30/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το «μαύρο», η Apple και τα social media

Και να που μια επιχειρηματική τεχνολογική επιλογή μπορεί να οδηγήσει το κίνημα σε αδιέξοδο. Και ξαφνικά μια εταιρεία γίνεται στόχος της ίδιας οργής όπως και το απαράδεκτο... .
      Pin It

Και να που μια επιχειρηματική τεχνολογική επιλογή μπορεί να οδηγήσει το κίνημα σε αδιέξοδο. Και ξαφνικά μια εταιρεία γίνεται στόχος της ίδιας οργής όπως και το απαράδεκτο κυβερνητικό «μαύρο»

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Είμαι θυμωμένη. Οχι θυμωμένη, έξαλλη. Και φαντάζομαι το ίδιο και όσοι δοκίμασαν να βρουν την πειρατική συχνότητα της ΕΡΤ για να ενημερωθούν για τις εξελίξεις μέσα από iPad ή iPhone. Γιατί εκεί είναι που συνειδητοποιείς τι σημαίνει να έχει «διακόψει τη συνεργασία» η Apple με το adobe flash player. Σε στέλνει στο desktop σου! Χωρίς αιδώ.

 

Την έχεις ακούσει την είδηση, το ξέρεις, αλλά δεν το συνειδητοποιείς. Οπως δεν συνειδητοποιούν όλοι οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ ότι απόλυση σημαίνει και εξαίρεση από το ταμείο ανεργίας, γιατί κανείς δεν το πλήρωνε τόσα χρόνια. Αλλη συζήτηση αυτή.

 

Αλλά να που όλοι χρησιμοποιούν flash, όχι δεν είναι παρωχημένο, όπως φαίνεται, γιατί είναι ελαφρύ και ενσωματώνεται εύκολα σε player σε όλες τις σελίδες που θέλουν ν’ αναμεταδώσουν… Αλλά αν έχεις επιλέξει Apple, την πάτησες. Δεν βλέπεις τίποτα. Ακου, τράβα στο desktop! Πάλι καλά που δεν σου λένε: αγόρασε άλλη ταμπλέτα.

 

Βέβαια προσπαθώ να ξεφορτωθώ το iPhone εδώ και καιρό για άλλους λόγους, αλλά είναι ώρα ν’ αγοράζεις κινητά τώρα; Ούτε να σ’ τα χαρίζουν δεν τα παίρνεις πια, κάτι σαν τα Jeep Cherokee, πολλά κυβικά, μεγάλες φουρτούνες.

 

Η αλληλεγγύη του δικτύου στην ΕΡΤ ήταν απεριόριστη. Και η απίστευτη φαντασία των τεχνικών της αξιομνημόνευτη. Γιατί για να υπάρξει ιντερνετική μετάδοση πρέπει κατ’ αρχάς να υπάρχει σήμα. Σημαντική ήταν η συμβολή της European Broadcasting Union (EBU), η οποία από την αρχή δήλωσε την αντίθεσή της στο «μαύρο» και μάλιστα ενεργά: πήρε το σήμα που εξέπεμπε η ΕΡΤ και το ανέβασε στον δορυφόρο, στη συχνότητα της ERT Sat.

 

Οι τεχνικοί της ΕΡΤ, οι οποίοι εργάστηκαν μερόνυχτα, ανέβηκαν στις κεραίες, στα βουνά, τοποθέτησαν δορυφορικά πιάτα, όπου δεν υπήρχαν ήδη, ώστε να λαμβάνουν το σήμα της EBU και συνέδεσαν τους πομπούς με τα πιάτα. Ετσι μπόρεσαν να δώσουν το σήμα της ΕΡΤ εκεί όπου οι κεραίες δεν φυλάσσονταν από τα ΜΑΤ, όπως έγινε στους πομπούς του Υμηττού, της Πάρνηθας, της Αίγινας, του Χορτιάτη, της Καλαμάτας, της Τρίπολης…

 

Δυστυχώς μετά από μερικά 24ωρα η EBU αναγκάστηκε να κόψει την εκπομπή της κι έτσι βρέθηκε εναλλακτικός τρόπος, ασύρματα, μέσω radio-link, από τους περιφερειακούς σταθμούς. Για το ραδιόφωνο τα πράγματα ήταν πιο εύκολα, αφού το σήμα μπορεί να περάσει και από το δίκτυο ή τις τηλεφωνικές γραμμές με μεγαλύτερη ευκολία και να γίνει αναμετάδοση.

 

Το «μαύρο» της ΕΡΤ προκάλεσε σεισμό και στα social media, τόσο από εγχώριους όσο και ξένους σχολιαστές, με το αντίστοιχο hashtag στο Twitter (#ert) να μπαίνει στη δεύτερη θέση της κορυφαίας δεκάδας των worldwide trends της πλατφόρμας. Σε αυτήν την περίπτωση βέβαια, τα social media δεν προκάλεσαν ή μεγέθυναν τον θυμό ή την αντίδραση εργαζομένων και απλού κόσμου για τα συμβάντα, αλλά διέδωσαν κάτι που ήδη συνέβαινε, κρατώντας μεγάλο βάρος της ενημέρωσης του κόσμου. Ιδιαίτερα στο εξωτερικό, αφού πολλοί Ελληνες δημοσιογράφοι -και όχι όλοι από την ΕΡΤ- τα χρησιμοποίησαν για να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους. Τα social media της ίδιας της ΕΡΤ, στα χέρια των εργαζομένων και αυτά, παρουσίασαν έκρηξη αύξησης παρακολούθησης της τάξης του 120%, ενώ πολύ μεγάλη ήταν και η αλληλεπίδραση (likes, retweet, απαντήσεις κ.λπ).

 

Η σελίδα της ΕΡΤ έπεσε, αλλά τα social κράτησαν. Κι αν δεν ήταν κι αυτοί οι ανεκδιήγητοι της Apple, θα είχα ευχαριστηθεί και τηλεόραση. Αλλά βλέπεις μάλλον δεν το είχαν προβλέψει. Θέλετε τη γνώμη μου; Κακώς. Να κόψουν τον λαιμό τους να τα βρούνε…

 

………………………………………………………………………..

 

e-ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

 

g439etFileΕξήντα νέοι από χώρες της Ευρώπης που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν σε ειδικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στο Δουβλίνο, στις 18 Ιουνίου, με τίτλο «Driving Digital Jobs in Europe», από τη Microsoft. Θέμα του workshop ήταν οι δυσκολίες που επιφυλάσσει για τους νέους η σύγχρονη αγορά εργασίας, ενώ τα βασικά συμπεράσματα των συζητήσεων αξιοποιήθηκαν για τη σύνταξη προτάσεων προς τη Σύνοδο για την Ψηφιακή Ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης (EU Digital Agenda Assembly) και το Grand Coalition for Digital Jobs (Μέγας Συνασπισμός για την Ψηφιακή Απασχόληση).

 

Οι χώρες που είχαν παρουσία μέσω αντιπροσώπων στο εργαστήριο ήταν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Λιθουανία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Ισπανία και η Ιρλανδία, ενώ οι νέοι που τις αντιπροσώπευσαν επιλέχθηκαν με βασικό κριτήριο το έργο που κάνουν στο πεδίο της νεανικής απασχόλησης, καθώς και τη συμμετοχή τους σε δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο της ευρύτερης πρωτοβουλίας YouthSpark, που φιλοδοξεί να βοηθήσει τους νέους να αναπτύξουν και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους, προσφέροντάς τους μεγαλύτερες ευκαιρίες σε επίπεδο εκπαίδευσης, απασχόλησης και επιχειρηματικότητας.

 

Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι:

 

• Η ανάγκη μείωσης του χάσματος σε επίπεδο δεξιοτήτων: Μεγαλύτερη διείσδυση της πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, πρωτοβουλίες για την ενημέρωση σχετικά με τη σταδιοδρομία στον χώρο της πληροφορικής, καθώς και ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της συγκεκριμένης καριέρας. Πληρέστερη πληροφόρηση από τον ίδιο τον κλάδο σχετικά με τις απαιτούμενες δεξιότητες, καθώς και προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες της αγοράς.

 

• Η ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας στο Διαδίκτυο: Ενίσχυση της καθοδήγησης, καθώς και ενημέρωση σχετικά με την ύπαρξη υποστηρικτικών δικτύων και μηχανισμών μέσω μη κερδοσκοπικών οργανισμών και του κλάδου. Δημιουργία καναλιών επικοινωνίας μεταξύ νέων επιχειρηματιών και επαγγελματιών από τον κλάδο της πληροφορικής, για τη μετάδοση γνώσης και εμπειριών.

 

• Οι γυναίκες & STEM (Science Technology Engineering Mathematics): Καθιέρωση μεταβατικού έτους που θα επιτρέπει στις μαθήτριες να διερευνήσουν τη δυνατότητα καριέρας στην πληροφορική, καθώς και ευαισθητοποίηση γονέων, δασκάλων και συμβούλων για τις ευκαιρίες που προσφέρονται στις γυναίκες στον κλάδο της πληροφορικής.

 

• Οι υποτροφίες: Δημιουργία μιας κεντρικής ευρωπαϊκής online πλατφόρμας για τις ψηφιακές ευκαιρίες που θα διευκολύνει τους νέους που αναζητούν υποτροφίες πληροφορικής στην Ευρώπη.

 

Η ελληνική αποστολή αποτελούνταν από τέσσερα άτομα: τον Νεκτάριο Γιαννούλη, φοιτητή στα ΤΕΙ Αθήνας, τον Αλέξανδρο Παπαδόπουλο, φοιτητή πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, την Σταματία Τουρνά, φοιτήτρια του τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και τον Μανώλη Λαμπόβα, μέλος της επιτροπής του GetBusy.gr.

 

……………………………………………………………………………

 

e-ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 

getF43ileΜε σκοπό να συμβάλει στην άμβλυνση των συνεπειών από σοβαρά οδικά ατυχήματα στην Ε.Ε., η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε στις 13 Ιουνίου δύο νομοθετικές προτάσεις έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι από τον Οκτώβριο του 2015 τα αυτοκίνητα θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα αυτόματης κλήσης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης. Το σύστημα eCall θα καλεί αυτόματα τον αριθμό 112, τον ενιαίο αριθμό έκτακτης ανάγκης στην Ευρώπη, σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Θα πληροφορεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για τη θέση του οχήματος, ακόμα και αν ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του ή δεν είναι σε θέση να τηλεφωνήσει. Εκτιμάται ότι μπορεί να σώσει ετησίως έως και 2.500 ανθρώπινες ζωές.

 

Πέρα από τα άμεσα οφέλη που προσπορίζει σε θέματα οδικής ασφάλειας, η υπηρεσία eCall θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω οδικών ατυχημάτων και στον περιορισμό των δευτερογενών ατυχημάτων λόγω της πλημμελούς ασφάλειας στα σημεία ατυχημάτων. Η εγκαθίδρυση του συστήματος αναμένεται επίσης να ωφελήσει τις πολυάριθμες επιχειρήσεις που παρέχουν τις χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες, τα εξαρτήματα και τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στις διάφορες πτυχές της υπηρεσίας eCall, όπως είναι τα συστήματα επί του οχήματος, τα συστήματα ασύρματης μετάδοσης δεδομένων και τα τηλεφωνικά κέντρα δημόσιας ασφάλειας. Επιπλέον, αναμένεται ότι ο εξοπλισμός επί του οχήματος που εισάγεται με το σύστημα eCall μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (όπως είναι ο εντοπισμός κλεμμένων αυτοκινήτων).

 

Στην Ελλάδα, έτοιμη να υποστηρίξει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης (eCall) στον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, 112, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος είναι η COSMOTE. Ηδη από το 2011, η COSMOTE συμμετείχε στο πιλοτικό έργο eΚΛΗΣΗ, το οποίο προετοίμασε το έδαφος σε εθνικό επίπεδο εν όψει της υποχρεωτικής εφαρμογής του eCall. Στο έργο συμμετείχαν ακόμη το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) -συντονιστής Εργου- και η SPACE HELLAS.

Scroll to top