Η Olympic Air, με πρόσχημα τις ζημιές της Marfin, αφήνει χωρίς πτήσεις Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο-Ρόδο. Η κυβέρνηση ρίχνει το μπαλάκι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η πιάτσα μιλά για προσυνεννόηση με την Aegean που οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις
Των Χαράς Τζαναβάρα, Χάρη Ιωάννου
Πρώτη γεύση από την έλλειψη εθνικού αερομεταφορέα θα πάρουν το επόμενο διάστημα τρία μεγάλα αεροδρόμια της χώρας. Η Olympic Air, στο όνομα της αγοράς και με πρόσχημα τις ζημιές του ομίλου της Marfin, ανακοίνωσε ότι στις 30 Σεπτεμβρίου διακόπτει τα δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, ενώ στις 14 Οκτωβρίου θα ακολουθήσει η Ρόδος! Από τη μεριά του, το υπουργείο Μεταφορών παραδέχεται ότι δεν μπορεί να παρέμβει γιατί το απαγορεύουν οι ευρωπαϊκές πολιτικές για την απελευθέρωση των αερομεταφορών!
Εξαγορά από την Aegean
Η υπόθεση έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον γιατί ώς τα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον προαναγγελθέντα αεροπορικό «γάμο», που αφορά την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean. Πριν δοθεί το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες, οι δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει από τις αρχές του χρόνου σε μείωση δρομολογίων που δείχνει προσυνεννόηση και οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις, με ανεξέλεγκτη διαμόρφωση τιμών. Εχει ενδιαφέρον ότι η Θεσσαλονίκη και η Ρόδος περιλαμβάνονται στο πακέτο των προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το Ηράκλειο προβλέπεται να δοθεί σε ιδιώτες μέσω του προγράμματος κατασκευής νέων εγκαταστάσεων στο Καστέλι.
Τις αρνητικές συνέπειες από την επικείμενη διακοπή των δρομολογίων προς τις τρεις μεγάλες πόλεις και σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας έφεραν στη Βουλή 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι απαντήσεις των αρμοδίων απευθύνονται προς τους βουλευτές Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Π. Λαφαζάνη, Ευγενία Ουζουνίδου, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Τ. Κουράκη, Ι. Αμανατίδη, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μ. Κριτσωτάκη, Μαρία Διακάκη, Δ. Γάκη, Ειρήνη Αγαθοπούλου, Στ. Κοντονή και Αφροδίτη Σταμπουλή και είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές. Συγκεκριμένα:
* Το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών παραδέχεται πως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «δεν έχει δυνατότητα παρέμβασης»! Αποκαλύπτει ότι «κρατική παρέμβαση δεν είναι επιτρεπτή» γιατί ο τομέας των αερομεταφορών έχει απελευθερωθεί και οι εταιρείες «καθορίζουν με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια τους όρους λειτουργίας τους»!
Λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια
* Η Olympic Air διατυμπανίζει ότι είναι μια ιδιωτική εταιρεία που χρηματοδοτείται 100% από τη Μarfin και λειτουργεί με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια. Κάνει λόγο για επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να δίνει περισσότερα στοιχεία και υπογραμμίζει ότι στόχος της είναι να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς στο εσωτερικό. Αναφέρει ωστόσο ότι την τελευταία τριετία, λόγω της οικονομικής κρίσης, είχε απώλειες 37%, από τις οποίες το 17% προέρχεται από τις γραμμές Θεσσαλονίκης, Ρόδου και Ηρακλείου. Υποστηρίζει μάλιστα ότι εξακολουθεί να διατηρεί τα δρομολόγια προς Αλεξανδρούπολη, Χίο, Ιωάννινα και άλλους προορισμούς για να μην αποκοπούν ακριτικές περιοχές.
Να σημειωθεί ότι μόνον στην Αλεξανδρούπολη υπάρχουν πτήσεις και από την Aegean, ενώ οι άλλες δύο πόλεις εξυπηρετούνται αποκλειστικά από την Olympic Air.