26/08/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μπαίνει και το Λαύριο στο «παιχνίδι»

Ποιες αλλαγές στις άγονες γραμμές μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας για να πέσουν τα εισιτήρια, αλλά να ωφεληθούν και οι εταιρείες.
      Pin It

Ποιες αλλαγές στις άγονες γραμμές μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας για να πέσουν τα εισιτήρια, αλλά να ωφεληθούν και οι εταιρείες

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Στην επικαιρότητα βρίσκεται και πάλι το επιδοτούμενο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές) και οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν σ’ αυτό, καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης για δεύτερη φορά από τον Ιούνιο που ανέλαβε το υπουργείο επανέφερε το θέμα και έκανε λόγο για τα νέα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ που αφορούν τον επανασχεδιασμό του επιδοτούμενου δικτύου.

 

Αυτή τη φορά στο «παιχνίδι» των επικείμενων αλλαγών μπαίνει και το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς όπως έκανε γνωστό ο Μ. Βαρβιτσιώτης οι επιδοτούμενες γραμμές θα προκηρυχθούν όχι μόνο από τον Πειραιά, αλλά και από το Λαύριο, σε μια προσπάθεια να δουν εάν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το επιλέξουν. Τόνισε μάλιστα ότι εάν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, εάν δηλαδή οι εταιρείες επιλέξουν κάποια δρομολόγια των άγονων γραμμών να γίνονται από το λιμάνι του Λαυρίου, το ταξίδι για το Β. Αιγαίο ή και για τις Κυκλάδες θα είναι περίπου κατά μιάμιση ώρα λιγότερο, με θετικά οφέλη και για τη συντήρηση των πλοίων.

 

Tα χρήματα των επιδοτήσεων

 

Επισήμανε δε ότι τα χρήματα των επιδοτήσεων πρέπει να αξιοποιηθούν σε πιο κεντρικά δρομολόγια για να μπορέσουν να έχουν πιο ανταγωνιστικό τιμολόγιο.

 

Να σημειωθεί πάντως ότι το λιμάνι του Λαυρίου είχε βρεθεί και προ ετών σε σχεδιασμούς πολιτικών ηγεσιών του ΥΝΑ, αλλά είχε συναντήσει τις αντιδράσεις τόσο των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών όσο και των μεταφορέων. Ενα σοβαρό ζήτημα που τίθεται εξάλλου είναι αυτό της απόστασης, καθώς η μετακίνηση από Αθήνα ή από Πειραιά για Λαύριο είναι πολύωρη και προβληματική, αφού δεν υπάρχει σύνδεση ούτε με τον προαστιακό ούτε με γραμμή μετρό. Αρα για να φτάσει κάποιος στο Λαύριο και να πάρει το πλοίο θα πρέπει αναγκαστικά να πάει ή με ταξί ή με αυτοκίνητο.

 

Ολα αυτά, όπως είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84», γίνονται σε μια προσπάθεια μείωσης των τιμών των ναύλων, αλλά και ενίσχυσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών, και για τον λόγο αυτόν βρίσκονται σε συνεργασία με τις εταιρείες για να δουν πώς θα ενταχθεί ο σχεδιασμός τους μέσα σε ευρωπαϊκά κονδύλια και το πώς θα ενισχυθούν από την αλλαγή καυσίμου. Είναι γνωστό πως εξετάζεται το σενάριο αλλαγής του πετρελαίου με φυσικό αέριο. Στα τέλη Ιουλίου ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στους ναυτιλιακούς συντάκτες, είχε αναφερθεί και πάλι στο επιδοτούμενο δίκτυο λέγοντας πως ο εξορθολογισμός και η αξιοποίησή του είναι από τους βασικούς στόχους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ και ως πρώτο βήμα είχε σημειώσει την ενοποίηση του συστήματος και τη μεταφορά όλων των επιδοτούμενων γραμμών στο ΥΝΑ. Σήμερα οι άγονες γραμμές είναι 35, οι 13 από αυτές ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες 22 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

 

Μειωμένος προϋπολογισμός

 

Την ίδια ώρα μειωμένος αναμένεται να είναι για το 2014 ο προϋπολογισμός των άγονων γραμμών, καθώς από 83,5 εκατ. ευρώ που προβλέπονται το 2013 για το επιδοτούμενο δίκτυο, το 2014 θα κυμανθούν περίπου στα 79 εκατ. ευρώ. Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να δημοσιευτούν οι νέοι διαγωνισμοί για τη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1 Νοεμβρίου 2013 και λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2014 και θα αφορούν 18 γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑ και 13 της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι υπόλοιπες καλύπτονται από μακροχρόνιες συμβάσεις, οι οποίες μάλιστα θεωρούνται «αγκάθι» για τα στελέχη του ΥΝΑ που χειρίζονται το θέμα.

 

[email protected]

 

Scroll to top