09/05/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

SPIEGEL Τα λίφτινγκ της κρίσης

      Pin It

Σε ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού παρουσιάζουν τα στοιχεία της Διεθνούς Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, σύμφωνα με τα οποία το 2011 και ενώ η χώρα μας βίωνε σημαντικά οικονομικά προβλήματα, κάποιοι Ελληνες είχαν ως κύρια έγνοια την εμφάνισή τους!

 

Της Ελλης Πάνου

 

Πόσες μπορεί να είναι πια οι εξωφρενικές αντιθέσεις στην Ελλάδα της κρίσης; Μετά τις χιλιάδες Πόρσε, τις offshore στο Κρανίδι της Πελοποννήσου, τα δισεκατομμύρια που κρύβουν οι Ελληνες στην Ελβετία κ.λπ., το γερμανικό περιοδικό Spiegel εντόπισε τώρα άλλη μία. Ομολογουμένως πιο πρωτότυπη: τι ποσά δαπανούν οι «φτωχοί» Ελληνες για να γίνουν πιο όμορφοι!

 

Σύμφωνα με το εκτενές δημοσίευμα, μπορεί στον Δήμο του Ελληνικού να έχει ανοίξει κοινωνικό ιατρείο, μια εθελοντική πρωτοβουλία που βοηθά τους ανέργους, τους άπορους, όσους βρέθηκαν χωρίς περίθαλψη εν μέσω κρίσης.

 

Πολυτελής κλινική

 

Αλλά, λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα, στην πιο εύπορη Γλυφάδα, άνθρωποι με άλλες ανησυχίες είναι πρόθυμοι να βάλουν χέρι στον κουμπαρά τους για να διορθώσουν τις ατέλειες της φύσης ή τις ρυτίδες από το πέρασμα του χρόνου, προσφεύγοντας σε πολυτελή κλινική, η οποία έναντι αδράς αμοιβής σε χαλεπούς καιρούς υπόσχεται σημαντική βελτίωση, με ταυτόχρονη ανύψωση του καταβαραθρωμένου από τη λιτότητα ηθικού των πελατών της.

 

Ολο αυτό το ρεπορτάζ μάλλον είχε στόχο να στηρίξει στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Διεθνής Εταιρεία Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, σύμφωνα με τα οποία το 2011, την ώρα που η χώρα μας κατέρρεε, η μεγάλη έγνοια των Ελλήνων ήταν μάλλον η εμφάνισή τους. Σύμφωνα λοιπόν, με τη σχετική έρευνα, εκείνη τη χρονιά πραγματοποιήθηκαν στη χώρα μας 142.394 αισθητικές επεμβάσεις, δηλαδή αναλογικά με τα 11 εκατομμύρια του πληθυσμού αυτό σημαίνει κατά μέσο όρο ότι 1 στους 79 Ελληνες, απευθύνθηκε σε ειδικό για «διορθωτικές» λύσεις, όπως λιποαναρρόφηση, βλεφαροπλαστική και ενέσεις botox.

 

Εάν πιστέψει κανείς τα στοιχεία αυτά, η χώρα μας φλερτάρει με άλλη μια πρωτιά σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει ήδη κατακτήσει τη δεύτερη θέση, με τους Νοτιοκορεάτες στην κορυφή. Η Γερμανία, για παράδειγμα, έρχεται 14η, η Ιταλία 3η και η Γαλλία 9η.

 

Παρά την κρίση «η ομορφιά φαίνεται ότι εξακολουθεί και παίζει μεγάλο ρόλο για τους Ελληνες. Αλλά γιατί τώρα;» αναρωτιέται το περιοδικό και αναζητά την απάντηση στο Beverly Hills της Γλυφάδας και στο γραφείο του 42χρονου γιατρού, που ίδρυσε την κλινική πριν από δύο χρόνια μετά από πολύτιμη εμπειρία που απέκτησε στις ΗΠΑ.

 

Γνωστή τηλεστάρ

 

Ως παράδειγμα, ο ρεπόρτερ φέρνει μια πελάτισσα που συνάντησε εκεί, που ήθελε να κρατήσει την ανωνυμία της «διότι είναι γνωστή τηλεοπτική προσωπικότητα» και η οποία μετά από δυο παιδιά και εμπειρία 20 ετών στις «αισθητικές βελτιώσεις» απευθύνθηκε στον συγκεκριμένο γιατρό για μια σειρά επεμβάσεων… σχεδόν παντού, προκειμένου να γιορτάσει νεότερη τα 45 της γενέθλια.

 

Ο γιατρός υποστηρίζει ότι η αισθητική χειρουργική βελτιώνει την ψυχολογία των ανθρώπων, ειδικά σε δύσκολες εποχές. Ηρθε στην Ελλάδα, λέει, διότι είδε «την κρίση ως ευκαιρία» και δικαιώθηκε. Ετσι κι αλλιώς το κόστος των επεμβάσεων έχει μειωθεί σημαντικά και ο ίδιος ζητά λογικές τιμές, όπως 2.500- 5.000 ευρώ για μια «διόρθωση» της μύτης ή αύξηση του στήθους. «Μα ποιος μπορεί σήμερα στην Ελλάδα να δώσει αυτά τα χρήματα;» ρωτά ο δημοσιογράφος. «Ο κόσμος εξακολουθεί να εργάζεται. Μπορεί να κερδίζει λιγότερα, αλλά εργάζεται» απαντά ο γιατρός, που υποστηρίζει ότι μέσα σε μια διετία είχε 3.000 πελάτες, το 80% των οποίων ήταν Ελληνες.

 

Αυτοκριτική 

 

Την ίδια ερώτηση έθεσε το «Spiegel» και στον καρδιολόγο Γιώργο Βήχα, που προσφέρει τις υπηρεσίες του μαζί με άλλους 80 γιατρούς και 120 εθελοντές στο Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού. «Εμείς οι Ελληνες δεν ήμασταν πάντα άγιοι, πριν από την κρίση. Ως ένα βαθμό παίξαμε κάποιο ρόλο σε αυτά που συνέβησαν» απαντά ο κ. Βήχας, εκτιμώντας ότι πολλοί από αυτούς που μπορούν να πληρώνουν σήμερα για τέτοιου είδους επεμβάσεις ανήκουν στην «παλιά, άσχημη Ελλάδα», σε αυτούς που εκμεταλλεύτηκαν το παλιό σύστημα διαφθοράς.

 

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που οι επιχειρήσεις ομορφιάς ανθούν εν μέσω κρίσης, αναφέρει το ρεπορτάζ.

 

Μετά την ύφεση του 2008, για παράδειγμα, οι Αμερικανοί άρχισαν να ξοδεύουν λιγότερα σε τρόφιμα, ενοίκιο και ρούχα, και περισσότερα σε αυξητικές στήθους και διάφορες άλλες πλαστικές επεμβάσεις.

 

Scroll to top