21/05/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για απαιτητικούς λύτες

      Pin It

Τη λύση της επιστράτευσης ζητεί η ΟΛΜΕ για να σταματήσει το καθεστώς ομηρίας. Αυξημένης δυσκολίας τα θέματα σε Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία. Ευκολότερα στη Βιολογία

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

getFile (40)Δύσκολα τα Μαθηματικά, αρκετά απαιτητικά τα θέματα Φυσικής και Ιστορίας, εύκολη η Βιολογία. Ετσι κρίνονται τα μαθήματα της χθεσινής ημέρας των πανελλαδικών εξετάσεων που ανεβάζουν τον πήχη δυσκολίας για τους υποψηφίους. Τα Μαθηματικά ίσως και τα δυσκολότερα της δεκαετίας, Φυσική και Ιστορία πιο δύσκολα σε σχέση με πέρυσι, για καλά διαβασμένους, σε αντίθεση με την εύκολη Βιολογία. Δύσκολες, όμως, παραμένουν οι συνθήκες για τους επιστρατευμένους καθηγητές, εμπλεκόμενους και μη στις πανελλαδικές. Αρση της επιστράτευσης και του καθεστώτος «ομηρίας και στρατωνισμού» εξακολουθεί να ζητεί η ΟΛΜΕ. Από την επόμενη εβδομάδα ανακοινώνονται οι μεταθέσεις πρωτοβάθμιας.

 

«Το υπουργείο Παιδείας επιβάλλει καταναγκαστικές υποχρεώσεις στους εκπαιδευτικούς» τονίζει η Ομοσπονδία αναφερόμενη στις εντολές για υποχρεωτική παραμονή των μη εμπλεκομένων στις πανελλαδικές καθηγητών σε όμορα σχολεία, «ακόμα και αθλητικά κέντρα και γήπεδα». Η επιβολή μιας εξαναγκαστικής υποχρέωσης («υποχρέωση παρουσίας χωρίς έργο σε άλλα κτίρια») είναι εκδικητική και αδικαιολόγητη, λένε οι καθηγητές, «καθώς δεν εξυπηρετεί τις συνήθεις και σε οποιαδήποτε εκδοχή ανάγκες των εξετάσεων και των σχολείων. Βρίσκεται εκτός των ορίων ακόμα και της επίταξης». Γι’ αυτό και η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μη φοβούνται και να μην αποδέχονται αυτή την καταφρονητική και εξευτελιστική μεταχείριση. Καμία εντολή πέρα από εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο που τους έχει ανατεθεί στη σχολική τους μονάδα δεν είναι νόμιμη».

 

Το υπουργείο ακόμα δεν έχει αντιδράσει, ωστόσο ανακάλεσε άλλη εντολή σύμφωνα με την οποία έπρεπε να κρατούνται αναλυτικοί πίνακες παρόντων-απόντων στα σχολεία, οι οποίοι έπρεπε να αποστέλλονται καθημερινώς (ηλεκτρονικά) στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν οι μεταθέσεις των δασκάλων καθώς, χθες, ζητήθηκαν από τις Διευθύνσεις τα οργανικά κενά με προθεσμία απάντησης έως την Παρασκευή 24 Μαΐου. Μία μέρα πριν συνεδριάζει το ΚΥΣΠΕ προκειμένου να εξετάσει τις μεταθέσεις στα διαπολιτισμικά.

 

Τι λέει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

 

Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι, οι αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις εξέδωσαν τις σχετικές ανακοινώσεις. Τα Μαθηματικά χαρακτηρίστηκαν δύσκολα, μεγάλης έκτασης και πολύ απαιτητικά, ειδικά για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τα κρίνει ως εξής: «Τα εφετινά θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περυσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο. Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια». Ωστόσο, «θα μπορούσε να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα» παρατηρεί η Ενωση, πιθανόν εννοώντας το ερώτημα του τρίτου θέματος που προβλημάτισε παιδιά αλλά και καθηγητές, χωρίς πάντως να τίθεται ζήτημα επιστημονικού λάθους. Η γενική παρατήρηση της Εταιρείας είναι ότι «η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών, βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις, κριτική ικανότητα, ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή, δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια».

 

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών για το μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας, τα θέματα του οποίου, κατά γενική ομολογία, ήταν αυξημένης δυσκολίας, πολλά και με πολλές πράξεις, απεφάνθη ως εξής: 1. Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. 2. Δεν έχουν επιστημονικά λάθη. 3. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης. 4. Εχουν διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους.

 

Για την Ιστορία, που απευθυνόταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, με κριτική σκέψη και γνώση, η Ενωση Φιλολόγων θεωρεί ότι: «Τα θέματα είναι κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Για ένα θέμα μόνο (Δ1) απαιτείται κριτική και δημιουργική ικανότητα από τον μαθητή, για να προχωρήσει στη σύνθεση του ερωτήματος. Θα μπορούσαν τα θέματα να κινηθούν περισσότερο προς την κατεύθυνση προώθησης της ιστορικής σκέψης και συνείδησης».

 

Για τη Βιολογία, η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων ανακοίνωσε τα εξής: «Τα θέματα είχαν διαβάθμιση δυσκολίας και κάλυπταν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Κάποια θέματα αναζητούσαν την κριτική προσέγγιση και σφαιρική γνώση των φαινομένων. Ενας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης. Η αναζητούμενη μεγαλύτερη σαφήνεια εκφωνήσεων συναρτάται βεβαίως με τον τρόπο παράθεσης των στοιχείων στο σχολικό βιβλίο. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς».

 

 

Scroll to top