panelladikes-mathites-sxoleio-thema

26/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πανελλαδικές με αρνητικά ρεκόρ

Τα αποτελέσματα της «πρώτης φάσης ταχείας υποβάθμισης της εκπαίδευσης», με τις σαρωτικές καταργήσεις ΑΕΙ, σχολείων και οργανικών θέσεων.
      Pin It

Τα αποτελέσματα της «πρώτης φάσης ταχείας υποβάθμισης της εκπαίδευσης», με τις σαρωτικές καταργήσεις ΑΕΙ, σχολείων και οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, την επιστράτευση των καθηγητών και τη διοργάνωση των εξετάσεων, είναι απογοητευτικά

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

18-39-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18-39-2Το απόλυτο αρνητικό ρεκόρ φέρουν οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις: οι λιγότεροι αριστούχοι της δεκαετίας, οι περισσότερες χαμηλές βαθμολογίες των τελευταίων ετών, οι λιγότεροι εισακτέοι στην ιστορία των εισαγωγικών εξετάσεων, χειρότερες βαθμολογίες στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με πέρυσι και, τέλος, γενικευμένη πτώση των βάσεων (σε όλα τα πεδία, όχι, όμως, χωρίς εξαιρέσεις).

 

Με αυτές τις επιδόσεις το υπουργείο Παιδείας τερματίζει την πρώτη φάση ταχείας υποβάθμισης της εκπαίδευσης που ξεκίνησε με τις σαρωτικές καταργήσεις ΑΕΙ, σχολείων και οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και συνεχίστηκε με την επιστράτευση των καθηγητών στις εξετάσεις και τη χειρότερη, ίσως, διοργάνωση πανελλαδικών που θυμάται η εκπαιδευτική κοινότητα. Τα ακόμη χειρότερα, τον Σεπτέμβριο.

 

Λιγότεροι οι άριστοι

 

Μέχρι τότε οι υποψήφιοι δύσκολα θα έχουν ξεχάσει ότι:

 

• Αυτοί που πέτυχαν άριστες βαθμολογίες (18-20) ανέρχονται σε 4.651, αποτελούν δηλαδή το 5,7% των 80.958 φετινών διαγωνιζομένων. Πέρυσι οι άριστοι ήταν 6.810 (8,01% του συνόλου των διαγωνιζομένων), ενώ το 2011 ήταν 6.178 (7,22%).

 

• Από τους 80.958 υποψηφίους οι 28.645 σημείωσαν βαθμούς κάτω από τη βάση. Πρόκειται για το 35% (!) των διαγωνιζομένων που θα περάσουν, πάντως, σε ορισμένες σχολές (ΤΕΙ αλλά και Πανεπιστημίων) ακόμα και με χαμηλούς, μονοψήφιους βαθμούς (ελέω απουσίας βαθμολογικής βάσης).

 

• Από τα 22 μαθήματα (στα οποία εξετάστηκαν) στα 15 σημειώθηκαν βαθμολογίες χειρότερες σε σχέση με πέρυσι.

 

• Φέτος, προσήλθαν λιγότεροι να διεκδικήσουν μια θέση στην ανώτατη εκπαίδευση. Καταγράφηκαν 80.958 ενώ πέρυσι ήταν 84.837. Μειώθηκαν κατά 4,6%.

 

Κατά τ’ άλλα, το παζλ της γενικευμένης αποτυχίας απεικονίζεται στα μαθήματα ως εξής:

 

• Τα υψηλότερα ποσοστά αποτυχίας σημειώνονται στα μαθήματα κατεύθυνσης (Μαθηματικά, Φυσική, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία) γι’ αυτό και επηρεάζουν καθοριστικά την πορεία των βάσεων, άλλοτε περιορίζοντας την επίδραση του παράγοντα μείωσης των εισακτέων (1ο πεδίο) και άλλοτε τροφοδοτούμενη από την αύξηση του αριθμού εισακτέων (2ο και 4ο πεδίο).

 

Η Φυσική αλλά κυρίως τα Μαθηματικά σε όλες τις κατευθύνσεις άφησαν από τους μισούς και πάνω στις χαμηλές βαθμολογικά θέσεις, ενώ η Ιστορία και τα Αρχαία στιγμάτισαν τη θεωρητική κατεύθυνση. Στο 41,42% οι βαθμοί κάτω από τη βάση για την Ιστορία Κατ. στο 60,12% οι ίδιοι βαθμοί για την Ιστορία Γεν. Παιδείας.

 

Πάνω από τους μισούς (57,80% κάτω από τη βάση) απέτυχαν με τον ίδιο τρόπο και στα Αρχαία. Πάντα ήταν δύσκολα και τα δύο, φέτος συνοδεύτηκαν με τις χαμηλότερες από ποτέ βαθμολογίες. Στην Ιστορία, μειώθηκαν και οι μεσαίες βαθμολογίες αφήνοντας τους άριστους στα ίδια περίπου ποσοστά, ενώ στα Αρχαία απλώς κατέβασαν τον πήχη ακόμη πιο χαμηλά.

 

Σε ό,τι αφορά τα Μαθηματικά, αξίζει να σημειωθεί ότι η αποτυχία δεν περιορίστηκε στις σχεδόν παραδοσιακά χαμηλές βαθμολογίες της τεχν. κατ. 2 (78,03) που συνήθως είναι σε μειονεκτικότερη θέση από τους άλλους. Στη θετική κατεύθυνση (δεν ξεχνιέται το αλησμόνητο θέμα Β3) οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση ανέβηκαν από το 40,58% πέρυσι στο 47,82% φέτος, ενώ οι άριστες από 9,79% πέρυσι, κατέβηκαν στο 2,47% φέτος. Οι περισσότεροι έμειναν στο 10-12 και 12-15.

 

Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, με το λάθος θέμα και τις παρατυπίες της ΚΕΕ ως προς τη βαθμολόγηση, η εικόνα είναι χαρακτηριστική: Ολα τα χρόνια οι άριστες βαθμολογίες (18-20) κυμαίνονται από το 20% έως το 40%, ενώ φέτος κατρακύλησαν στο 11,09%. Οι δε χαμηλές (0-10) εκτοξεύθηκαν στο 41,83%. Οι περισσότεροι βαθμολογήθηκαν με 10-12 και 12-15.

 

Απρόσμενοι παράγοντες

 

18-39-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η κακή χρονιά, πάντως, προσδιορίστηκε και από άλλους, απρόσμενους παράγοντες. Το «εύκολο» θέμα της Εκθεσης δεν βοήθησε τελικά. Αντιθέτως, άνοιξε παγίδα για τους περισσότερους υποψηφίους και ειδικά για τους άριστους. Μόλις το 1,39% πέτυχε βαθμό από 18 έως 20. Η πλειονότητα κινήθηκε στην κλίμακα 12-15 (41,73% έναντι 33,85% πέρυσι), ενώ αυξήθηκε και το ποσοστό από 15 έως 18 (28,06% έναντι 23,44% πέρυσι). Βελτιώθηκε, πάντως, το ποσοστό βαθμολογίας κάτω από τη βάση (από 22,83% πέρυσι σε 12,99% φέτος).

 

Ανάλογη εικόνα σχηματίστηκε και για το συνήθως «εύκολο» μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» το οποίο, για πρώτη φορά, έριξε το ποσοστό αριστείας κάτω από 20% (18,69%) και ταυτόχρονα σημείωσε το υψηλότερο μέχρι τώρα ποσοστό αποτυχίας – κάτω από τη βάση (36,68%). Γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στη μεγάλη πτώση των βάσεων στο 5ο πεδίο.

 

• Στα αισιόδοξα στατιστικά εντάσσονται οι βαθμολογίες στη Φυσική Γεν. Παιδείας (το 42,66% πέτυχε από 18-20) και σε Χημεία-Βιοχημεία (τεχν. κατ. 1), Ηλεκτρολογία (τεχν. κατ. 1), Βιολογία γεν. αλλά και θετ. κατ., Λατινικά.

 

• Συνεχίζεται η παράδοση που θέλει τους περισσότερους αριστούχους στη θετική κατεύθυνση.

 

• Φυσική, Βιολογία και Ιστορία ήταν τα μαθήματα Γεν. Παιδείας που είχαν περισσότερους άριστους σε σχέση με πέρυσι.

 

Οι υποψήφιοι ήδη έχουν αρχίσει τα δοκιμαστικά ως προς τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών.

 

Η προθεσμία κατάθεσης λήγει στις 12 Ιουλίου.

Scroll to top