23/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα «άλλα» πρόσωπα των Oscars

Δεν είναι μόνο τα φαβορί, αυτοί που από κόκκινο σε κόκκινο χαλί έκαναν ήδη κι αυτή τη σεζόν χιλιόμετρα και σήκωσαν αρκετά βραβεία. Τη νύχτα της Κυριακής 2 Μαρτίου, όταν ξεκινήσει στο «Dolby Theatre» του Λος Αντζελες η πιο λαμπρή κινηματογραφική γιορτή της χρονιάς, εμείς αυτούς θα έχουμε στο μυαλό μας.
      Pin It

Δεν είναι μόνο τα φαβορί, αυτοί που από κόκκινο σε κόκκινο χαλί έκαναν ήδη κι αυτή τη σεζόν χιλιόμετρα και σήκωσαν αρκετά βραβεία. Τη νύχτα της Κυριακής 2 Μαρτίου, όταν ξεκινήσει στο «Dolby Theatre» του Λος Αντζελες η πιο λαμπρή κινηματογραφική γιορτή της χρονιάς, εμείς αυτούς θα έχουμε στο μυαλό μας

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Το βράδυ της Κυριακής, 2 Μαρτίου, παραμονή της Καθαράς Δευτέρας, το Χόλιγουντ θα κάνει πάρτι και όλος ο κόσμος θα παρακολουθεί. Στην 86η Τελετή Απονομής των Βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, στα Oscars του 2014 πιο απλά, ολόκληρη η κινηματογραφική βιομηχανία της Αμερικής και ικανή μερίδα από την παγκόσμια θα συγκεντρωθούν στο «Dolby Theatre», την έδρα της τελετής από το 2001, λίγα βήματα μακριά από το «Chinese Theatre», που παραδοσιακά φιλοξενούσε τη διοργάνωση από το 1942 και για 59 χρόνια.

 

Η βραδιά των Oscars δεν έχει να κάνει μόνο με τα βραβεία –πέρα από τη διάκριση που σημαίνει το Oscar, εφ’ όρου ζωής, για τον νικητή κι ακόμα για τον υποψήφιο, η καριέρα των αντίστοιχων ταινιών λίγο αλλάζει, ειδικά στην αντίληψη του ευρωπαϊκού κοινού. Εχει να κάνει εξίσου, αν όχι περισσότερο, με τις εμφανίσεις των σταρ και των δημιουργών, με τους ευχαριστήριους λόγους, τις απουσίες, τα παράδοξα και τα απρόοπτα. Ετσι, η δική μας ματιά στην Τελετή Απονομής των Oscars 2014 θα είναι στραμμένη (και) σε κάποιους ανθρώπους που εγείρουν την ανυπομονησία μας, με την ύπαρξή τους και μόνο.

 

Ελεν ΝτιΤζένερις

 

Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που η ηθοποιός και τηλεοπτική παρουσιάστρια θα πάρει τη θέση της οικοδέσποινας στα Oscars. Η πρώτη ήταν το 2007, τόσο επιτυχημένη, που την οδήγησε σε μια υποψηφιότητα για Emmy. Η Ελεν είναι διασκεδαστική, ετοιμόλογη, συνδυάζει τέλεια τη σάτιρα με τη στοργή προς τον κόσμο του θεάματος και χαίρει καθολικής αποδοχής από τον κόσμο του αμερικανικού σινεμά. Πώς θα είναι ο εναρκτήριος λόγος της, ποιους θ’ αποφασίσει να ξεχωρίσει και να κοροϊδέψει διασκεδαστικά, πώς θα ξεπεράσει (εύκολα…) την περσινή παρουσίαση του Σεθ ΜακΦάρλεϊν του «Family Guy», που, παρά το ταλέντο του, έπεσε στο κενό; «Σε καμία περίπτωση στον κόσμο δεν θα φορέσω τουαλέτα», έχει δηλώσει η Ελεν ΝτιΤζένερις, μια από τις πρώτες σταρ που δήλωσε στον κόσμο ότι είναι ομοφυλόφιλη, παντρεμένη από το 2008 με την ηθοποιό Πόρσια Ντε Ρόσι. Δεn βλέπουμε, λοιπόν, την ώρα, η Ελεν να βάλει το σμόκιν της και… ν’ ανοίξει το στόμα της!

 

Φαίδων Παπαμιχαήλ

 

Από τους σημαντικότερους διευθυντές φωτογραφίας της εποχής μας, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ είναι φέτος υποψήφιος πρώτη φορά, για τη δουλειά του στο «Nebraska» του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν. Εκείνος συγκεντρώνει φέτος πάνω του το οσκαρικό ενδιαφέρον της Ελλάδας, πράγμα που δηλώνει ότι τον κάνει ιδιαίτερα περήφανο – μπορεί ο Παπαμιχαήλ να ζει και να δουλεύει μόνιμα στο Λος Αντζελες, αλλά η σχέση του με τη χώρα μας παραμένει στενή, ενισχυμένη από τα θαυμάσια ελληνικά του, τις ετήσιες επισκέψεις του και την ταινία «Arcadia Lost» που γύρισε ο ίδιος ως σκηνοθέτης στην Πελοπόννησο.

 

Για ένα μικρό φρεσκάρισμα στις καθαρά ελληνικές υποψηφιότητες και νίκες στα Βραβεία Οσκαρ, χωρίς να συνυπολογίζουμε τους ελληνικής καταγωγής δημιουργούς, σαν τον Ελία Καζάν, τον Κώστα Γαβρά ή, πιο σύγχρονα, τον Αλεξάντερ Πέιν: ο Μιχάλης Κακογιάννης ήταν υποψήφιος το 1964 με τον «Ζορμπά» στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Διασκευασμένου Σεναρίου, ο Βασίλης Φωτόπουλος για τα σκηνικά της ίδιας ταινίας. Η Κατίνα Παξινού το 1944 για το «Για ποιον χτυπά η καμπάνα», η Μελίνα Μερκούρη το 1960 για την ερμηνεία της στο «Ποτέ την Κυριακή». Η Θεώνη Βαχλιώτη Ολντριτζ για τα κοστούμια τού «Ποτέ την Κυριακή» το 1960, της «Φαίδρας» το 1962 και του «Υπέροχου Γκάτσμπι» το 1974 το οποίο και κέρδισε. Ο Μάνος Χατζιδάκις βραβεύτηκε το 1960 για τη μουσική τού «Ποτέ την Κυριακή», ομοίως και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου το 1981 για το soundtrack του «Chariots of Fire» («Δρόμοι της φωτιάς»). Στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, η Ελλάδα έχει υπάρξει υποψήφια 5 φορές: το 1962 με την «Ηλέκτρα» και το 1977 με την «Ιφιγένεια» του Μιχάλη Κακογιάννη, το 1963 με τα «Κόκκινα Φανάρια» και το 1965 με «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» του Βασίλη Γεωργιάδη και, φυσικά, το 2010 με τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου.

 

Αλεξάντρ Γαβράς

 

Αν το γαλλικό «Avant que de tout perdre» του Ξαβιέ Λεγκράν κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους, το βραβείο θα παραλάβει, ως παραγωγός, ο Αλεξάντρ Γαβράς, γιος του Κώστα Γαβρά και της Μισέλ Ρέι, ηθοποιός και σκηνοθέτης και ο ίδιος. Η ταινία πραγματεύεται την ενδοοικογενειακή βία, έχει ήδη τιμηθεί με το Πρώτο Βραβείο στο Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν. Συγγενικά, το μοντάζ της ταινίας έχει κάνει ο Γιώργος Λαμπρινός, γιος του Φώτου Λαμπρινού και μόνιμος κάτοικος Παρισιού, ο οποίος υπογράφει και το μοντάζ της νέας ταινίας του Πάνου Χ. Κούτρα, «Ξενία».

 

 

Γούντι Αλεν

 

Οχι, δεν θα κοιτάζουμε τον Γούντι Αλεν τη βραδιά των Oscars, απλούστατα γιατί αποκλείεται να είναι εκεί! Ο ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός αντιμετωπίζει πάντα ανάλογες τελετές με αγοραφοβία και προτιμά να μένει στη Νέα Υόρκη, κάνοντας βόλτες και παίζοντας κλαρινέτο. Πόσο μάλλον φέτος που βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα, κατηγορούμενος (μιντιακά και όχι νομικά), για σεξουαλική κακοποίηση της θετής του κόρης, Ντίλαν Φάροου, όταν εκείνη ήταν επτά χρόνων. Για την ιστορία, ο Γούντι Αλεν διαγωνίζεται φέτος στην κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου για τη «Θλιμμένη Τζάσμιν», με τη 16η του υποψηφιότητα ως σεναριογράφος, έχοντας κερδίσει στο παρελθόν τρεις φορές: για το «Annie Hall» του 1977, το «Η Χάνα και οι αδερφές της» του 1986 και το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» του 2011.

 

Η τέλεια ομορφιά

 

Η ταινία του Πάολο Σορεντίνο, με πρωταγωνιστές τον Τόνι Σερβίλο και τη Ρώμη, είναι το φαβορί για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Αν το κερδίσει, η Ιταλία θα φτάσει τη Γαλλία με 13 νίκες, μαζί στην πρώτη θέση της κατηγορίας. Η Γαλλία δεν συμμετέχει φέτος στην 5άδα, η ταινία που υπέβαλε ήταν το «Ρενουάρ» του Ζιλ Μπουρντός – και όχι «Η ζωή της Αντέλ» του Αμπντελατίφ Κεσίς, η πιο hot γαλλική ταινία της χρονιάς διεθνώς, γιατί η ημερομηνία εξόδου της στις αίθουσες την απέκλεισε από τη συμμετοχή.

 

Μέριλ Στριπ

 

Καθόλου παράξενο, η ηθοποιός βρίσκεται με τον «Αύγουστο» υποψήφια για 18η φορά, σπάζοντας το δικό της ρεκόρ κι αποδεικνύοντας ότι οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας ορκίζονται στ’ όνομά της, παρότι εκείνη δεν κάνει πάντα τις εξυπνότερες επιλογές.

 

 

 

 

 

Μάθιου ΜακΚόναχεϊ

 

Δεν είναι απλώς η χρονιά του: είναι η περίοδος που ο Τεξανός ηθοποιός κάνει στροφή 180 μοιρών, από μυώδης ζεν πρεμιέ σε (εξίσου μυώδη και σέξι) ταλαντούχο ερμηνευτή αξιώσεων με τόλμη και θάρρος. Φαβορί για το Οσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου για το «Dallas Buyers Club» (απέναντι στον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο του «Λύκου της Γουόλ Στριτ» του Μάρτιν Σκορσέζε, όπου επίσης συμμετείχε μ’ έναν μικρό αλλά αξέχαστο ρόλο), ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ κάνει τη μια εκπληκτική επιλογή μετά την άλλη, ξεκινώντας το 2011 με το «Killer Joe» του Γουίλιαμ Φρίντκιν, συνεχίζοντας το 2012 με τρεις μαγικούς ρόλους, στο «Mud» του Τζεφ Νίκολς, το «Magic Mike» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Paperboy» του Λι Ντάνιελς, μαζεύοντας φέτος τη Χρυσή Σφαίρα και δεκάδες διακρίσεις από Σωματεία Κριτικών, ξεχωρίζοντας, μαζί με τον Γούντι Χάρελσον, στην τηλεοπτική σειρά «True Detective» και βάζοντας πλώρη για το «Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν και το «Sea of Trees» του Γκας Βαν Σαντ. Ναι, δεν είναι η χρονιά του Μάθιου ΜακΚόναχεϊ, είναι η εποχή του, η δεκαετία (ελπίζουμε) που θ’ αποδείξει ότι δεν αρκείται σ’ ένα υποδειγματικό σετ κοιλιακών, παρότι κι αυτό δεν τον έβλαψε διόλου.

 

Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν – Τζέιμς Γκαντολφίνι

 

Δύο ξεχωριστοί, μοναδικοί ηθοποιοί, καρατερίστες στην πραγματικότητα, ευαίσθητοι και μαγικοί, που έφυγαν μέσα στο 2013-14, αφήνοντας πίσω μια έντονη αίσθηση ανολοκλήρωτων θαυμάτων. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα φιγουράρουν έντονα τη βραδιά των Οσκαρ, όχι μόνο στο ειδικό τμήμα που είναι αφιερωμένο σε όσους χάθηκαν μέσα στη χρονιά, αλλά και στις ομιλίες των συναδέλφων τους.

 

 

 

* Το goodie bag για τους χαμένους

 

Εδώ και 15 χρόνια, η διαφημιστική εταιρεία Distinctive Assets, με έδρα το Λος Αντζελες φυσικά, αναλαμβάνει την… παρηγοριά των χαμένων. Ετσι, το βράδυ των Oscars, θα ξέρουμε τι θα κερδίσουν όσοι χάσουν, χάρη στη μαρκετίστικη πρωτοβουλία «Everyone Wins at the Oscars». Συγκεντρώνοντας προϊόντα και παροχές από όλων των ειδών τις κατηγορίες, φτιάχνει από ένα πακέτο, μια σακούλα με δώρα ουσιαστικά, για εκείνους που δεν θα φύγουν με το χρυσό αγαλματάκι τη βραδιά της απονομής, στις κατηγορίες της Σκηνοθεσίας και του Α΄ και Β΄ Γυναικείου και Ανδρικού Ρόλου. Το καθένα απ’ αυτά τα «σακουλάκια» αξίζει 80.000 δολάρια – για την ακρίβεια, 20.000 δολάρια περισσότερα από την αμοιβή του Τζόνα Χιλ για την ερμηνεία του στον «Λύκο της Wall Street» του Μάρτιν Σκορσέζε, για την οποία και είναι υποψήφιος για Οσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου! Τα σακουλάκια περιλαμβάνουν από συνηθισμένα μέχρι απίθανα δώρα, από μια θεραπεία O-Shot για τις γυναίκες, που ανανεώνει τον κολπικό ιστό, και μια εμφύτευση μαλλιών για τους άνδρες, μέχρι… μια ολόκληρη, κανονική σφενδαμιά για να φυτέψουν στον κήπο τους και να έχουν απεριόριστη παραγωγή από maple syrup!

 

Scroll to top