22/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η «Guardian» τον ξεχώρισε μαζί με άλλους τρεις Ευρωπαίους σκηνοθέτεςΗ «Guardian» τον ξεχώρισε μαζί με άλλους τρεις Ευρωπαίους σκηνοθέτες

Ο Λυγίζος και η γενιά της κρίσης

      Pin It

Μετά τις επιτυχίες του σε διεθνή φεστιβάλ, όπως αυτά του Μόντρεαλ, του Κάρλοβι Βάρι αλλά και της Θεσσαλονίκης, ο Εκτορας Λυγίζος έγινε θέμα και στην «Guardian». Η βρετανική εφημερίδα, σε ρεπορτάζ της, συγκέντρωσε νέους Ευρωπαίους σκηνοθέτες που ετοίμασαν πρόσφατα ταινίες στις οποίες μιλούν για όλα εκείνα που προβληματίζουν τη γενιά τους. Για την «κατάρρευση» της ευρωπαϊκής σύμπνοιας που επηρεάζει τις ζωές τους, για τις χαμένες ευκαιρίες και όνειρα, τον άνισο αγώνα που δίνουν καθημερινά αλλά και τις όποιες ελπίδες τούς έχουν απομείνει.

 

«Στην Ελλάδα, όπως ήταν αναμενόμενο, οι επίδοξοι σκηνοθέτες καταπιάνονται με μια ακόμα πιο σκληρή πραγματικότητα» γράφει η «Guardian» εξηγώντας το θέμα στην ταινία του Εκτορα Λυγίζου «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού». Είναι πλέον φανερό πως η κρίση έχει δημιουργήσει στην Ευρώπη ολόκληρο κύμα νέων δημιουργών που αγωνιούν να καταγράψουν τις οδυνηρές της συνέπειες.

 

Πρωταγωνιστής στην ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη είναι ο 23χρονος Γιώργος. Εχει κλήση και ταλέντο στο τραγούδι, αλλά όσο κι αν προσπαθεί δεν καταφέρνει να βρει μια κατάλληλη κι αξιοπρεπή θέση εργασίας. Οταν κάποια στιγμή η πείνα φτάνει στο απροχώρητο προσπαθεί να επιβιώσει τρώγοντας την τροφή του καναρινού του. Η ανεργία τον οδηγεί στην αποξένωση και η εξαντλητική πείνα κλονίζει την ψυχική του υγεία.

 

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας, πάντως, ξεκινά με μια ταινία που έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις και φαίνεται πως συγκεντρώνει τα βλέμματα του γαλλικού κοινού και κατ’ επέκταση της Ευρώπης. Ο λόγος για την «Juliette», την πρώτη ταινία του 24χρονου σκηνοθέτη Πιερ Γκοντό.

 

Τη «Juliette», την οποία ερμηνεύει η 27χρονη Γαλλο-ισπανή ηθοποιός Αστρίντ Μπερζέ-Φρισμπέ, οι περισσότεροι τη γνωρίσαμε από τον ρόλο της μυστηριώδους γοργόνας Σερίνα στους «Πειρατές της Καραϊβικής». Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που αναβάλλει συνεχώς τη στιγμή που θα «ενηλικιωθεί» και θα κάνει τις επιλογές ζωής. «Ζούμε σε μια κενή κοινωνία κι αυτό δίνει στους δημιουργούς την αίσθηση του επείγοντος» λέει η πρωταγωνίστρια.

 

Ειδική μνεία γίνεται για δύο ακόμα ταινίες. Η μία είναι το «Oh Boy», του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Γιαν Ολε Γκλέστερ, και έχει ήδη βραβευτεί στη Γερμανία -πατρίδα του σκηνοθέτη- με τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, ερμηνειών, σεναρίου και σάουντρακ. Γυρισμένο σε μαύρο και λευκό το «Oh Boy» αφηγείται την ιστορία του αξιαγάπητου Niko (τον ερμηνεύει ο Tομ Σίλινγκ), ο οποίος ζει μια απολύτως παθητική ζωή διότι το περιβάλλον του δεν αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του.

 

Η άλλη είναι η ταινία «La fille du 14 juillet» («Το κορίτσι της 14ης Ιουλίου») του Αντονέν Περεντιακό (με μακρά θητεία σε μικρού μήκους), η οποία εξιστορεί έναν καλοκαιρινό έρωτα με φόντο τον εορτασμό της Γαλλικής Επανάστασης αλλά και τη δύσκολη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της Γαλλίας.

 

Μ.Κ.

 

 

Scroll to top