mathites

03/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κυβερνητικά «φάλτσα» για τα καλλιτεχνικά σχολεία

Πορεία μετά μουσικής από τους μαθητές των σχολείων που στερούνται, εκτός της μετακίνησης, ακόμα και καθηγητές που θα τους διδάξουν - Γονείς και παιδιά περιγράφουν στην «Εφ.Συν.» τη δραματική κατάσταση και τον διαρκή φόβο του λουκέτου.
      Pin It

Των Διαλεκτής Αγγελή, Στέργιου Ζιαμπάκα

 

«Δεν έχω εισιτήριο, κύριε ελεγκτή. Μου πήρανε το πούλμαν μου και τη μουσική», φώναζαν οι εκατοντάδες μαθητές που συγκεντρώθηκαν χθες στην πλ. Κλαυθμώνος, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το άλυτο ζήτημα της μεταφοράς τους από και προς τις σχολικές μονάδες. Καθημερινά πρέπει να στριμώχνονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να διανύουν τεράστιες αποστάσεις, ώστε να πάνε στο σχολείο τους, στο οποίο μάλιστα -τις περισσότερες φορές- δεν υπάρχουν καθηγητές να διδάξουν το μάθημα! Αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, Θεόφιλο Λεονταρίδη. Η πορεία συνεχίστηκε έως τη Βουλή, όπου κατέθεσαν σχετικό ψήφισμα.

 

Μαρτυρίες

 

Ακόμη μια φορά στο πλευρό των παιδιών βρέθηκαν οι γονείς. «Τόσα χρόνια δίνουμε μάχη ενάντια στους νεκροθάφτες των ονείρων», λέει η Γεωργία Χίου, μητέρα μαθητή στο Μουσικό Λύκειο Αλίμου. «Για τέταρτη χρονιά ξεκινάμε με τις ίδιες προδιαγραφές. Με υποσχέσεις και με τον φόβο, μήπως τελικά μία μέρα βρεθούμε μπροστά σε ένα ψήφισμα, το οποίο καταργεί τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία».

 

Η Γιάννα Βενιέρη, μητέρα μαθήτριας στο καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα, περιγράφει τη δύσκολη καθημερινότητα των παιδιών: «Το παιδί αλλάζει τρία μέσα, ΗΣΑΠ, Προαστιακό και λεωφορείο, κάθε μέρα, φορτωμένο -πέραν των σχολικών βιβλίων- και με τα καλλιτεχνικά. Να υπολογίσουμε και το κόστος του εισιτηρίου. Το σχολείο υπολειτουργεί. Πάει για διάλυση. Τα παιδιά δεν έχουν πλήρη ωράρια, καθώς δεν έχουν καλυφθεί οι θέσεις των ειδικοτήτων από καθηγητές. Η κατεύθυνση του θεάτρου και του χορού έχουν τρομερά κενά. Τα παιδιά αγαπούν πάρα πολύ το σχολείο τους. Tο πείσμα τους για τη δουλειά που γίνεται εκεί, τα κάνει να υπομένουν όλη την ταλαιπωρία».

 

Η Ηρώ, απόφοιτος του Μουσικού Λυκείου Ιλίου, μας εξέφρασε με γλαφυρό τρόπο το πρόβλημα της μετακίνησης και των κενών: «Εγώ, για παράδειγμα, που έκανα κρουστά έπρεπε να κουβαλάω έξι όργανα μαζί μου. Οσο για τα κενά, τα περισσότερα εντοπίζονται στις ειδικότητες. Πέρσι δεν έκανα καθόλου μάθημα στα κρουστά. Αν υπολογίσω πόσες ώρες έχω χάσει από την Α΄ Γυμνασίου μέχρι τη Γ΄ Λυκείου, συνολικά συμπληρώνονται δύο χρόνια γνώσεων που πήγανε στράφι».

 

Και ΑμεΑ

 

Στη συγκέντρωση συμμετείχε επίσης ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, εκπροσωπώντας τα σχολεία ειδικής αγωγής, τα οποία αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα («Εφ.Συν.», 2/10/2014). Ο Νέστορας Λαδάς, πατέρας παιδιού με σύνδρομο Down, που φοιτά στο 10ο Ειδικό Σχολείο Αθήνας, κάνει λόγο για ασυμβατότητα μεταξύ περιφέρειας και υπουργείου Εσωτερικών, μεταξύ των οποίων δημιουργείται ένα πεδίο σύγκρουσης, στο οποίο τελικά θύματα είναι τα παιδιά.

 

Από τους δρόμους, γονείς και μαθητές κατευθύνθηκαν στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής. Η περιφερειάρχης, Ρένα Δούρου, ήταν παρούσα στην κινητοποίηση. Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας, την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν 125 δρομολόγια, για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.

 

Εντός του ερχόμενου δεκαπενθήμερου εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν και τα υπόλοιπα 519 δρομολόγια που δημοπρατήθηκαν για τη σχολική περίοδο 2014-2015. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα 272 δρομολόγια (πέρσι τα δρομολόγια έφτασαν τα 916), η περιφερειακή αρχή ευελπιστεί ότι θα υλοποιηθούν σε ένα μήνα από σήμερα, με το σύστημα των πρόχειρων διαγωνισμών. Αναπάντητο το ερώτημα, εάν η Περιφέρεια θα αποφασίσει να χρηματοδοτήσει δρομολόγια με ίδιους πόρους…

 

Scroll to top