30/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Γούντι Αλεν επέστρεψε θριαμβευτικά στο δράμα

Η πτώση μιας trophy wife

      Pin It

Τέρμα οι τουριστικές κωμωδιούλες για τον Γούντι Αλεν, που με δυσκολία βλέπονταν, ακόμα και το «Midnight in Paris», που έσκισε στα ταμεία – σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Με τη νέα του ταινία «Blue Jasmine» ο Γούντι δεν επιστρέφει απλώς στο δράμα, αλλά και υπογράφει μία από τις καλύτερες ταινίες του, «την πιο δυνατή και βαθιά του δουλειά από την εποχή του “Match point”», όπως έγραψαν οι «New York Times». H πρεμιέρα της στην Αμερική, έστω και μόνο σε έξι αίθουσες για αρχή, τα πήγε περίφημα: το πρώτο τριήμερο συγκέντρωσε 612.767 δολάρια, το καλύτερο μέχρι στιγμής άνοιγμα για καλλιτεχνική ταινία.

 

Θα μου πείτε, έχει πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ, για την οποία ο Γούντι Αλεν έγραψε το σενάριο: «Οταν παίρνεις μια τέτοια ηθοποιό, είναι σαν να αποκτάς ένα ατομικό όπλο…», είχε δηλώσει.

 

Η Μπλάνσετ υποδύεται μια πάμπλουτη κυρία, μια trophy wife, που βασιλεύει στη νεοϋορκέζικη ελίτ μέχρις ότου αποδειχτεί ότι ο σύζυγός της (Αλεκ Μπάλντουιν) ήταν ένας κοινός απατεώνας και οδηγείται στη φυλακή. Η Τζασμίν τα χάνει όλα, κάθε δολάριο και σεντ, της μένουν μόνο τα ντιζάιν πανάκριβα ρούχα της. Ταπεινωμένη και εντελώς χαμένη, αναγκάζεται να καταφύγει στο σπίτι της αδελφής της Τζίντζερ, στο Σαν Φρανσίσκο (την υποδύεται η γλυκύτατη Σάλι Χόκινς) πνίγοντας την κατάθλιψή της σε βότκα και Ζάναξ.

 

Η τραγωδία της παίρνει φυσικά ευρύτερες διαστάσεις. Είναι, πάντα σύμφωνα με τους «ΝΥΤ», «μια ηθική παραβολή πάνω στην απληστία και τις συνέπειές της». Η ιστορία της Τζασμίν, που γεννήθηκε Τζάνετ και εφηύρε από την αρχή τον εαυτό της, γίνεται γνωστή με φλας μπακ, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας είναι η προσπάθειά της να επιζήσει σε ένα περιβάλλον που περιφρονεί. «Δεν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί κανείς να αναπνεύσει με τόσο χαμηλά ταβάνια», λέει μπαίνοντας στο κάθε άλλο παρά μίζερο και φτωχό διαμέρισμα της αδελφής της.

 

Κάποιοι συγκρίνουν την ταινία με Τσέχοφ. Περισσότερο πειστική μάς φαίνεται η άποψη των «NYT» ότι ο Γούντι Αλεν συνομιλεί ευθέως με το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς.

 

Κι εκεί η Μπλανς φτάνει διαλυμένη σε ένα λούμπεν περιβάλλον, που ειρωνεύεται την ιδιαιτερότητά της. Κι εκεί ένας άντρας, ο σύζυγος της αδελφής της, την καταστρέφει. Ο Γούντι, όμως, αν και εμφανίζει τους δύο άντρες στη ζωή της Τζίντζερ, δεν τους επιτρέπει να φτάσουν στη βιαιότητα του Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Ο μόνος πραγματικός κακός της ιστορίας είναι ο σύζυγος της Τζασμίν. Και η ίδια είναι υπεύθυνη για την πτώση της. «Τι ήξερε; Και πότε το έμαθε; Αυτές είναι οι ερωτήσεις που στοιχειώνουν την ταινία», γράφουν οι «ΝΥΤ». Σκληρή ταινία και πολύ κοντά και στην ελληνική πραγματικότητα.

 

Επιμ.: Β.Γεωργ.

 

• INFO: στην Ελλάδα θα βγει τέλος Αυγούστου.

 

Scroll to top