Pin It

Αυτά ζητάει η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ από τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με το νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ, σημειώνοντας ότι η τελευταία πρέπει να αναλάβει και όλες τις εκκρεμότητες της ΕΡΤ απέναντι σε παραγωγούς

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Την αντίθεσή της στο λουκέτο και το μαύρο στην ΕΡΤ, αλλά και σε συγκεκριμένες θέσεις επί του νομοσχεδίου για τη ΝΕΡΙΤ, εκφράζει η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, με επιστολή που έστειλε στον υπουργό Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη και τον υφυπουργό Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης Παντελή Καψή. Χαρακτηρίζει την πράξη «ακατανόητη» τονίζοντας ότι δημιουργεί «τεράστια και δυσεπίλυτα» προβλήματα.

 

Οπως επισημαίνεται στην επιστολή, «δημιουργείται ένα δύσκολα αναστρέψιμο κλίμα αναξιοπιστίας των ελληνικών παραγωγών στο εξωτερικό και συντρίβεται κυριολεκτικά ο παραγωγικός κορμός των ανεξάρτητων παραγωγών και ιδιαίτερα στον χώρο του ντοκιμαντέρ». Τεχνικοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ερευνητές και παραγωγοί, τονίζεται, βρίσκονται «αυτήν τη στιγμή σε οριακή κατάσταση». Η Ενωση σημειώνει ότι το νομοσχέδιο για τη ΝΕΡΙΤ δεν αναφέρει ως υποχρέωσή της «την ποσόστωση ευρωπαϊκών και μη προγραμμάτων, παρ’ όλο που υπάρχουν σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες» ούτε και ότι πρέπει «να παράγει και να μεταδίδει ένα πρόγραμμα που θα χαρακτηρίζεται από μια ισορροπημένη αναλογία ανάμεσα στην ενημέρωση (ειδήσεις, αθλητικά, δημοσιογραφικές εκπομπές, μαγκαζίνο), από τη μία, και την παραγωγή προγράμματος επιμορφωτικού και ψυχαγωγικού (δημιουργικών ντοκιμαντέρ, δραματοποιημένων σειρών, τηλεταινιών, παιδικών προγραμμάτων κ.λπ.) από την άλλη…»

 

Σύμφωνα με την Ενωση, στη ΝΕΡΙΤ πρέπει να μεταβιβαστούν όλες οι εκκρεμότητες οπτικοακουστικών παραγωγών και τα δικαιώματα που προκύπτουν από αυτές λόγω της κατάργησης της ΕΡΤ και να αναλάβει να ολοκληρώσει όσες εκκρεμούν και δεν έχουν εκκαθαριστεί μετά τη διακοπή λειτουργίας της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. «Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται όλα όσα έχουν εγκριθεί και για το ύψος του ποσού που έχει εγκριθεί, με απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΤ Α.Ε. Το παραπάνω αφορά και τη μίσθωση ελληνικών οπτικοακουστικών έργων». Παράλληλα, κάθε υποχρέωση που προκύπτει για την ενίσχυση, παραγωγή και προαγωγή οπτικοακουστικών έργων «και ανετίθετο ή υποχρέωνε την ΕΡΤ, μέσω της ισχύουσας νομοθεσίας πρέπει να αποτελεί πλέον υποχρέωση της ΝΕΡΙΤ». Οι εκπομπές της, επίσης, «ως ποσοστό ευρωπαϊκών παραγωγών στο σύνολο του προγράμματος και ως προς τις υποχρεώσεις της απέναντι στους ανεξάρτητους παραγωγούς πρέπει να διέπονται από την ισχύουσα εθνική και κοινοτική ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία».

 

Προτείνουν, μάλιστα, για την πρώτη περίοδο εφαρμογής «Στρατηγικού Σχεδίου να ορίζεται ως αναλογία παραγόμενων και μεταδιδόμενων εκπομπών στο σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών, η σχέση μεταξύ ενημέρωσης (συμπεριλαμβανομένων και των αθλητικών) και προγράμματος (σειρές, μίνι σειρές, τηλεταινίες, δημιουργικό ντοκιμαντέρ) σε ποσοστά 45%-55% αντίστοιχα. Επίσης την έγκαιρη και σαφή δημοσιοποίηση των αναγκών του προγράμματος του κάθε καναλιού της απαραιτήτως μέσω της “Διαύγειας”».

 

Η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, μεταξύ άλλων, προτείνει το ανταποδοτικό τέλος για τα πρώτα τρία χρόνια από την ίδρυση της ΝΕΡΙΤ Α.Ε. να παραμείνει στα επίπεδα αυτού της ΕΡΤ, όπως και ο τρόπος είσπραξης (δηλαδή μέσω ΔΕΗ) και «τα υπόχρεα για την καταβολή του πρόσωπα». Για το πρώτο Εποπτικό Συμβούλιο, που θα υποδειχθεί από το υπουργικό συμβούλιο, ζητάει η θητεία του να μην υπερβεί τους έξι μήνες, όπως και των μελών του πρώτου Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ. Τονίζει, επίσης, ότι η ΝΕΡIT πρέπει να αξιοποιήσει «το ταχύτερο δυνατό, το αμπαλαρισμένο και ανενεργό υλικό που ψηφιοποιήθηκε και τεκμηριώθηκε από το ΕΟΑ και να ενσωματωθεί στο Αρχείο της με πλήρη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό μέσω Διαδικτύου μαζί με το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ».

 

[email protected]

 

 

 

Scroll to top