04/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ολα θα πάνε καλά»… ψυχρά κι ανάποδα

Οι διαβεβαιώσεις του Κ. Αρβανιτόπουλου στον Κ. Παπούλια ότι όλα βαίνουν κατ’ ευχήν διαψεύδονται πριν ακόμα εκστομιστούν.
      Pin It

Οι διαβεβαιώσεις του Κ. Αρβανιτόπουλου στον Κ. Παπούλια ότι όλα βαίνουν κατ’ ευχήν διαψεύδονται πριν ακόμα εκστομιστούν

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

Σε λίγες ημέρες, τα σχολεία ανοίγουν τις πόρτες τους σε ακόμη μια δύσκολη χρονιά, χειρότερη από την προηγούμενη. Χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς κονδύλια για βασικές λειτουργικές ανάγκες, με ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες για να εξοικονομηθεί προσωπικό, χωρίς φύλακες, χωρίς καθαρίστριες. Κι όμως, ο υπουργός, ερχόμενος από έναν άλλο, αισιόδοξο κόσμο, επισκέφθηκε χθες τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον διαβεβαίωσε ότι «όλα θα πάνε καλά». Την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί συντονίζονται σε κινητοποιήσεις διαρκείας, ενώ δεν παραλείπουν να περνούν κάθε τόσο έξω από το υπουργείο, στο Μαρούσι, για να διαμαρτυρηθούν.

 

Τα αμαρτωλά ΠΥΣΠΕ

 

Χθες, ήταν οι δάσκαλοι. Από τη μια, υπάρχει αγανάκτηση για την καθυστέρηση της ανακοίνωσης των αποσπάσεων, η οποία υποχρεώνει σε άσκοπες και δαπανηρές μετακινήσεις από τις παλιές στις νέες θέσεις και από την άλλη, χθες, στο παρά πέντε της ανακοίνωσης, έγινε γνωστό ότι το υπουργείο έστειλε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας ονόματα αποσπασμένων εκπαιδευτικών παρακάμπτοντας το ΚΥΣΠΕ, το οποίο με απόφαση του ίδιου του υπουργείου συνεδρίαζε, πάλι χθες, για να εξετάσει τις αποσπάσεις με βάση τα λειτουργικά κενά.

 

Το γεγονός καταγγέλθηκε αμέσως από τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ, Δ. Μπράτη, ο οποίος δήλωσε ότι «όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα, σχετικά με την εξέταση των αιτήσεων απόσπασης των εκπαιδευτικών Π.Ε. από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της εκπαίδευσης» και χαρακτήρισε την ενέργεια του υπουργείου «πέρα για πέρα παράνομη, αφού το Π.Δ. 1/2003 προβλέπει γνωμοδότηση του ΚΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις». Το γεγονός αναμένεται να πυροδοτήσει εκ νέου το ήδη εκρηκτικό κλίμα στην κοινότητα των εκπαιδευτικών.

 

Την ερχόμενη Δευτέρα, έξω από τις πύλες του υπουργείου θα συγκεντρωθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Οργανώνουν μια μεγάλη πανελλαδική παράσταση διαμαρτυρίας έχοντας συμπληρώσει, όπως θυμίζουν, 40 ημέρες χωρίς να πληρώνονται. Την ίδια στιγμή, δε, σε αρκετά ΕΠΑΛ της διαθεσιμότητας, αναβάλλονται οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα των καταργημένων τομέων και των ειδικοτήτων. Απουσιάζουν οι καθηγητές! Αγνωστο πότε και πώς θα διεξαχθούν. Πάντως, οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου σε όλες τις βαθμίδες αποκαλύπτουν τη μεγαλειώδη προχειρότητα των παρεμβάσεων σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Αλλού λείπουν οι εκπαιδευτικοί, αλλού ακόμα και οι λευκές κόλλες για να γράψουν οι διαγωνιζόμενοι.

 

Στο καταργημένο ΤΕΙ Αμαλιάδας οι επισκέπτες σπουδαστές πήγαν να γράψουν για ένα μάθημα («Εφαρμογές Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία»). Μόνο τα θρανία υπήρχαν. Ούτε η γραμματεία δεν ήταν ανοιχτή. Τις κόλλες τις μοίρασε ένας υπάλληλος της ασφάλειας του ΤΕΙ.

 

Επίσκεψη στον Πρόεδρο

 

«Παρά τις αντιξοότητες και τις περικοπές, όλα θα πάνε καλά» επιμένει ο υπουργός και το αυτό μετέφερε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, χθες, κατά την επίσκεψη ενημέρωσης που πραγματοποίησε στο προεδρικό μέγαρο. «Ηδη τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί θα είναι στις τάξεις τους» δήλωσε με βεβαιότητα για να επιχειρηματολογήσει με τον γνωστό τρόπο, πετώντας το μπαλάκι των ευθυνών απέναντι: «Στις σημερινές πολύ δύσκολες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα βάζει πλάτη, διότι ο στόχος είναι κοινός και το διακύβευμα είναι μεγάλο». Λες και ήταν ποτέ μικρό διακύβευμα η εκπαίδευση. Ή μήπως ήταν;

 

Κατά τ’ άλλα, συνεχίζονται αμείωτες οι αντιδράσεις στο σχέδιο νόμου για το λύκειο -και οι τροπολογίες της τελευταίας στιγμής- που συζητείται με τον χαρακτήρα του επείγοντος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ώστε να περάσει γρήγορα στην Ολομέλεια και να ψηφιστεί μέχρι να ξεκινήσει η νέα σχολική-ακαδημαϊκή χρονιά.

 

Συμπαράσταση από τα ΤΕΙ

 

Τη συστράτευσή της με τα μέλη όλων των άλλων εκπαιδευτικών βαθμίδων δηλώνει η Ομοσπονδία διδασκόντων στα ΤΕΙ καταγγέλλοντας, μεταξύ άλλων, την αύξηση ωραρίου διδακτικής απασχόλησης (άρθρο 39, παρ. 21), η οποία για τη βαθμίδα του καθηγητή Εφαρμογών ανέρχεται στις 18 ώρες. Είναι αντιεπιστημονική -λένε- καθώς οδηγεί σε ανάθεση διδακτικού έργου εκτός του γνωστικού αντικειμένου των μελών Ε.Π. και δεν λαμβάνει υπόψη το ογκώδες πρόσθετο έργο. Οπως επισημαίνει η Ομοσπονδία: «Η συνεχής μείωση των προϋπολογισμών, το πάγωμα των προσλήψεων νέων μελών Ε.Π. και η δραματική μείωση του έκτακτου Ε.Π. οδηγούν τα τμήματα των ΤΕΙ με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, με τελικό διαφαινόμενο αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, την κατάργησή τους».

 

Στη λίστα των διαμαρτυρόμενων και οι ηθοποιοί. Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών ζητεί «να μην υποτιμηθούν τα μαθήματα τέχνης, ξένων γλωσσών, τεχνολογίας και πληροφορικής».

 

…………………………………………………………………………………………………………………….

 

«Παιδεία από το παρελθόν»

 

Πυρά κατά του νομοσχεδίου από εκπαιδευτικούς φορείς στη Βουλή

 

Ομοβροντία πυρών εναντίον της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το νομοσχέδιο του νέου Λυκείου εξαπέλυσαν χθες οι φορείς της εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οι εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας εξέφρασαν σοβαρότατες ενστάσεις για σειρά ρυθμίσεων, προειδοποιώντας σε υψηλούς τόνους ότι το νομοσχέδιο θα οδηγήσει σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και σε περαιτέρω ενίσχυση της παραπαιδείας. Παράλληλα, κάλεσαν την κυβέρνηση να αναστείλει την εφαρμογή του για ένα έτος προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες βελτιώσεις και να προηγηθεί η απαραίτητη περίοδος προσαρμογής.

 

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας ότι με τις προτάσεις του «γυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα τρεις δεκαετίες πίσω». Καταλόγισε μάλιστα στην κυβέρνηση ότι ουσιαστικά ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση εις βάρος της δημόσιας και χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι οι αλλαγές που θα ψηφιστούν με επείγουσες διαδικασίες θα εφαρμοστούν αμέσως στο νέο Λύκειο. «Με το νομοσχέδιο δημιουργείται ένα κουτσουρεμένο λύκειο. Διαλύεται και διασπάται η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση με κατάργηση ειδικοτήτων» σημείωσε ο κ. Κοτσιφάκης και υπογράμμισε ότι με τις νέες ρυθμίσεις «φουντώνει» το σύστημα των εξετάσεων, με αποτέλεσμα οι μαθητές να εξωθούνται στη μη τυπική εκπαίδευση και κατάρτιση.

 

Την αντίθεσή τους στις ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν, όπως είπαν, την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση εξέφρασαν επίσης οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος), Νίκος Παΐζης, και της Ενωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών, Γιώργος Μουστάκας. Ο κ. Μουστάκας κάλεσε μάλιστα τον υπουργό Παιδείας ή να αποσύρει το νομοσχέδιο ή να αναβάλει την εφαρμογή του για την επόμενη χρονιά προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία διαβούλευση.

 

Σε πολύ υψηλούς τόνους ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Μαθητών Αθήνας, Βασίλης Τόγιας, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «λαιμητόμο» για τους μαθητές. «Νομιμοποιείται η λογική ότι το Λύκειο δεν αποτελεί τη βασική εκπαίδευση» ανέφερε ο κ. Τόγιας και έκανε λόγο για διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αναστολή της εφαρμογής του νομοσχεδίου για ένα χρόνο πρότεινε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), Στάθης Ευσταθόπουλος.

 

Σε παρέμβασή του χθες το βράδυ, λίγο πριν από τη λήξη της συνεδρίασης, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ενταχθεί η πληροφορική στα εξεταζόμενα μαθήματα.

 

Χ. Ιωάννου

 

……………………………………………………………………………………………………………..

 

Δεν συνηγορεί στο νέο Λύκειο

 

Παρέμβαση του Συνηγόρου του Παιδιού για τις αλλαγές στη β′ βάθμια εκπαίδευση

 

Παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο περί της αναδιάρθρωσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί η επιστολή του στον υπουργό Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλο. Οι προτάσεις της ανεξάρτητης αρχής, η οποία έχει 10ετή εμπειρία στα ζητήματα των παιδιών, αφορούν, ανάμεσα σε άλλα, τη σχέση εκπαιδευτικών και μαθητών που θεωρείται κρίσιμη, την ενεργότερη σύνδεση των σχολείων με τις τοπικές κοινωνίες, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας της παιδαγωγικής εμπειρίας.

 

«Στην πράξη φαίνεται ότι το νομοσχέδιο ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό εξεταστικά ζητήματα. Εμείς απλώς αναδεικνύουμε ζητήματα που θεωρούμε ότι δεν πρέπει να χαθούν από τη συζήτηση, που θεωρούμε ότι δεν έχουν περιληφθεί επαρκώς ή για να το θέσουμε πιο σωστά, ζητήματα που δεν τους έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Συνήγορος του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος.

 

Ο Συνήγορος κάνει λόγο για την ανάγκη ενός Λυκείου αποσυνδεμένου από την εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, για ένα Λύκειο που θα συνδέει το σχολείο με την κοινωνία και θα κινητοποιεί τα ποικίλα ενδιαφέροντα των μαθητών. Οσον αφορά τα Επαγγελματικά Λύκεια, τόνισε την ανάγκη της συστηματικής μελέτης του ρόλου τους, ειδικά μετά την κατάργηση πολλών δημοφιλών ειδικοτήτων. Υπενθύμισε επίσης ότι τα διαρκώς διογκούμενα κοινωνικά προβλήματα επιβαρύνουν τη σχολική ζωή και συχνά εκδηλώνονται μέσα από την αντίδραση των μαθητών στους κανόνες του σχολείου.

 

Γιάννης Μπασκάκης

 

 

 

 

Scroll to top