01/12/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

10 μήνες πτώση… 10 χρόνια πίσω

      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Η βίαιη κάθοδος στα διαφημιστικά έσοδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης συνεχίζεται. Η μέση πτώση την προηγούμενη διετία έφθανε το 30% και, όπως όλα δείχνουν, το ίδιο γίνεται και φέτος, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι συνολικά το δεκάμηνο που πέρασε η μέση μείωση έφθασε το 29,81%.

 

Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες καλά τη συγκεκριμένη αγορά, η διαρκής πτώση στα διαφημιστικά έσοδα την τελευταία τριετία έχει οδηγήσει ουσιαστικά σε έσοδα που τα ΜΜΕ συγκέντρωναν την περίοδο 2000-2002.

 

Δηλαδή η αγορά των μίντια έχει πισωπατήσει μία ολόκληρη δεκαετία, με αποτέλεσμα να σημειώνονται τριγμοί ακόμα και σε άλλοτε θεωρούμενα ισχυρά μιντιακά συγκρότημα.

 

Οι καταγραφές της Media Services για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2012 δείχνουν συνολική διαφημιστική δαπάνη σε όλα τα ΜΜΕ 913.106.385 ευρώ, χωρίς βέβαια να έχουν υπολογιστεί οι λεγόμενες εκπτώσεις.

 

Ουσιαστικά, τα καθαρά διαφημιστικά έσοδα δεν ξεπερνούν τα περίπου 180 εκατ. ευρώ και, παρότι αναμένεται μία καλύτερη κατάσταση στο τελευταίο δίμηνο και λόγω Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν θα ξεπεράσουν τελικά τα 220 εκατ. ευρώ.

 

Τη μεγαλύτερη πτώση στα διαφημιστικά έσοδα σημειώνουν τα περιοδικά (-39,34%) στο δεκάμηνο και ακολουθούν οι εφημερίδες (31,56%), τα ραδιόφωνα (27,87%) και οι τηλεοπτικοί σταθμοί (19,14).

 

Στην τηλεόραση, που παραμένει το πιο ισχυρό μέσο, έχουν εισρεύσει το πρώτο δεκάμηνο του 2012 κάτι παραπάνω από 370 εκατ. ευρώ (προς εκπτώσεων), ενώ ακολουθούν τα περιοδικά με 286 εκατ. ευρώ, οι εφημερίδες με 205,5 εκατ. ευρώ και τα ραδιόφωνα με 50,8 εκατ. ευρώ.

 

Από τους τηλεοπτικούς σταθμούς προβλήθηκαν συνολικά 786.969 διαφημιστικά μηνύματα, με τη διάρκειά τους να φθάνει τα 16.827.398 δευτερόλεπτα. Τα περισσότερα (143.119 σποτ) μεταδόθηκαν από τον Σκάι, ο οποίος όμως δεν γνωστοποιεί τη συνολική δαπάνη.

 

Το μεγαλύτερο μερίδιο, πάντως, φαίνεται να έχει το Mega, με 141.182 μηνύματα και συνολικά έσοδα (προ εκπτώσεων) λίγο πάνω από τα 124 εκατ. ευρώ.

 

Ακολουθεί ο ΑΝΤ1, με 128.504 σποτάκια και περισσότερα από 105 εκατ. ευρώ έσοδα (προ εκπτώσεων), και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Alpha, με 119.262 μηνύματα και περίπου 69 εκατ. ευρώ έσοδα (προ εκπτώσεων).

 

Μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2012 διαφημίστηκαν συνολικά 6.491 προϊόντα, με τα περισσότερα από αυτά να είναι σε περιοδικά (3.947), ενώ ακολουθούν η τηλεόραση (2.050), οι εφημερίδες (1.961) και το ραδιόφωνο (875).

 

Οι προβλέψεις των ειδικών της μιντιακής αγοράς είναι πιο θετικές για την επόμενη χρονιά, υπό την προϋπόθεση ότι, με τα τελευταία μέτρα και τις συμφωνίες στη Σύνοδο Κορυφής, θα υπάρξει έστω μια σταθεροποίηση της οικονομίας, ώστε να πάρουν ανάσα οι επιχειρήσεις που έχουν «στεγνώσει».

 

[email protected]

 

Scroll to top