Pin It

Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

 

Απλοποιούν τη νομοθεσία για να κάνουν την ελληνική σημαία στα σκάφη αναψυχής πιο ελκυστική και παράλληλα προχωρούν στην αποσαφήνιση διατάξεων που αφορούν στη νηολόγηση τουριστικών πλοίων υπό ελληνική σημαία.

 

Αυτά συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο χρονικό διάστημα πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη βουλή.

 

Εκείνο που παραμένει άγνωστο είναι αν στο σχέδιο νόμου θα συμπεριληφθεί και η άρση του καμποτάζ για τα τουριστικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, κάτι που είχε προαναγγείλει πρόσφατα η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, αλλά μετά το πλήθος αντιδράσεων που προκλήθηκαν φαίνεται να το έχει πάρει πίσω.

 

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) υποστηρίζει ότι αν η άρση του καμποτάζ επεκταθεί και στα τουριστικά σκάφη θα χαθούν 3.000 θέσεις εργασίας ναυτεργατών.

 

Η ιστορία του συγκεκριμένου νομοσχεδίου πάει πολύ πίσω. Ξεκίνησε να δημιουργείται πριν από περίπου τρία χρόνια, αλλά οι συχνές αλλαγές στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ήταν το μεγάλο εμπόδιο για την ολοκλήρωσή του.

 

Από το 2009 μέχρι και σήμερα οι περισσότεροι υπουργοί που κάθισαν στην καρέκλα του υπουργείου Ναυτιλίας (Λ. Κατσέλη, Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Διαμαντίδης, Χ. Παμπούκης, Α.Γεωργιάδης, Α. Διαμαντοπούλου κ.ά.) αλλά και δεκάδες υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου ασχολήθηκαν με αυτό, όταν όμως το νομοσχέδιο βρισκόταν στην τελική του μορφή, τότε… άλλαζε ο υπουργός.

 

Αυτή τη φορά αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα εκτός κι αν ωσότου το αποφασίσουν, επιβεβαιωθούν οι φήμες περί του επικείμενου ανασχηματισμού.

 

Τα σκάφη και οι ιδιοκτήτες τους, Ελληνες και αλλοδαποί, πρέπει να πάψουν να βρίσκονται «υπό διωγμό» στις ελληνικές θάλασσες και στα λιμάνια, και να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον με την παροχή κινήτρων, έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ναυτιλιακοί κύκλοι και τόνιζαν πως όλα αυτά θα επιτευχθούν από την ανανέωση και την αναμόρφωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κεντρικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι:

 

- Κωδικοποίηση και επικαιροποίηση όλης της νομοθεσίας, η οποία αφορά όλα ανεξαιρέτως τα πλοία αναψυχής (επαγγελματικά, ιδιωτικά, ημερόπλοια, παραδοσιακά, ναυταθλητικά, μικρά σκάφη αναψυχής κ.λπ.) έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα σαφές και ενιαίο νομικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα ζητήματα του θαλάσσιου τουρισμού.

 

- Κατάργηση, συγχώνευση και εξορθολογισμός παλαιών και ανεπίκαιρων διατάξεων, οι οποίες καθιστούν μη ελκυστική την ελληνική σημαία σε Ελληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες.

 

Στόχοι είναι η τόνωση της οικονομίας των νησιών και των παράκτιων περιοχών, καθώς και η αύξηση της τουριστικής περιόδου, οι οποίοι θα επιτευχθούν μόνο με την προσέλκυση ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ελληνικών και αλλοδαπών συμφερόντων, ανεξαρτήτως σημαίας, αλλά και με την προσέλκυση μεγάλων κοινοτικών επαγγελματικών σκαφών(mega yachts).

[email protected]

 

 

 

 

Scroll to top