05/12/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρέκβιεμ για εφημερίδες;

ΠΑΡΙΣΙ Tης Ηρας Φελουκατζή Η οικονομική κρίση και ο ανταγωνισμός από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών της ηλεκτρονικής επικοινωνίας έχουν πλήξει τον έντυπο Τύπο στη Γαλλία και έχουν ως συνέπεια την εξαφάνιση εφημερίδων οι οποίες άλλοτε είχαν μεγάλη κυκλοφορία, όπως η «France Soir» και η οικονομική «La Tribune», που έπαψαν να κυκλοφορούν στις.
      Pin It

ΠΑΡΙΣΙ Tης Ηρας Φελουκατζή

 

Η οικονομική κρίση και ο ανταγωνισμός από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών της ηλεκτρονικής επικοινωνίας έχουν πλήξει τον έντυπο Τύπο στη Γαλλία και έχουν ως συνέπεια την εξαφάνιση εφημερίδων οι οποίες άλλοτε είχαν μεγάλη κυκλοφορία, όπως η «France Soir» και η οικονομική «La Tribune», που έπαψαν να κυκλοφορούν στις αρχές του χρόνου.

 

Αλλες εφημερίδες αναγκάζονται να προβούν σε δραστικές περικοπές, όπως η «Sud Ouest», που ανήγγειλε αναδιάρθρωση με κατάργηση 180 θέσεων εργασίας, δηλαδή μείωση του 18% του προσωπικού.

 

Σε έρευνα που δημοσίευσε το περιοδικό «Les Clefs de la Presse» («Τα Κλειδιά του Τύπου») παρουσιάζονται στοιχεία για την κρίση του Τύπου. Προσδιορίζεται ότι αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση των διαφημίσεων (3% το 2011 και 8% στο πρώτο εξάμηνο του 2012). Σημαντική απώλεια για τον έντυπο Τύπο αποτελεί και η μείωση των σημείων πώλησης των εφημερίδων (6,3% το 2011 και 2,7 φέτος).

 

Ολοένα λιγότερα είναι τα περίπτερα και τα καταστήματα που πωλούν εφημερίδες στην επαρχία. Εχουν απομείνει ελάχιστοι διανομείς Τύπου λόγω ανεπάρκειας εσόδων. Επισημαίνεται επίσης το υψηλό κόστος εκτύπωσης και η μεγάλη εξάρτηση του γαλλικού Τύπου από την κρατική βοήθεια.

 

Ωστόσο, ο Ντιντιέ Φαλκάν, αρχισυντάκτης του περιοδικού «Les Clefs de la Presse», επισημαίνει ότι ορισμένα έντυπα έχουν σημειώσει άνοδο στην κυκλοφορία τους, προσφέροντας ύλη που ανταποκρίνεται στη ζήτηση του αναγνωστικού κοινού.

 

Υιοθετούν καινοτομίες στο εκδοτικό στιλ, σε εμπορικές μεθόδους μάρκετινγκ και στην ποικιλία θεμάτων (επικαιρότητα, υγεία, χιούμορ, φωτογραφίες, έρευνες). Παρόλο που η κατάσταση είναι «πολύπλοκη», οι εκπρόσωποι των εκδοτικών συγκροτημάτων διατηρούν την αισιοδοξία τους.

 

Ορισμένες εφημερίδες όπως η «Le Monde» κατορθώνουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες χάρη στη διαρκή ανανέωση του στιλ, με παράλληλες εξειδικευμένες εκδόσεις και με την υιοθέτηση νέων εφαρμογών, όπως οι ηλεκτρονικές εφημερίδες, οι συνδρομές σε ipad και η σύνδεση με την κινητή τηλεφωνία.

 

Αλλες, όπως η οικονομική «Les Echos», έχουν δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρονική τους έκδοση. Θεωρούν όμως ότι αυτή πρέπει να συνδέεται απαραίτητα με την έντυπη έκδοση για να έχει επιτυχία. Ολοι τονίζουν, πάντως, ότι ο έντυπος Τύπος είναι ένα πρωταρχικό μέσον έκφρασης και θα έχει μέλλον, αρκεί να ανανεώνεται και να αναπροσαρμόζεται στις σύγχρονες εξελίξεις.

 

www.ira-feloukatzi.fr

Scroll to top