Pin It

Ατυπη συνάντηση του Μ. Βαρβιτσιώτη με τους συντάκτες

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Η εξασφάλιση της βιωσιμότητας της ακτοπλοΐας και η αντιμετώπιση της παράνομης εισόδου μεταναστών στη χώρα μέσω της κινητοποίησης του Λιμενικού Σώματος είναι οι δύο βασικές προτεραιότητες που έχουν τεθεί για το επόμενο χρονικό διάστημα από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.

 

Αυτό τόνισε ο υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης στην άτυπη πρώτη συνάντηση που είχε χθες με τους δημοσιογράφους και εξήγησε πως οι οικονομικές ζημιές ύψους 900 εκατ. ευρώ που παρουσιάζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τον προβληματίζουν έντονα, είπε πως θεωρεί ότι μια πιθανή κατάρρευση της ακτοπλοΐας σημαίνει τεράστια ζημιά για τη συνοχή της χώρας και γι' αυτό στα άμεσα σχέδιά του είναι να συναντηθεί με τους τραπεζίτες, με σκοπό να διαπιστώσει για το ποια πολιτική θα ακολουθήσουν σε σχέση με τον κλάδο της ακτοπλοΐας.

 

Τα θέματα της ναυτεργασίας μπορεί να μη συμπεριλαμβάνονται στις δυο βασικές προτεραιότητες του υπουργού, αλλά όπως δήλωσε για το ζήτημα της ανεργίας έχει ήδη ξεκινήσει διάλογο με την ΠΝΟ ο οποίος και θα συνεχιστεί. Τόνισε επίσης ότι θα επαναφέρει προς ψήφιση στη Βουλή το γνωστό άρθρο 17 που προβλέπει την δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων στα κατώτερα πληρώματα σε ποντοπόρο και σκάφη αναψυχής το οποίο επί υπουργίας Κ. Μουσουρούλη είχε καταψηφιστεί. Οσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, ο υπουργός υποστήριξε ότι υπάρχουν τρία διαφορετικά συμφέροντα: ο μέτοχος (ΤΑΙΠΕΔ) που θέλει να πετύχει τους στόχους των ιδιωτικοποιήσεων, ο κάθε Οργανισμός που επιθυμεί να αυξήσει την αξία της εταιρείας και το υπουργείο, ο ρόλος του οποίου είναι συντονιστικός. Σημείωσε ότι οι αποφάσεις για τον τρόπο αξιοποίησης του κάθε λιμανιού θα ληφθούν κατά περίπτωση και πως θα γίνει προσπάθεια να συμπεριληφθεί και στο Μνημόνιο η πρόβλεψη ότι εφόσον παραχωρηθεί η κερδοφόρα δραστηριότητα ενός λιμανιού, θα υπάρξει πρόβλεψη και για τις ζημιογόνες δραστηριότητες.

 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που ανέφερε με το λιμάνι της Κέρκυρας για το οποίο υπάρχει ενδιαφέρον για τον επιβατικό σταθμό, όχι όμως και για το εμπορικό λιμάνι. Πρόσθεσε επίσης ότι βρίσκεται σε εξέλιξη «ζωντανός» διάλογος ανάμεσα στο ΥΝΑ, στις διοικήσεις των Οργανισμών των λιμένων και στο ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς όμως να δώσει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα παρουσιάσει το ΤΑΙΠΕΔ τους τρόπους αξιοποίησης των λιμένων.

 

[email protected]

Scroll to top