09/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΚΤΕΛ και ΚΤΕΟ… στο απουσιολόγιο

Μπλόκο από μαθητές και γονείς σε υπεραστικά λεωφορεία στον Δήμο Βόλβης που μεταφέρουν τα παιδιά στο σχολείο με σημαντική καθυστέρηση.
      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Εδώ Παππάς, εκεί Παππάς… σχολείο με καθυστέρηση θα πας. Μπλόκο χθες το πρωί από γονείς και μαθητές του Δήμου Βόλβης στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ που «εξυπηρετούν» τη μεταφορά στα σχολεία αφού χτυπήσει το κουδούνι! Φρούδες οι υποσχέσεις του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Φάνη Παππά ότι το πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών απομακρυσμένων περιοχών θα λυνόταν την περασμένη Δευτέρα.

 

Υπό αυτές τις συνθήκες, αγανακτισμένοι γονείς και μαθητές ακινητοποίησαν συμβολικά δύο λεωφορεία του ΚΤΕΛ στην περιοχή της Νέας Απολλωνίας. Για δύο ώρες, από τις 7 το πρωί, παιδιά που φοιτούν στο Λύκειο Νέας Μαδύτου μαζί με τους γονείς τους και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής σταμάτησαν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ με τα σώματά τους. Το ένα λεωφορείο μετέφερε μαθητές στο ΕΠΑΛ του Σταυρού και το άλλο εκτελούσε τακτικό δρομολόγιο της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ασπροβάλτα.

 

«Εχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η μεταφορά των μαθητών γίνεται ακόμη από το ΚΤΕΛ στις 8.30′ το πρωί, δηλαδή τα παιδιά δεν είναι στις τάξεις τους ποτέ πριν από τις 9 και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι θα δεχτεί το ΚΤΕΛ να τα μεταφέρει. Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί, το ίδιο και τα χρήματά μας. Διεκδικούμε τα αυτονόητα. Οι αρμόδιοι που μας εμπαίζουν θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους επιτέλους…» ανέφεραν αγανακτισμένοι γονείς κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης. Οπως εξηγούσαν, έναν μήνα τώρα, τα παιδιά πηγαίνουν κάθε μέρα στο σχολείο με τουλάχιστον μία ώρα καθυστέρηση, χάνοντας διδακτικές ώρες.

 

Την περασμένη εβδομάδα ο αντιπεριφερειάρχης Φάνης Παππάς είχε διαβεβαιώσει ότι τα μισθωμένα λεωφορεία θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια που είχαν οριστεί από το καλοκαίρι. Ομως σε κάποιες περιοχές αυτό δεν έγινε. Δεδομένου ότι τον Σεπτέμβριο προέκυψαν νέες εγγραφές στα σχολεία και άρα νέες ανάγκες, το πρόβλημα σε σημαντικό ποσοστό παραμένει. Για τις περιπτώσεις αυτές αναμένεται να υπάρξουν συμπληρωματικά δρομολόγια, όμως στο μεταξύ η ταλαιπωρία πολλών οικογενειών συνεχίζεται. Στο μεταξύ, η λύση που υποτίθεται ότι βρέθηκε είναι εντελώς προσωρινή, καθώς τον Φλεβάρη θα γίνει ένας νέος διεθνής διαγωνισμός, με τον κίνδυνο να αποβεί άγονος, όπως έγινε και με τον προηγούμενο.

 

Γονείς και μαθητές είναι πλέον δύσπιστοι, καταγγέλλοντας για ολιγωρία την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Οπως ξεκαθάρισαν χθες κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, «θέλουμε άμεση και οριστική λύση. Σε διαφορετική περίπτωση, θα κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας».

 

………………………………………..

 

 Του Γιώργου Παγούδη

 

Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των μαθητών κατά τις μετακινήσεις τους με τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων φέρνει στην επιφάνεια συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

 

Οπως έγινε γνωστό, κανένα από τα δημόσια ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε Χίο, Σάμο και Λέσβο δεν διαθέτει την ικανότητα τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων, αφού το μοναδικό στην περιφέρεια πιστοποιημένο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων -αυτό της Χίου, που ενδεχομένως θα μπορούσε να καλύψει το κενό- δεν διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό.

 

Οπως αναδείχτηκε από τη συζήτηση για παράταση της σύμβασης για την πιστοποίηση με ISO του ΚΤΕΟ Σάμου, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι κατάλληλα μόνο για τα ελαφρά οχήματα, ενώ τα βαριά (λεωφορεία, φορτηγά κ.λπ.) χρειάζονται έλεγχο που δεν μπορούν να παρέχουν τα ιδιωτικά. «Τα ΚΤΕΟ που ανήκουν στη δικαιοδοσία μας για να μπορούν να λειτουργήσουν χρειάζονται πιστοποίηση. Για να την πάρουν χρειάζονται αφενός μεν εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους, αφετέρου πιστοποιημένους υπαλλήλους. Το ΚΤΕΟ Χίου τα κατάφερε και πιστοποιήθηκε, αλλά εν τω μεταξύ συνταξιοδοτήθηκαν κάποιοι απ' τους πιστοποιημένους υπαλλήλους και δεν μπορεί να λειτουργήσει. Στη Σάμο το παλεύουν μήπως και προλάβουν και στη Λέσβο το ΚΤΕΟ θα τα καταφέρει μόνο από θαύμα», φέρεται να δήλωσε ο αρμόδιος προϊστάμενος στην επίμαχη συνεδρίαση.

 

Οπως εξήγησε, για τον εξοπλισμό έχουν δεσμευτεί από παλιά τα χρήματα που απαιτούνται, αλλά ο διαγωνισμός λόγω σοβαρής ασθένειας υπαλλήλου της Περιφέρειας δεν έγινε ποτέ!

 

Οσο για την πιστοποίηση υπαλλήλων, φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει σύντομα λόγω έλλειψης προσωπικού και επικείμενων συνταξιοδοτήσεων και στα τρία δημόσια ΚΤΕΟ που υπάρχουν αλλά υπολειτουργούν. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι στα νησιά δεν υπάρχει ΚΤΕΟ για βαριά οχήματα και όλα όσα κυκλοφορούν έχουν να περάσουν χρόνια από τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο κυκλοφορούν, και κανείς δεν ξέρει αν και ποιους κινδύνους εγκυμονούν.

 

Αποτέλεσμα, λοιπόν, είναι η Περιφέρεια σε Σάμο και Χίο να αναθέτει τη μεταφορά μαθητών σε οχήματα που δεν έχουν ελεγχθεί ως προς την τεχνική τους αρτιότητα, με όποιον κίνδυνο μπορεί να συνεπάγεται αυτό για τις ζωές μικρών παιδιών αλλά και συνολικά των οδηγών και επιβατών Ι.Χ. αυτοκινήτων και των άλλων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των δύο νησιών.

 

Στη Χίο, σύμφωνα με τον προηγούμενο αντιπεριφερειάρχη Κώστα Γαννιάρη, το κενό καλύφθηκε με την έλευση στο νησί υπαλλήλου αποσπασμένου για δύο μήνες ώστε να ελεγχθούν τα οχήματα που εκτελούν τα μαθητικά δρομολόγια, ωστόσο τα υπόλοιπα οχήματα (νταλίκες και άλλα) μπορούν να ελεγχθούν μόνο σε ΚΤΕΟ π.χ. της Αθήνας. Γεγονός που συνεπάγεται δαπάνη αρκετών εκατοντάδων ευρώ για τη μετακίνηση του εκάστοτε οχήματος.

 

Scroll to top