22/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πίσω από κλειστές… πόρτες

! Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από 16 χρόνια, τον Ιούλιο του 1998, είχε συμβεί στο ίδιο σημείο ένα πανομοιότυπο ατύχημα και πάλι με πλοίο των «Μινωικών Γραμμών». Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Πασιφάη», που το 2009 πουλήθηκε σε άλλη εταιρεία, κάνοντας το παρθενικό του ταξίδι από Πάτρα προς Αγκόνα, προσέκρουσε πάνω στη νησίδα Περιστέρες, χωρίς και.
      Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

39Το βασικό ερώτημα που πλανάται από τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν έγινε γνωστό ότι το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «EUROPA LINK», σημαίας Ιταλίας, των «Μινωικών Γραμμών» (ιταλικών συμφερόντων πλέον) προσέκρουσε πάνω στη νησίδα Περιστέρες, στο βόρειο άκρο της Κέρκυρας, με 693 επιβάτες και 70 άτομα πλήρωμα, είναι τι θα είχε συμβεί, εάν το πλοίο δεν ήταν σύγχρονο και εάν δεν είχαν εκπληρώσει άψογα τον σκοπό τους οι υδατοστεγείς πόρτες. Είναι γνωστό ότι, όταν το πλήρωμα κλείσει τις υδατοστεγείς πόρτες, απομονώνονται τα στεγανά διαμερίσματα και το νερό που εισρέει δεν γεμίζει όλους τους χώρους του πλοίου.

 

Το δεύτερο επίσης ουσιώδες ερώτημα, που μέχρι χθες το βράδυ δεν είχε απαντηθεί από κανέναν υπεύθυνο, είναι τι ακριβώς συνέβη και ποιος ήταν ο λόγος που το πλοίο πήγε και έπεσε επάνω στη νησίδα, ενώ στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες και ο φάρος που υπάρχει στη βραχονησίδα λειτουργούσε κανονικά. Είναι αλήθεια αυτό που έλεγαν χθες κάποιοι λιμενικοί, ότι εάν λειτουργούσε το Σύστημα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων-VTS (η «Εφ.Συν.» έχει αναφερθεί σ' αυτό το πρόβλημα από τον Νοέμβριο του 2012) θα μπορούσε το ατύχημα να είχε αποφευχθεί;

 

Το χρονικό

 

Μέχρι να δοθούν απαντήσεις σ' αυτά τα ερωτήματα, αλλά και σε πολλά άλλα, αυτό που είναι σίγουρο είναι το γεγονός ότι 693 άνθρωποι που ταξίδευαν για Ιταλία λαχτάρισαν για τα καλά, καθώς την ώρα της πρόσκρουσης (περίπου 3 τα ξημερώματα) οι περισσότεροι κοιμούνταν στις καμπίνες τους και ξύπνησαν ακούγοντας έναν φοβερό θόρυβο. Φυσικά ακολούθησε πανικός, οι επιβάτες φόρεσαν σωσίβια και περίπου στις 4 τα ξημερώματα το πλοίο, με τη συνοδεία πλωτού περιπολικού του Λιμενικού Σώματος, κατάφερε να φτάσει στο λιμάνι της Κέρκυρας και να δέσει με τη βοήθεια δύο ρυμουλκών. Εκεί αποβιβάστηκαν με ασφάλεια οι επιβάτες, οι οποίοι στη συνέχεια με ευθύνη της εταιρείας μεταφέρθηκαν και φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχεία της περιοχής.

 

Πρόβλημα προέκυψε όμως με τα 366 οχήματα που βρίσκονταν στα γκαράζ του πλοίου, καθώς αρχικά το σκάφος πλαγιοδέτησε, με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι καταπέλτες. Στη συνέχεια όμως και με τη βοήθεια των ρυμουλκών πρυμνοδέτησε και περίπου στις 2 το μεσημέρι ξεκίνησε και η αποβίβαση των οχημάτων, η οποία ολοκληρώθηκε το βράδυ. Στο πλοίο έμειναν κάποιες νταλίκες που ήταν ασυνόδευτες.

 

Στο μεταξύ η ζημιά που έχει υποστεί το πλοίο από την πρόσκρουση φαίνεται ότι είναι αρκετά σοβαρή, καθώς ο δύτης που βούτηξε για να επιθεωρήσει τα ύφαλα διαπίστωσε την ύπαρξη δύο μεγάλων ρηγμάτων και πολλών μικρών στη δεξιά του πλευρά του σκάφους, το οποίο χθες το βράδυ είχε αρχίσει να παίρνει μια μικρή κλίση. Για τον λόγο αυτό βρίσκονται διαρκώς δίπλα του τα δύο ρυμουλκά. Οπως έγινε γνωστό αργά το βράδυ απο το ΥΝΑ, η θέση του πλοίου σταθεροποιήθηκε, η κλίση ήταν ελάχιστη, ενω οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας έκαναν συνεχώς απάντληση υδάτων απο το μηχανοστάσιο.

 

Γύρω στη 1 το βράδυ θα έφτανε στο νησί το επιβατηγό-οχηματαγωγό «CRUISE EUROPA», σημαίας Ιταλίας, των «Μινωικών Γραμμών» στο οποίο θα επιβιβαστούν κάποιοι απο τους 693 επιβάτες. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Κέρκυρας, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι διαπίστωσης της ζημιάς και προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

 

! Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από 16 χρόνια, τον Ιούλιο του 1998, είχε συμβεί στο ίδιο σημείο ένα πανομοιότυπο ατύχημα και πάλι με πλοίο των «Μινωικών Γραμμών». Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Πασιφάη», που το 2009 πουλήθηκε σε άλλη εταιρεία, κάνοντας το παρθενικό του ταξίδι από Πάτρα προς Αγκόνα, προσέκρουσε πάνω στη νησίδα Περιστέρες, χωρίς και πάλι να υπάρξουν θύματα, καθώς και εκείνη τη φορά είχαν λειτουργήσει άριστα οι υδατοστεγείς θύρες.

 

[email protected]

 

Scroll to top