29/10/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στρώνουν χαλί στη λειτουργία ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών

Απαξιώνουν τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί της.
      Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Απαξιώνεται η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση και μοιραία οδηγείται εν είδει δώρου στα ιδιωτικά συμφέροντα με έτοιμο πελατολόγιο. Πολιτικές ηγεσίες, περιφερόμενοι εντός και εκτός υπουργείου Ναυτιλίας και διάφοροι «παράγοντες» αυτής φροντίζουν ώστε να δημιουργούνται βασικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, όπως επίσης και στις υλικοτεχνικές υποδομές σε όλες τις δημόσιες σχολές του Εμπορικού Ναυτικού.

 

Αυτά καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΔΝΕ), ενώ την ίδια ώρα το υπουργείο Ναυτιλίας έθεσε σε διαβούλευση (μόλις πέντε ημερών, συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου) ένα Προεδρικό Διάταγμα και δύο υπουργικές αποφάσεις για την έναρξη λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

Πολύ σοβαρές οι καταγγελίες που καταγράφονται στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΠΕΕΔΝΕ), όπως:

 

 Με το Π.Δ. 103/2014 (Οργανισμός ΥΝΑ) και με την υπογραφή των συναρμόδιων υπουργών περικόπηκαν τουλάχιστον κατά 66% οι οργανικές θέσεις του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ), Μόνιμου και ΙΔΑΧ, όλων των σχολών της ΔΝΕ. Ολες οι δημόσιες σχολές ΕΝ, δηλαδή οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), τα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), οι Σχολές Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων (ΣΣΠΜ) και η Δημόσια Σχολή Εμπορικού Ναυτικού /Μετεκπαίδευση Θαλαμηπόλων, αδυνατούν να λειτουργήσουν χωρίς την έγκαιρη πρόσληψη ωρομισθίου ΕΠ πριν από την έναρξη του κάθε εκπαιδευτικού έτους.

 

*Η ακύρωση διαγωνισμών προμήθειας και ανανέωσης εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολών.

 

Επίσης αναφέρουν ότι το Π.Δ. 141/2014, με την παρεμβολή ενός «ή» διαζευκτικού στα σχετικά εδάφιά του εξισώνει διαμέσου της έννοιας των «ειδικών προσόντων» πτυχία Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (πενταετούς ή και τετραετούς φοίτησης) με τα πτυχία που θα χορηγούν οι ιδιωτικές σχολές ΝΕΚΕ.

 

Να σημειωθεί ότι οι ΝΕΚΕ συστήθηκαν με τον νόμο 3153/2003 (επί υπουργίας Γ. Ανωμερίτη) με σκοπό την κατάρτιση και επιμόρφωση των ναυτικών. Το 2006 (επί υπουργίας Μ. Κεφαλογιάννη), με τον νόμο 3450 προβλέφθηκε ότι η φοίτηση κατάρτισης στις ΝΕΚΕ καταλήγει σε χορήγηση τίτλου αποφοίτησης που δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω απόκτησης διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Ε.Ν. αντίστοιχα, χωρίς όμως ποτέ μέχρι σήμερα να ενεργοποιηθεί.

 

Το θέμα «πάγωσε» και επανήλθε τον Οκτώβριο του 2012, όταν οι υπουργοί Ναυτιλίας και Παιδείας ανακοίνωσαν τη δυνατότητα που θα έχουν πλέον οι ιδιώτες να δημιουργήσουν σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά ούτε και τότε προχώρησε. Ολα δείχνουν ότι το θέμα θα το υλοποιήσει τελικά ο νυν υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης.

 

Πρόσφατα μάλιστα, μία ημέρα ακριβώς μετά την ψήφιση στη Βουλή της τροπολογίας που μετέτρεπε την υποχρεωτική φορολογία των εφοπλιστών σε εθελοντική, ο υπουργός Ναυτιλίας συζήτησε με το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) την έναρξη της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολών, που είναι πάγιο αίτημα των εφοπλιστών.

 

Στη λειτουργία τους αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία, καθώς υποστηρίζουν ότι θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο και θα εμπορευματοποιηθεί η δημόσια ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Είναι γνωστές, εξάλλου, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ειδικά το τελευταίο διάστημα οι απόφοιτοι των ΑΕΝ για να «μπαρκάρουν», οπότε με τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολών και τη συνεργασία που εύλογα θα έχουν με ναυτιλιακές εταιρείες, αυτές θα κορυφωθούν.

 

[email protected]

 

Scroll to top