19/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Της συνδρομητικής τα… παρατράγουδα

Το τοπίο σε τηλεπικοινωνίες, ευρυζωνικές υπηρεσίες αλλά και στο συνδρομητικό τηλεοπτικό περιεχόμενο ανατρέπεται, αλλά με «επιθετικές» κινήσεις οι οποίες, αντί να τονώσουν τον ανταγωνισμό, μπορεί να οδηγήσουν σε δυσμενή για τους πολίτες αποτελέσματα.
      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Ανέβασε για τα καλά το «θερμόμετρο» στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης η τελευταία κίνηση των στελεχών του ΟΤΕ TV (ανήκει στον όμιλο της Deutsche Telekom) που μπήκε επιθετικά στη διεκδίκηση του Τσάμπιονς και του Γιουρόπα Λιγκ. Ουσιαστικά απέκτησε τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης των δύο κορυφαίων διοργανώσεων δίνοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, για την επόμενη τριετία (2015-2018) περίπου 110 με 120 εκατομμύρια ευρώ, αν και τόσο η TEAM, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τηλεοπτικά δικαιώματα των δύο διοργανώσεων, όσο και ο ΟΤΕ δεν γνωστοποιούν επισήμως τα ακριβή ποσά.

 

Πρόκειται για μια κίνηση που αναμένεται να αλλάξει για τα καλά τα δεδομένα στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς τώρα αναμένεται η απάντηση της NOVA, ουσιαστικά του ομίλου Forthnet -που χάνει αυτά τα δικαιώματα τα οποία διαθέτει και γι' αυτή τη σεζόν (2014-2015) και τα είχε εξασφαλίσει με περίπου 50 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία- για τον οποίο βέβαια εξετάζονται και προτάσεις εξαγοράς. Πολλοί πιθανολογούν ότι σύντομα, ίσως και μέσα στο επόμενο δίμηνο, θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των δύο εταιρειών χωρίς να αποκλείονται προσφορές με νέα πακέτα και πάντα με προσανατολισμό το τριπλ πλέι. Βέβαια ο ΟΤΕ TV για να εντάξει τα δύο σημαντικά αθλητικά προγράμματα στα πακέτα του πρέπει να περιμένει να περάσει αυτή η τηλεοπτική σεζόν.

 

Στην Ευρώπη, όμως, υπάρχουν παραδείγματα και μάλιστα πρόσφατα που τέτοιες κινήσεις οδήγησαν σε αυξήσεις και στους τρεις τομείς: τηλεφωνία, ίντερνετ και τηλεοπτικό περιεχόμενο. Πριν από έναν χρόνο στην Αγγλία η British Telecom, με μια εξαιρετικά επιθετική κίνηση, δαπάνησε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ (απευθύνεται βέβαια σε άλλη, πολύ μεγαλύτερη αγορά) για να αποκτήσει τα δικαιώματα μετάδοσης του Τσάμπιονς Λιγκ κοντράροντας το BSkyB. Λίγο μετά, η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση των τιμολογίων της και μάλιστα κατά 6,49% (τέσσερις φορές πάνω από τον πληθωρισμό στην Αγγλία που «έτρεχε» τότε με 1,6%), όχι μόνο για το τηλεοπτικό περιεχόμενο αλλά και για τις τηλεφωνικές και ευρυζωνικές υπηρεσίες της. Μετακύλισε, δηλαδή, ουσιαστικά το κόστος σε όλους τους συνδρομητές της, κάτι που έκανε βρετανικά ΜΜΕ, όπως ο «Guardian», να κάνουν αναφορές σε επιβολή «ποδοσφαιρικού φόρου».

 

Δεν είναι λίγοι, λοιπόν, όσοι τώρα κάνουν λόγο για τις πιθανότητες να προχωρήσει σε κάτι παρόμοιο προσεχώς και o OTE TV (η Deutsche Telekom δηλαδή) και θυμίζουν ότι κάτι τέτοιο έκανε και όταν είχε αποκτήσει την Πρέμιερ Λιγκ, την πρώτη κατηγορία του αγγλικού πρωταθλήματος.

 

Ορισμένοι πάλι αναφέρουν το παράδειγμα της Γερμανίας (λόγω και της DT), όπου τα δικαιώματα για μια αγορά σχεδόν 10πλασιου μεγέθους δόθηκαν 240 εκατ. ευρώ (δηλαδή μόλις τα διπλάσια απ' ό,τι από τον ΟΤΕ TV στη χώρα μας). Την ίδια ώρα υπάρχουν βολές και από τους εργαζόμενους του ομίλου, με την ΟΜΕ-ΟΤΕ να αναφέρει σε ανακοίνωσή της (6/10/2014) ότι η διοίκηση κατά την έναρξη των διαπραγματεύσεων «ζήτησε περαιτέρω μειώσεις αποδοχών με βάση τους μισθούς που υπάρχουν στον ανταγωνισμό και για τη βιωσιμότητα της εταιρείας».

 

Στις αρχές της χρονιάς (30/1/2014) ο νέος επικεφαλής της Deutsche Telekom, Τιμόθεος Χέτγκες, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ, σε συνάντηση που είχαν με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά έκαναν λόγο για επενδύσεις που θα έφταναν το 1,2 δισ. ευρώ αλλά και για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Γι' αυτό και δεν είναι λίγοι όσοι σπεύδουν να επισημάνουν ότι το να δίνεις 120 εκατ. ευρώ στην ΤΕΑΜ για αθλητικά δικαιώματα, προφανώς και δεν είναι επένδυση στην Ελλάδα, καθώς και ότι όταν κάνεις λόγο για νέες θέσεις εργασίας δεν μπορείς να επιδιώκεις διαρκώς τη συρρίκνωση των μισθών όσων εργάζονται ήδη, ειδικά όταν έχουν γίνει μισθολογικές περικοπές, έχει χρησιμοποιηθεί η εθελούσια έξοδος και πάει λέγοντας.

 

Την ίδια ώρα αναμένεται και η αντίδραση της Forthnet, που απέκτησε ήδη τα δικαιώματα του γαλλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει ήδη σενάρια εξαγοράς αθλητικών δικαιωμάτων προσεχώς του γερμανικού, ισπανικού και ιταλικού πρωταθλήματος. Οπως και να έχουν τα πράγματα, στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, των ευρυζωνικών υπηρεσιών και του συνδρομητικού τηλεοπτικού περιεχομένου τα «αίματα» έχουν ανάψει για τα καλά και αναμένονται αλλαγές και κινήσεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το επόμενο χρονικό διάστημα. Αρκεί όσα γίνονται να δυναμώνουν τον ανταγωνισμό προς όφελος των πολιτών και όχι βέβαια να τους δημιουργούν πρόσθετα βάρη.

 

[email protected]

 

Scroll to top