Pin It

Tης Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

«Χέρι» και στα εργασιακά των λιμενεργατών βάζει η τρόικα, όπως αποκαλύπτεται στο προσχέδιο της έκθεσής της για την Ελλάδα, που παραδόθηκε τη Δευτέρα στο Eurogroup.

 

Στην έκθεση υπάρχει μία και μοναδική παράγραφος στην οποία γίνεται αναφορά στις θαλάσσιες δραστηριότητες και στα λιμάνια και εκεί καταγράφεται τι σχεδιάζεται και τι έχει συμφωνηθεί για τους τομείς αυτούς με την κυβέρνηση.

 

Δύο είναι τα σημαντικά στοιχεία που προκύπτουν από το κείμενο της έκθεσης. Το πρώτο ότι θα προωθηθούν «ευέλικτες συμφωνίες εργασίας» και το δεύτερο ότι προετοιμάζεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης σημαντικών περιουσιακών στοιχείων, κυρίως «μέσω συμβάσεων εργασίας».

 

Σχετικά με την ακτοπλοΐα, γίνεται αναφορά στη διαβούλευση που προβλεπόταν στο Μνημόνιο 3, την οποία έχει ξεκινήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, και αφορά τη δρομολόγηση πλοίων και το εργασιακό καθεστώς των ναυτεργατών.

 

Οι όποιες αλλαγές στον τομέα αυτό θα αποφασιστούν με βάση τα αποτελέσματα του δημόσιου διαλόγου, ο οποίος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου, ενώ μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2013 το υπουργείο θα πρέπει να έχει νομοθετήσει.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η 10μηνη υποχρεωτική επάνδρωση των πλοίων κινδυνεύει άμεσα, καθώς κυβέρνηση και τρόικα θεωρούν ότι πρέπει να καταργηθεί. Ετσι οι ναυτικοί θα χάσουν αρκετές ώρες εργασίας, καθώς θα δουλεύουν λιγότερο από 10 μήνες τον χρόνο.

 

Εν μέσω αυτής της αναταραχής που έχει δημιουργηθεί σε ναυτεργάτες και λιμενεργάτες, με την Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συνεδριάζει σήμερα για να εξετάσει όλες τις εξελίξεις και τους λιμενεργάτες να πραγματοποιούν αυτή την εβδομάδα πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης παρουσιάζει αύριο το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης των λιμένων.

 

Ο υπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναφερθεί σε στοιχεία της νέας λιμενικής πολιτικής, η οποία ανάμεσα στ' άλλα συμπεριλαμβάνει αξιοποίηση λιμενικών υποδομών στα 23 σημαντικά λιμάνια της χώρας και θα σταθεί ιδιαίτερα στο γεγονός ότι το πρόγραμμα δεν προβλέπει «πώληση» λιμενικών εγκαταστάσεων σε ιδιώτες, αλλά «παραχώρηση» μέσω διαφανών διεθνών διαγωνιστικών διαδικασιών.

 

Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας τον Σεπτέμβριο σε ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία «23 λιμάνια και μαρίνες του Δημοσίου βγαίνουν στο σφυρί», χαρακτήρισε «στρέβλωση» την άποψη που έχουν μερικοί ότι περίπου 900 λιμενικές υποδομές, που είναι διάσπαρτες στη χώρα και τις διαχειρίζονται πάνω από 80 φορείς, μπορούν να αναπτυχθούν μέσω δημοσίων επενδύσεων

 

[email protected]

Scroll to top