Pin It

«Στέλνουμε στο σπίτι εκατοντάδες παιδιά πριν βγάλουν καν το γυμνάσιο» λένε καθηγητές

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

Οσο διευρύνεται το μέτωπο των αντιδράσεων, τόσο πιο καθαρά αποκαλύπτεται το εύρος των συνεπειών από τις χιλιάδες απολύσεις που δρομολογούνται άμεσα ή μεσοπρόθεσμα, στο χώρο της εκπαίδευσης (όπως και αλλού). Παροπλίζονται κλάδοι της τεχνικής εκπαίδευσης που βρίσκονται σε δυναμική αναπτυξιακή τροχιά, όπως αυτός της κλωστοϋφαντουργίας, αποσυνδέονται από την αγορά επαγγέλματα υγιή, όπως των οδοντοτεχνιτών και παράλληλα πετάγονται στα απόβλητα μαθητές όχι μόνο περιορισμένων οικονομικο-κοινωνικών δυνατοτήτων, αλλά και ευκαιριών για βασική μόρφωση, όπως είναι της Ειδικής Τεχνικής Εκπαίδευσης. Τα όμορφα όνειρα άσχημα καίγονται…

 

«Στέλνουμε στο σπίτι εκατοντάδες παιδιά χωρίς να έχουν ολοκληρώσει ούτε το Γυμνάσιο, δηλαδή ούτε την υποχρεωτική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να κόβεται η δυνατότητα για περαιτέρω μόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση. Από αυτά τα παιδιά ουσιαστικά στερείται κάθε δυνατότητα εκπαίδευσης», λένε καθηγητές και γονείς της ειδικής τεχνικής.

 

Κραυγή αγωνίας εκφράζουν και επαγγελματίες διαφόρων υπό κατάργηση ειδικοτήτων. «Η κλωστοϋφαντουργία είναι από τους σημαντικότερους τομείς που συνεισφέρουν στο εξαγώγιμο βιομηχανικό προϊόν της χώρας», λένε οι πτυχιούχοι του κλάδου υποστηρίζοντας ότι «η ζημιά που προκαλείται είναι δυσανάλογα πολλαπλάσια από το κέρδος που αναμένεται να προκύψει με την απόλυση ή μετάταξη των 19 έμπειρων εκπαιδευτικών και των ελάχιστων αναπληρωτών στις ΕΠΑΣ».

 

Ανάλογα τα επιχειρήματα των οδοντοτεχνιτών που επισημαίνουν την άμεση απορρόφηση στην αγορά εργασίας και την απαραίτητη ύπαρξη βοηθών (αποφοίτων επαγγελματικής) στα εργαστήρια. Την αυξημένη ζήτηση των ειδικοτήτων των εφαρμοσμένων τεχνών τονίζουν και οι απόφοιτοι του κλάδου.

 

Εν τω μεταξύ χθες η ΔΗΜΑΡ παρουσίασε την πρότασή της για το τεχνικό λύκειο. Μεταξύ άλλων, προτείνει:

 

* Εναν τύπο λυκείου. Το Τεχνολογικό Λύκειο (ΤΕΛ) με δυνατότητα απόκτησης δύο τίτλων: το Εθνικό Απολυτήριο και το Πτυχίο Ειδικότητας, τίτλοι ανεξάρτητοι ο ένας από τον άλλον.

 

* Ενοποίηση και υπαγωγή στον ΟΑΕΔ των ΕΠΑΣ Παιδείας και Εργασίας.

 

* Τριετής φοίτηση και εισαγωγή 4ου έτους εξειδίκευσης. Το α’ έτος κοινό με το Γενικό Λύκειο, το β’ έτος με τομείς και το γ’ έτος με ειδικότητες.

 

* Αποκτηση Εθνικού Απολυτηρίου ύστερα από πανελλαδικές εξετάσεις σε 6 μαθήματα [3 γενικής Παιδείας και 3 (ή 2) ειδικότητας] και δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

 

* Απόκτηση πτυχίου ειδικότητας (επίπεδο προσόντων 3) έπειτα από νομαρχιακές εξετ

Scroll to top