03/11/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι «Ηρωες» πάλι δικαιώνονται

      Pin It

Κι εκεί που έλεγες ότι η ελληνική πένα στο θέατρο πάσχει σε βαθμό τελεσίδικο, οι σκηνές της Αθήνας έχουν γεμίσει από δηθενισμούς και επιδείξεις μοντερνισμού χωρίς ουσία, οι αιχμηροί και καίριοι «Ηρωες» της Ελένης Γκασούκα έρχονται σαν όαση μέσα στην ξηρασία.

 

Ενας γκέι Ηπειρώτης, που καταγγέλλει την ομοφοβία των επαρχιωτών, ένα κορίτσι απ’ τα Βαλκάνια που στον ελεύθερο χρόνο της επαγγέλλεται τη «γυναίκα-βιτρίνα» σε διάσημους κρυφογκέι, ένας σαδομαζοχιστής πολιτικός κρατούμενος στη χούντα, μια άνεργη Ελληνίδα, που ζει με τη σύνταξη της κατάκοιτης μαμάς, πασχίζοντας για ένα λάικ στο φέισμπουκ, ένα παιδί με σύνδρομο Ντάουν που ζητά την αγάπη των αδιάφορων γονιών, τραγουδιστές που ψάχνουν το «πίσω κείμενο» στους στίχους του Νίκου Καρβέλα και του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, αναφορά σε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας και γυναικείας «σιωπής», αλλά και μια Ρωσίδα πριγκίπισσα με το όνομα Νατάλια Μπρατούσκα Σεϊτανίδη Αλεξέγεβνα, συνθέτουν το πολυπρόσωπο, πολυθεματικό και ανατρεπτικό παζλ των σύγχρονων και αναθεωρημένων «Ηρώων», που συναντά κανείς Δευτερότριτα στο «Μικρό Παλλάς».

 

Η Ελένη Γκασούκα αξιοποίησε με τον πλέον δεξιοτεχνικό τρόπο την ικανότητά της να συλλαμβάνει τον άνθρωπο πίσω από την εικόνα της καθημερινότητας. Αποτυπώνει σε μια παράσταση δυόμισι ωρών όλους εκείνους τους χαρακτήρες που μπορεί άνετα να συναντήσεις στον δρόμο και να περάσουν απαρατήρητοι. Οι «Ηρωές» της είναι η κλειδαρότρυπα που δεν τολμά να κοιτάξει κανείς, από φόβο μην εκτεθεί στο politically correct που τον περιβάλλει. Μακριά από υπερβολές, κοντά στο μέτρο, η παράσταση που στήνει για τέταρτη χρονιά έχει να πει πολλά. Και τα λέει.

 

Ντύνεται με υπέροχα τραγούδια, έχει αυθορμητισμό, εύστοχο χιούμορ, απροσδόκητα κομμάτια συγκίνησης και έξοχες ερμηνείες. Δεν θα μιλήσω για το υπερθέαμα Θανάσης Αλευράς, που προκαλεί το γέλιο άμα τη εμφανίσει. Θα σταθώ στους ηθοποιούς που δεν ξέρει το ευρύ κοινό και πρέπει να μάθει. Στους εξαιρετικούς Κωνσταντίνο Καΐκη, Ματίνα Νικολάου, Αρετή Πασχάλη, Βίκυ Καρατζόγλου, Θοδωρή Μαυρογιώργη και Νικόλα Παπαδομιχελάκη.

 

Η Γκασούκα κερδίζει το στοίχημα γιατί δεν επαναπαύεται, ούτε τρομάζει να αναμετρηθεί σκηνικά με τους πάντες, δίνοντας μια προσωπική σφραγίδα σε κάθε θέαμά της. Κι αυτό, από μόνο του, είναι προς τιμήν της.

 

Βλάσης Κωστούρος

 

Scroll to top