Pin It

Το έντονο ενδιαφέρον οδήγησε το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης να αυξήσει τους εισακτέους στις ΑΕΝ για το εκπαιδευτικό έτος 2013-2014. Σχέδια και για ιδιωτικές σχολές

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξαν την περσινή χρονιά οι νέοι για τις Ναυτικές Ακαδημίες ήταν ο βασικός λόγος που το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης αποφάσισε την αύξηση των εισακτέων την εκπαιδευτική χρονιά 2013-2014.

 

Ετσι από 1.161 σπουδαστές που είχαν εισαχθεί πέρυσι(αρχικά είχαν προκηρυχθεί 955 θέσεις αλλά στην πορεία αυξήθηκαν) φέτος θα εισαχθούν 1.200 άτομα. Παράλληλα αποφασίστηκε από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά να θεσπιστεί ως απαραίτητη προϋπόθεση εισαγωγής στις ΑΕΝ η κατοχή τίτλου σπουδών ή πιστοποιητικού γνώσης της αγγλικής γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2.

 

Hμερήσια αποζημίωση

 

Αυτά ανακοινώθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης που έγινε υπό την προεδρία του γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας Αθ. Μπούσιου, ενώ τη συνεδρίαση άνοιξε ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης.

 

Αποφασίστηκε επίσης η ημερήσια αποζημίωση των ειδικά καταρτιζόμενων ναυτικών (όπως οικονομικών, κατώτερων πληρωμάτων, φροντιστών κ.λπ.)στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) να οριστεί στα 50 ευρώ, στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενης δράσης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εθνικό Αποθεματικό Απρόβλεπτων» ύψους 6 εκατ. ευρώ για δύο χρόνια. Θα συζητηθεί εκ νέου, μετά την υποβολή απόψεων των φορέων, η αναμόρφωση του κανονισμού σπουδών των ΑΕΝ ως προς τον χρόνο εκτέλεσης των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών.

 

Ο Κ. Μουσουρούλης, μιλώντας στο Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, τόνισε ότι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για το υπουργείο Ναυτιλίας και σημείωσε πως για να είναι αποτελεσματικό ένα σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης οφείλει να παρακολουθεί και να ενσωματώνει τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της ναυτικής τεχνολογίας αλλά και της αγοράς ναυτικής εργασίας.

 

Στη συνέχεια ανέλυσε συνοπτικά στα μέλη του Συμβουλίου τι σημαίνουν για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή (διευκόλυνση της διενέργειας των εκπαιδευτικών ταξιδιών σπουδαστών των ΑΕΝ, δυνατότητα ναυτολόγησης σπουδαστών ΑΕΝ και σε πλοία ξένης σημαίας για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών ταξιδιών, παράταση του χρόνου χορήγησης του μηνιαίου εκπαιδευτικού επιδόματος πρακτικής άσκησης στους πρωτοετείς σπουδαστές των ΑΕΝ κ.ά.).

 

Και βεβαίως αναφέρθηκε στην ίδρυση Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΝΕΚΕ), λέγοντας ότι βρίσκονται σε διαβούλευση τα σχέδια των κανονιστικών διατάξεων, μετά την ολοκλήρωση της οποίας θα αξιολογηθεί το σχετικό πλαίσιο και οι κανόνες λειτουργίας τους.

 

Αντίθετοι οι ναυτεργάτες

 

Οι ναυτεργάτες είναι αντίθετοι με την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, καθώς εκτιμούν ότι θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο και θα εμπορευματοποιήσει τη δημόσια. Αντίθετοι όμως εμφανίζονται και οι ίδιοι οι σπουδαστές των ΑΕΝ (πλοίαρχοι και μηχανικοί), οι οποίοι σε πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την κατάσταση των δημόσιων ΑΕΝ της χώρας, απάντησαν «όχι» στην ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, καθώς πιστεύουν ότι δεν θα ήταν καλύτερα τα πράγματα γι' αυτούς εάν σπούδαζαν σε ιδιωτική σχολή.

 

[email protected]

 

 

 

 

Scroll to top