Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις»), για τα κοστούμια η Λίζα Τσουλούπα («The Immortalizer»).

 

Ειδικά βραβεία

 

Το «ΙΙ» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη και το «Δείπνο για λίγους» του Νάσου Βακάλη έφυγαν από τη Δράμα με ειδικά βραβεία, ενώ Εύφημες Μνείες κέρδισαν το «Πέρασμα» του Λάμπρου Γεωργόπουλου και το «For Eternity» της Μαρίας Λάφη. Το Βραβείο Animation (πολλές και καλές ταινίες συμμετείχαν φέτος στο φεστιβάλ) απονεμήθηκε στο «Drag me: an urban music tale» του Νίκου Κέλλη. Δυο ντοκιμαντέρ προβλήθηκαν, το ένα πήρε το βραβείο («Οταν αρχίζει το τραγούδι» του Γιάννη Πόθου). Η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (ΟΚΛΕ) έδωσε το δικό της βραβείο στη «Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου. Η Ενωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών βράβευσε τη φωτογραφία του Θωμά Τσιφτελή («Ιλένα») και η Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου το «The Immortalizer» του Μάριου Πιπερίδη.

 

■ Οσο για το Διεθνές Τμήμα, το Grand Prix 2014 κέρδισε η ταινία «Λίγο φως» του Andre Marques (Πορτογαλία/ Ρουμανία) και το β’ βραβείο μια ταινία από το Ιράκ, το «Ασπρο & Μαύρο» του Jalal Saedpanah.

 

Scroll to top