Dench-Judi-Mostra-Venice-Festival

02/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

70ό Φεστιβάλ Βενετίας: αφίξεις, εκπλήξεις κι απογοητεύσεις

Μόστρα φωτο-καλεί Αβρανά

Οι Ελληνες συντελεστές της «Miss Violence» κατέπλευσαν στο Λίντο όπου μέχρι στιγμής ο Νίκολας Κέιτζ και η Τζούντι Ντεντς έλαμψαν με τις ερμηνείες τους.
      Pin It

Οι Ελληνες συντελεστές της «Miss Violence» κατέπλευσαν στο Λίντο όπου μέχρι στιγμής ο Νίκολας Κέιτζ και η Τζούντι Ντεντς έλαμψαν με τις ερμηνείες τους

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Μετά τη θεαματική πρεμιέρα –τα χειροφιλήματα του Τζορτζ Κλούνεϊ στη Σάντρα Μπούλοκ και τις ιαχές του συγκεντρωμένου κοινού προς τους σταρ– του «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν που, προς το παρόν, συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό στο 70ό Φεστιβάλ Βενετίας, ευχάριστες εκπλήξεις και μικρές απογοητεύσεις διαδέχονται οι μία την άλλη με καταιγιστικούς ρυθμούς.

 

Ο Τεξανός Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, του οποίου το «Prince Avalanche» που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου θα προβληθεί το φθινόπωρο στην Ελλάδα, παρουσίασε στη Βενετία τη νέα του ταινία, «Joe», όπου ένα 15χρονο αγόρι θ’ αναζητήσει το πατρικό πρότυπο σ’ έναν πρώην κατάδικο που προσπαθεί ν’ ακολουθήσει τον δρόμο του Καλού. Ο Νίκολας Κέιτζ στον ρόλο του Τζο αποκαλύπτει ότι παρά τις παρανοϊκές επιλογές καριέρας των τελευταίων δεκαετιών, είναι ένας αριστουργηματικός ηθοποιός που μπορεί να στηρίξει στους ώμους και στο βλέμμα του την πιο πικρή, λυρική ιστορία.

 

Αν η ερμηνεία του Κέιτζ ήταν έκπληξη, το ρεσιτάλ της Τζούντι Ντεντς στη «Φιλομένα» του Στίβεν Φρίαρς ήταν ακόμα πιο δυνατή κι από το αναμενόμενο: στο ύφος της μελαγχολικής δραματικής κομεντί του Βρετανού σκηνοθέτη, η ηθοποιός βρήκε το ιδανικό έδαφος να επιδείξει το πολυεπίπεδο ταλέντο της, τόσο ήσυχα, όσο εκκωφαντικό ήταν το χειροκρότημα που ακολούθησε την προβολή της ταινίας.

 

Η Λίντσεϊ Λόχαν μπορεί να μην αναμενόταν από τους θαμώνες του Φεστιβάλ για ερμηνευτικούς, αλλά μάλλον για παπαρατσικούς λόγους, ως πρωταγωνίστρια του «The Canyons» των Πολ Σρέιντερ και Μπρετ Ιστον Ελις. Τόσο καταστροφικά κακή ήταν η ταινία που η Λόχαν στην πραγματικότητα έλαμψε με την ερμηνεία της, αλλά και… με την απουσία της από τη Μόστρα, που έσπειρε αστραπιαίες φήμες για το αν, τελικά, το διά βίου rehab συνεχίζεται ή ποιοι, τέλος πάντων, ήταν οι λόγοι που κράτησαν τη Λίντσεϊ μακριά από το Λίντο.

 

Η ελληνική παρουσία στο Φεστιβάλ ξεδιπλώνεται σταδιακά, αφήνοντας το στίγμα της. Ο Χρήστος Στέργιογλου τράβηξε από την αρχή την προσοχή με την ερμηνεία του στο «Alienation» του Μίλκο Λαζάροφ από τη Βουλγαρία, που προβάλλεται στο παράλληλο τμήμα «Venice Days». Ο ηθοποιός έμοιασε να γέμισε με το μεστό, σωματικό του παίξιμο τη μινιμαλιστική, αφαιρετική, σκόπιμα εικαστική σκηνοθεσία του φιλμ. Η Αθηνά Τσαγγάρη και ο Γιώργος Λάνθιμος συμμετέχουν με καινούριες μικρού μήκους ταινίες, στο συλλογικό, επετειακό film project «Venice 70 – Future Reloaded», όπου οι σκηνοθέτες, από τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι μέχρι τον Αμπάς Κιαροστάμι, που διαμόρφωσαν με τις ταινίες τους την ιστορία του Φεστιβάλ, του προσφέρουν μια κινηματογραφική ευχή για το μέλλον. Η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ονομάζεται «Necktie», διαρκεί μόλις 90 δευτερόλεπτα κι ακολουθεί μια παρέα πέντε μαθητών ενός σχολείου σε μια βόλτα τους στο δάσος. Η Αθηνά Τσαγγάρη παρουσιάζει το «24 Frames per Century», με πρωταγωνίστρια την Ευαγγελία Ράντου: στην άκρη ενός μικροσκοπικού πλανήτη, δύο δεινόσαυροι αναμένουν υπομονετικά μία σύντομη συνάντηση. Τη δική του συνάντηση με την ιστορία του Φεστιβάλ Βενετίας περιμένει ο Αλέξανδρος Αβρανάς με την επικείμενη προβολή της ταινίας του «Miss Violence» στο Διαγωνιστικό Τμήμα, που αναμένεται με ανυπομονησία όχι μόνο από την ελληνική, αλλά κι από τη διεθνή κινηματογραφική κοινότητα.

 

Scroll to top