05/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας

Γυναίκες που ευνουχίζουν και εκτελούν

Ο Κιμ Κι Ντουκ, με το άγρια λογοκριμένο στη Νότια Κορέα «Moebius», έφερε στη Μόστρα ένα φρενήρες οικογενειακό αιματοκύλισμα. Εξωγήινη σίριαλ κίλερ αντρών αποδεικνύεται και η Σκάρλετ Γιόχανσον στο «Under the Skin» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, αλλά αυτή γοήτευσε τους πάντες.
      Pin It

Ο Κιμ Κι Ντουκ, με το άγρια λογοκριμένο στη Νότια Κορέα «Moebius», έφερε στη Μόστρα ένα φρενήρες οικογενειακό αιματοκύλισμα. Εξωγήινη σίριαλ κίλερ αντρών αποδεικνύεται και η Σκάρλετ Γιόχανσον στο «Under the Skin» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, αλλά αυτή γοήτευσε τους πάντες

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Εγραψε ο διεθνής κι ελληνικός Τύπος ότι το «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά είναι μια ταινία βαθιά βίαιη, τόσο στην εικόνα όσο και στο περιεχόμενό της: αυτή η σκληρότητά της ήταν που δίχασε την κινηματογραφική κοινότητα, ανέβασε το hype γύρω από την ταινία κι έφερε τους υπέρμαχους να συζητούν για μεγάλα βραβεία στο Φεστιβάλ.

 

Το βραβείο αποτροπιασμού, ωστόσο, όπως φαίνεται, θα απονεμηθεί φέτος στο «Moebius» του Κιμ Κι Ντουκ, μια ταινία-σοκ που δύσκολα βλέπεται με τα μάτια ανοιχτά. Ταξιδεύοντας από τη Νότια Κορέα, όπου η λογοκρισία το έχει πετσοκόψει, προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στη Βενετία, όπου ο σκηνοθέτης τιμήθηκε πέρσι με το Χρυσό Λιοντάρι για το «Pieta». Η ταινία παρακολουθεί την απόλυτη ισοπέδωση μιας οικογένειας, καθώς η απατημένη σύζυγος και μητέρα ενός έφηβου αγοριού θέλει να εκδικηθεί τον άπιστο σύζυγό της, ευνουχίζοντάς τον, αλλά όταν δεν θα το καταφέρει, κατειλημμένη από υπεράνθρωπη μανία, θα τιμωρήσει με τον ίδιο τρόπο τον γιο της. Σ’ ένα φιλμ κατά μεγατόνους πιο βίαιο από το «Νησί» του Κορεάτη δημιουργού, ο θεατής που θα αντέξει το φρενήρες αιματοκύλισμα και δεν θα φύγει στη μέση ουρλιάζοντας, θα αποζημιωθεί με μια εκπληκτική κινηματογραφική κορύφωση.

 

Αλλου είδους «ευνουχισμούς» πραγματοποιεί η Σκάρλετ Γιόχανσον στο «Under the Skin», τη νέα ταινία τού «Sexy Beast» Τζόναθαν Γκλέιζερ, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα φαντασίας του Μάικλ Φέιμπερ. Ως καμουφλαρισμένη εξωγήινη, η Σκάρλετ διατρέχει τη Γλασκόβη με το αυτοκίνητό της, επιλέγοντας άντρες για «εκτελεστικές» σεξουαλικές συνευρέσεις, από τους οποίους, στη συνέχεια, κρατά… κάτι παραπάνω από μια απλή ανάμνηση. Σ’ αυτήν την αλλόκοτη, αριστοτεχνικά σχεδιασμένη από τον σκηνοθέτη της ταινία, η Γιόχανσον αποκαλύπτεται ως μια εκπληκτική ηθοποιός, σ’ έναν πολυδιάστατο, για πρώτη φορά, ρόλο και μ’ ένα μοναδικό θάρρος που δίνει ζωή σε αφηρημένες ιδέες.

 

«Δουλέψαμε ενώνοντας τα κομμάτια του ρόλου μαζί με τον Τζόναθαν Γκλέιζερ, σιγά σιγά», εξήγησε η Γιόχανσον στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε την πρώτη προβολή τού «Under the Skin». «Αυτός φυσικά γνώριζε το σύμπαν που ήθελε να δημιουργήσει. Εγώ ένιωθα πιο απομονωμένη, προσπαθώντας να βρω την προσέγγιση του ρόλου. Η ηρωίδα μου μπαίνει σε κατάσταση σεξουαλικής ετοιμότητας με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Και βγαίνει από αυτήν χωρίς να έχει χάσει τίποτα από την ιδιοσυγκρασία της. Δεν ήθελα να την κάνω να κινείται σαν εξωγήινη, έτσι όπως έχουμε συνηθίσει από τις ταινίες. Ηθελα να είναι όσο το δυνατόν φυσιολογική στην κίνησή της, αλλά και να φέρνει αυτήν την αύρα του “άλλου σύμπαντος” από το οποίο προέρχεται». Κι αυτό κατάφερε στην εντέλεια η Γιόχανσον, ούσα αυτή τη φορά όχι απλώς… διαστημικά όμορφη, αλλά και έτοιμη για ένα μεγάλο βραβείο ερμηνείας.

 

Scroll to top