Pin It

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Τζώρτζης Ρούσσος

 

Υπογράφηκε η κοινή υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής για το νέο Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, ύψους 10 εκατ. ευρώ, που ξεκινάει την 1η Αυγούστου 2014. Με βάση αυτή λοιπόν η διάρκεια διαμονής των δικαιούχων – ωφελουμένων ορίστηκε από μία έως πέντε διανυκτερεύσεις εντός του χρονικού διαστήματος από 1/8/2014 έως και 30/6/2015. Χρηματοδοτείται από τον «Ενιαίο Λογαριασμό για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ)» ο οποίος λειτουργεί στον ΟΑΕΔ και τα χρήματα προέρχονται από τους εργαζομένους που εισφέρουν το 0,35% του μισθού τους για τη χρηματοδότηση του προγράμματος. Ως «δικαιούχοι» του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2014-2015 ορίζονται ασφαλισμένοι:

 

α) εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που έχουν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,

 

β) άνεργοι που κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος έχουν λάβει τακτική επιδότηση ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις του ΟΑΕΔ διάρκειας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα),

 

γ) άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.

 

Από την άλλη πλευρά, ως «ωφελούμενοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού ορίζονται:

 

α) τα άνω των πέντε ετών προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημόσιου φορέα,

 

β) τα άνω των πέντε ετών τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, τα οποία έχουν ίδια ασφάλιση λόγω σπουδών ή αναπηρίας, όπως αυτά αποδεικνύονται είτε από πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης είτε αυτεπαγγέλτως,

 

γ) τα προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημόσιου φορέα. Για τα τέκνα της κατηγορίας αυτής η Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού που τα αφορά ενεργοποιείται από την ημερομηνία συμπλήρωσης του πέμπτου έτους της ηλικίας τους και έπειτα,

 

δ) οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται από αυτούς, όπως αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημόσιου φορέα,

 

ε) οι συνοδοί δικαιούχων ή ωφελουμένων που ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, και μόνο στην περίπτωση που η αναγκαιότητα συνοδείας προκύπτει από τον νόμο και αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση (όταν απαιτείται).

 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν θεωρούνται δικαιούχοι του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2014-2015:

 

α) οι επιλεγέντες δικαιούχοι στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2013-2014, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι, με την εξαίρεση όσων επιλεγέντων ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία και

 

β) οι δικαιούχοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος.

 

Τέλος, μέσα στον επόμενο μήνα θα δημοσιευτεί η δημόσια πρόσκληση του ΟΑΕΔ και θα ανοίξει η σχετική διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψήφιων δικαιούχων υποβάλλονται προς τον ΟΑΕΔ αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Ο ΟΑΕΔ, θέτοντας ως στόχο την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανέργους, υλοποιεί Εργαστήρι Ενεργοποίησης-Κινητοποίησης Ανέργων στους Νομούς Αττικής, Αχαΐας και Θεσσαλονίκης (στους δύο τελευταίους τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν την περασμένη βδομάδα). Μέσω των εργαστηρίων θα παρασχεθεί στους συμμετέχοντες ολοκληρωμένη βιωματική πληροφόρηση σχετικά με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που υλοποιούνται από τον Οργανισμό (Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Συμβουλευτική των Τεχνικών Αναζήτησης Εργασίας, Συμβουλευτική Ανάληψης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών), καθώς επίσης θα τους δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής τους σε ολοκληρωμένα προγράμματα συμβουλευτικής. Το Εργαστήριο Ενεργοποίησης για τον Νομό Αττικής θα υλοποιηθεί την Πέμπτη 22/5/2014 από τις 09.00 έως τις 14.30.

 

Ο ΟΑΕΔ προσκαλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να λάβουν μέρος. Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στους εργασιακούς συμβούλους της υπηρεσίας του ΟΑΕΔ όπου είστε εγγεγραμμένος/εγγεγραμμένη. Διευκρινίζεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ

 

Αν ο αρμόδιος υπουργός χορηγήσει άδεια υπερωριακής εργασίας πέραν από το επιτρεπόμενο ανώτατο όριο, η απασχόληση των μισθωτών καθίσταται νόμιμη σε όλη τη χρονική έκτασή της, χωρίς να απαιτείται η εκ μέρους του εργοδότη επίδοση εγγράφου αναγγελίας στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας. Οι εν λόγω αποφάσεις του υπουργού Εργασίας είναι ατομικές, αφορούν συγκεκριμένη επιχείρηση ή υπηρεσία του Δημοσίου ή των ΝΠΔΔ και την εξυπηρέτηση περιοριστικώς αναφερομένων αναγκών, εκδίδονται σε κάθε περίπτωση ύστερα από γνώμη του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας και δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι αποφάσεις αυτές πρέπει να αναφέρουν τη συγκεκριμένη επιχείρηση ή τη συγκεκριμένη υπηρεσία, τον αριθμό των εργαζομένων, για τους οποίους επιτρέπεται η εργασία πέραν του νομίμου, μεγίστου ωραρίου ημερήσιας απασχόλησης, τον αριθμό των ωρών τής κατά μήνα υπερωριακής απασχόλησης και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα ισχύσει η απόφαση του υπουργού. Δεν απαιτείται να προσδιορίζονται στην απόφαση, ονομαστικώς, οι εργαζόμενοι που θα εργαστούν υπερωριακώς.

 

ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ

 

Οικιακοί μισθωτοί είναι εκείνοι που με βάση σύμβαση εξαρτημένης εργασίας παρέχουν στον εργοδότη τους υπηρεσίες που αφορούν κατά κύριο λόγο τις οικιακές του ανάγκες αλλά και την προσωπική του περιποίηση, ιδίως όταν ο ίδιος αδυνατεί, λόγω ηλικίας ή ασθένειας, να επιμεληθεί τον εαυτό του. Οταν οι εργαζόμενοι αυτοί διαμένουν και διατρέφονται στην οικία του εργοδότη χαρακτηρίζονται οικόσιτοι οικιακοί μισθωτοί. Σύμφωνα με τα ελληνικά δικαστήρια, λόγω της ιδιάζουσας φύσης των υπηρεσιών που παρέχουν οι οικιακοί μισθωτοί και των ειδικών περιστάσεων υπό τις οποίες τις παρέχουν (εντός του οικιακού περιβάλλοντος υπό συνθήκες σχέσης εμπιστοσύνης και ειδικής μέριμνας για τον μισθωτό) η εργασιακή τους σχέση δεν διέπεται από τις ειδικές διατάξεις για τον χρόνο εργασίας των μισθωτών, για εργασία κατά τις Κυριακές, αργίες, ημέρες αναπαύσεως, υπερεργασία και υπερωριακή εργασία και επιπλέον δεν ισχύουν γι’ αυτούς τα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων των εκάστοτε ΕΓΣΣΕ, αλλά ο μισθός τους ρυθμίζεται με συμφωνία και σε περίπτωση που δεν συμφωνήθηκε οφείλεται ο συνηθισμένος μισθός.

 

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ

Αμοιβή και εργασία στον δημόσιο τομέα

 

Αλλαξε από τον Απρίλιο η διαδικασία για την αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας όσων έχουν εργαστεί στον δημόσιο τομέα των κρατών-μελών της Ε.Ε. Το θέμα έχει αξία αφού αφορά τον καθορισμό αποδοχών του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ και αναπληρωτών εκπαιδευτικών). Πλέον δεν απαιτείται κρίση από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο αλλά η αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας πραγματοποιείται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των φορέων όπου απασχολούνται αυτοί οι εργαζόμενοι. Πάντως, τα οικονομικά αποτελέσματα του χρόνου προϋπηρεσίας ανατρέχουν στην ημερομηνία υποβολής της αίτησης αναγνώρισης συνοδευόμενης από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι που έχουν πριν από τον διορισμό αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στον δημόσιο τομέα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία έχει διανυθεί με τα ίδια ή αντίστοιχα τυπικά προσόντα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν κατά τον χρόνο της ένταξης, μπορούν να την αναγνωρίσουν για τη μισθολογική τους ένταξη και μέχρι επτά έτη κατ’ ανώτατο όριο. Επίσης, για τους κατόχους διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, οι τίτλοι δύναται να προσμετρηθούν για μισθολογική εξέλιξη. Αν οι τίτλοι δεν έχουν απαιτηθεί ως προσόν για την πρόσληψη, δεν μπορούν να προσμετρηθούν.

 

ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ

Αποζημίωση απόλυσης σε διευθυντικά στελέχη

 

Το θέμα βέβαια αφορά τα διευθυντικά στελέχη που, αν και διατηρούν έναν άλλο ρόλο σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζομένους, εντούτοις δεν παύουν και αυτοί να είναι μισθωτοί και να πρέπει να αποζημιωθούν όταν καταγγέλλεται η σύμβασή τους. Ετσι τίθεται για όλους τους υπαλλήλους γενικός περιορισμός, κατά τον οποίο αν οι αποδοχές του τελευταίου πριν από την καταγγελία της υπαλληλικής εργασιακής σχέσης μήνα, με βάση τις οποίες υπολογίζεται η οφειλόμενη αποζημίωση απόλυσης, υπερβαίνουν το οκταπλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό 30, τότε αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη κατά το υπερβάλλον. Ούτε λίγο ούτε πολύ και με δεδομένο ότι το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη ανέρχεται στο ποσό των 26,18 ευρώ ο περιορισμός αφορά μηνιαίες αποδοχές που ξεπερνούν τα 6.283 ευρώ.

 

Η διάταξη αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό της αποζημίωσης και όχι των αποδοχών των υπαλλήλων, που έχουν ιδιαίτερα μεγάλες μηνιαίες αποδοχές, και δεν είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του Συντάγματος, όπως έχουν κρίνει πολλάκις τα ελληνικά δικαστήρια. Ο περιορισμός αυτός απορρέει από διάταξη αναγκαστικού δικαίου που θεσπίστηκε χάριν του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος και επομένως δεν είναι επιτρεπτή η ευνοϊκότερη για τον μισθωτό ρύθμιση με ατομική ή συλλογική σύμβαση εργασίας.

 

 

 

 

Scroll to top