Pin It

Υποψήφιος για Οσκαρ Παλαιστίνιος ανακρίθηκε στο αεροδρόμιο τού Λ.Α.

 

«Προφανώς, οι αξιωματικοί του τμήματος Μετανάστευσης δεν μπορούσαν να καταλάβουν πώς ένας Παλαιστίνιος θα μπορούσε να είναι υποψήφιος για Οσκαρ»… Με ειρωνικά σχόλια γέμισε ο Μάικλ Μουρ το twitter του, με αφορμή την κράτηση του Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Εμάντ Μπουρνάτ στο αεροδρόμιο του Λος Αντζελες. Ο Μπουρνάτ με τη σύζυγό του και τον οκτάχρονο γιο του ταξίδεψαν την Τρίτη στην «πόλη των Αγγέλων» για την τελετή απονομής των Οσκαρ, όπου είναι υποψήφιο το ντοκιμαντέρ του «5 Βroken Cameras».

 

Mε το που πάτησαν όμως το πόδι τους στις αφίξεις, οι αξιωματικοί του μεταναστευτικού τούς συνέλαβαν και τους ζητούσαν να αποδείξουν τον σκοπό της επίσκεψή τους. Επί 90 λεπτά ανέκριναν τον Μπουρνάτ παρότι τους έδειξε την επίσημη πρόσκληση της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Και να φανταστεί κανείς ότι είναι το πρώτο μέχρι σήμερα ντοκιμαντέρ από την Παλαιστίνη που διεκδικεί ένα Οσκαρ !

 

Τελικά ο 41χρονος σκηνοθέτης επικοινώνησε με τον Μάικλ Μουρ, ο οποίος ειδοποίησε την Ακαδημία και δικηγόρους. «Είπα στον Εμάντ να δώσει στους αξιωματικούς το τηλέφωνό μου και να επαναλάβει το όνομά μου αρκετές φορές» αναφέρει στα tweets του ο Αμερικανός σκηνοθέτης και ακτιβιστής. «Μετά από μιάμιση ώρα αποφάσισαν να τους αφήσουν ελεύθερους. Του είπαν ότι μπορεί να μείνει στο Λος Αντζελες αυτή την εβδομάδα και να πάει στα Οσκαρ. Καλώς ήρθες στην Αμερική».

 

Οπως φαίνεται, η δυσάρεστη εμπειρία δεν πτοεί τον Μπουρνάτ, καθώς έχει ζήσει ανάλογες καταστάσεις, όπως δήλωσε στο Reuters: ««Αυτό είναι καθημερινό φαινόμενο για τους Παλαιστίνιους σε όλη τη Δυτική Οχθη. Υπάρχουν περισσότερα από 500 σημεία ελέγχου του Ισραήλ, οδοφράγματα και άλλα εμπόδια στην κυκλοφορία σε όλη τη γη μας. Κανένας δεν έχει γλιτώσει την εμπειρία που η οικογένειά μου κι εγώ ζήσαμε. Αυτό που μας συνέβη ήταν ένα πολύ μικρό παράδειγμα του τι αντιμετωπίζουν κάθε μέρα οι Παλαιστίνιοι».

 

Αλλωστε και το ντοκιμαντέρ που συν-σκηνοθετεί με τον Γκι Νταβίντι (βραβεύτηκε πέρυσι στο φεστιβάλ τού Sundance) είναι αυτοβιογραφικό. Βασίζεται σε ένα ψηφιακό βίντεο στο οποίο καταγράφεται η αντίσταση ενός παλαιστινιακού χωριού κοντά στους ισραηλινούς οικισμούς.

 

Πάντως οι αμερικανικές αρχές παίρνουν Οσκαρ στην ταλαιπωρία σκηνοθετών που προέρχονται από «ύποπτες για τρομοκρατία» χώρες. Γιατί και στον Ιρανό Αμπάς Κιαροστάμι είχε αρνηθεί βίζα η αμερικανική πρεσβεία στο Παρίσι, το 2002, με αποτέλεσμα να χάσει το Film Festival της Νέας Υόρκης. Ενα χρόνο νωρίτερα είχαν φορέσει χειροπέδες στον συμπατριώτη του, Τζαφάρ Παναχί, στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης, όπου απλώς άλλαζε αεροπλάνο. Ακριβώς τις μέρες που παιζόταν στις αμερικανικές αίθουσες η ταινία του «Ο κύκλος».

 

Επιμ.: Π. Σπίνου

 

 

 

 

 

 

Scroll to top