29/08/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζητούν εναγωνίως λύση στην εμπλοκή με Cosco

Καθώς λήγει σήμερα η προθεσμία των συζητήσεων μεταξύ ΟΛΠ και Κινέζων, εξετάζεται η περίπτωση σιωπηρής παράτασης, καθώς η κυβέρνηση τρομάζει στο ενδεχόμενο ενός «ναυαγίου» των διαπραγματεύσεων.
      Pin It

Καθώς λήγει σήμερα η προθεσμία των συζητήσεων μεταξύ ΟΛΠ και Κινέζων, εξετάζεται η περίπτωση σιωπηρής παράτασης, καθώς η κυβέρνηση τρομάζει στο ενδεχόμενο ενός «ναυαγίου» των διαπραγματεύσεων

 

Αύξηση των εσόδων τους ανακοίνωσαν οι Κινέζοι από το λιμάνι του Πειραιά καθώς και αύξηση της διακίνησης κοντέινερ, ενώ ο ΟΛΠ εμφανίζει σημαντική αύξηση κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2013

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Κάθε δυνατή προσπάθεια θα καταβληθεί από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές για να βρεθεί η «χρυσή τομή» στο εμπόδιο που έχει προκύψει στις διαβουλεύσεις ανάμεσα σε Cosco και ΟΛΠ, μετά την άρνηση της διοίκησης του Οργανισμού να δεχθεί την αναστολή του ετήσιου ανταλλάγματος που ζητούν οι Κινέζοι για να επεκταθούν στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ.

 

Ενα ενδεχόμενο «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων που έχουν ξεκινήσει από τα τέλη Ιουνίου και σήμερα τυπικά ολοκληρώνονται, «τρομάζει» την κυβέρνηση. Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και στελέχη της απεύχονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή το «σπάσιμο» με τους Κινέζους. Οπως έγραψε χθες η «Εφ.Συν.», το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ (κατέχει το 74% των μετοχών), το οποίο όμως είναι ακέφαλο, και το Ελεγκτικό Συνέδριο καλούνται τώρα να λύσουν τον γρίφο και να βρουν τρόπο έτσι ώστε να συνταχθεί το μνημόνιο για τον «φιλικό διακανονισμό», προκειμένου να προχωρήσουν οι Κινέζοι τα έργα στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται ακόμα και το ενδεχόμενο της σιωπηρής παράτασης ενώ, όπως έλεγαν ναυτιλιακοί κύκλοι, θα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια ακόμα και αν χρειαστεί ν’ αλλάξουν οι απαιτήσεις και των δύο πλευρών. Το πρώτο βήμα που θα γίνει πάντως μετά και τη σημερινή τυπική λήξη των διαπραγματεύσεων θα είναι η σύγκληση γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ.

 

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι Κινέζοι ανακοίνωσαν αύξηση των εσόδων για το πρώτο εξάμηνο του 2013 από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και αύξηση της διακίνησης των κοντέινερ για το πρώτο επτάμηνο. Η Cosco Pacific, μητρική εταιρεία της ΣΕΠ που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο 2013 διακίνησε 1.369 χιλιάδες TEU έναντι 1.222 χιλιάδων TEU που είχε διακινήσει το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Παράλληλα τα έσοδα της ΣΕΠ το πρώτο εξάμηνο του 2013 αυξήθηκαν κατά 5,4% και ανήλθαν στα 73,33 εκατ. δολ. έναντι 69,545 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012.

 

Οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε όμως χθες και ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τα οποία ο Οργανισμός παρουσίασε σημαντική αύξηση κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2013, χαρακτηρίζοντάς τα τα καλύτερα αποτελέσματα μετά το 2007, ενώ ακόμη θετικότερο στα έσοδα αναμένεται να είναι το τρίτο τρίμηνο του 2013 λόγω κρουαζιέρας. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 92,54% (3.729.941 ευρώ έναντι 1.937.186 το 2012) και μετά τους φόρους κατά 208,64% (3.456.897 ευρώ έναντι 1.120.048 του 2012).

 

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει στη χθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΛΠ η αναφορά που γίνεται στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Οπως τονίζεται, η κυβέρνηση μέχρι το τέλος του χρόνου θα αποφασίσει εάν αυτή θα γίνει μέσω πώλησης πακέτου μετοχών ή μέσω ευρωπαϊκής πολιτικής των παραχωρήσεων σε πολλούς χρήστες, βάσει και των προτάσεων του Μνημονίου ΙΙΙ. Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης αρκετές φορές στο παρελθόν έχει ταχθεί με δηλώσεις του υπέρ της αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά μέσω παραχώρησης δραστηριοτήτων και όχι μέσω πώλησης μετοχών. Ανάλογη άποψη έχει εκφράσει και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλος. Αντίθετα οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ.

 

[email protected]

 

Scroll to top