03/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η πρεμιέρα της Αντζελας Γκερέκου

«Ψυχή του ΕΜΣΤ είναι η Αννα Καφέτση»

Η υφυπουργός Πολιτισμού έκανε δυναμική εμφάνιση. Υποσχέθηκε την άμεση λειτουργία του μουσείου, ακόμα και με αλλαγές στο Δ.Σ. που δεν στηρίζει τη διευθύντρια. Επίσης, ανακοίνωσε μια σειρά από απλά μέτρα που περιορίζουν την... αρχαιολογική γραφειοκρατία και βοηθούν τις ελληνικές και ξένες κινημα­τογραφικές παραγωγές.
      Pin It

Της Βασιλικής Τζεβελέκου

 

ΑΝΤΖΕΛΑ ΓΚΕΡΕΚΟΥ

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Αρωμα γυναίκας είχε χθες η πρώτη συνάντηση της υφυπουργου Πολιτισμού, Αντζελας Γκερέκου, με τους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου της Αθήνας. Μίλησε με θέρμη για ζητήματα που, εφόσον υλοποιηθούν, θα ανανεώσουν τον σύγχρονο πολιτισμό.

 

Η Αντζελα Γκερέκου θύμισε ότι από την πρώτη ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων της είχε αναφερθεί στην αναγκαιότητα της άμεσης λειτουργίας του ΕΣΜΤ. «Παρακολουθώντας το θέμα εκ των έσω, διαπιστώσαμε κενά και δυσλειτουργίες», είπε. Και ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν ακόμα και αλλαγές στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου για να γίνει πιο ευέλικτη η διαδικασία. Ως γνωστόν, υπάρχουν διαφωνίες μελών του Δ.Σ. με την καλλιτεχνική διευθύντρια, Αννα Καφέτση.

 

«Η κυρία Καφέτση έχει κάνει καλή δουλειά, είναι η ψυχή του μουσείου», είπε η Αντζελα Γκερέκου και ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αντικατάστασής της. Δεν έδωσε, ωστόσο, ημερομηνία επίσημης παράδοσης του κτιρίου. «Θέλουμε να ανοίξει το μουσείο όπως πρέπει κι όπως του αρμόζει. Περιμένουμε πολλά από τη λειτουργία του». Την ίδια στιγμή θα συσταθεί ειδική επιτροπή προκειμένου να αποδεσμευτεί η δωρεά (ύψους 3 εκατομμυρίων) του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Αμεσα, πάντως, θα δοθούν 1.700.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να ολοκληρωθούν εκκρεμότητες.

 

Με μότο «Πολιτισμός, εξωστρέφεια, ανάπτυξη», η ωραία υφυπουργός Πολιτισμού -που μπορεί να την κέρδισε η πολιτική, ωστόσο έχει το πάθος των καλλιτεχνών- προτείνει κίνητρα προσέλκυσης μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών. «Ουδέποτε είχαμε οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο», τόνισε, με αποτέλεσμα η ατέλειωτη γραφειοκρατία αλλά και τα υψηλά τέλη κινηματογράφησης σε αρχαιολογικούς χώρους να διώχνουν τις ξένες παραγωγές. Μια ταινία με προϋπολογισμό ένα εκατομμύριο ευρώ πρέπει να καταβάλει για ένα λεπτό κινηματογράφησης σε αρχαιολογικό χώρο από 600 έως 1.000 ευρώ.

 

Με δική της πρωτοβουλία -και σε πλήρη συνεργασία με τον πολιτικό της προϊστάμενο, τον υπουργό Πολιτισμού Κώστα Τασούλα και τις υπηρεσίες του υπουργείου- οι εφτά Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΕ) που αφορούν θέματα κινηματογράφησης θα ενοποιηθούν σε μία, η οποία μάλιστα θα τεθεί στην έγκριση του ΚΑΣ σε δεκαπέντε ημέρες.

 

Ο ενδιαφερόμενος παραγωγός θα μπαίνει σε ειδικό e-portal του υπουργείου Πολιτισμού και θα μαθαίνει τι απαιτείται. Στη συνέχεια οι άδειες θα εγκρίνονται σε δέκα ημέρες καθώς θα καταργηθούν τα τρία επίπεδα έγκρισης (Τοπική Εφορεία, υπουργείο Πολιτισμού, Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο). «Η κάθε αίτηση θα εγκρίνεται από την τοπική Εφορεία που θα ξέρει πότε θα πει ναι και πότε όχι». Θα εξαιρούνται από τη ρύθμιση τα μνημεία που υπάγονται στην UNESCO.

 

Παράλληλα, προωθείται η κατάργηση ή η μείωση των τελών για τις παραγωγές που έχουν επιχορηγηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ή άλλους εποπτευόμενους φορείς. «Από τη μια τους δίνουμε χρήματα κι από την άλλη τα ζητάμε πίσω», είπε η κ. Γκερέκου. Το ίδιο θα ισχύει για τηλεοπτικές σειρές της ΝΕΡΙΤ, για παραγωγές του ΕΟΤ, αλλά και για ξένες συμπαραγωγές. «Το ΤΑΠ έχει έσοδα 50.000.000 ετησίως και από αυτά μόνο οι 160.000 προέρχονται από το σινεμά». Με αυτές τις ρυθμίσεις η χώρα θα γίνει ελκυστική για ξένες παραγωγές και τα οφέλη θα είναι πολλαπλάσια. Η υφυπουργός Πολιτισμού ανέφερε, επίσης, ότι θα ζητήσει την υλοποίηση της εισφοράς του 1,5% από τα ακαθάριστα έσοδα των τηλεοπτικών καναλιών, νόμος που έχει ψηφιστεί σχεδόν δύο δεκαετίες πριν και δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ εκτός από τη δημόσια τηλεόραση και ελάχιστες άλλες εξαιρέσεις (NOVA).

 

Αναφερόμενη στο θέατρο είπε: «Εχουμε υποχρέωση να ανεβάζουμε τουλάχιστον στις κρατικές θεατρικές σκηνές τα θεατρικά έργα που βραβεύονται». Εφερε ως παράδειγμα τον Μιχαήλ Ανθή, που απέσπασε θεατρικό έπαινο στις πρόσφατες βραβεύσεις. «Εργα του έχουν ανεβεί στη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Ρωσία, αλλά ποτέ στην Ελλάδα». Για το θέμα θα έχει συνάντηση με τον Σωτήρη Χατζάκη. Σε ερώτηση εάν πρόκειται να συγχωνευτεί η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με την Καμεράτα δήλωσε πως «δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα» και ανακοίνωσε ότι θα δοθούν άμεσα στην ορχήστρα 100.000 ευρώ.

 

Οσο για την κατάργηση της ενιαίας τιμής του βιβλίου, ήταν κατηγορηματική. «Είναι λάθος. Δεν αποδίδει. Εχουμε έρευνες που δείχνουν ότι χάνονται χρήματα», είπε. Και ανέφερε ότι έχει επαφή με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Μάκη Γιακουμάτο, για να δουν το θέμα σε νέα βάση.

 

Scroll to top