Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Υπό τη σκιά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ από την κυβέρνηση, πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση του δημάρχου Πειραιά Β. Μιχαλολιάκου με τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, οι οποίοι συζήτησαν και συμφώνησαν για μια σειρά θεμάτων, που κάποια από αυτά, χρόνια τώρα, αποτελούν το «μήλον της έριδος» ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Ενα από τα βασικά θέματα συζήτησης των δύο ανδρών, που συναντήθηκαν στο δημαρχείο της πόλης, ήταν και αυτό της παραχώρησης από τον ΟΛΠ Α.Ε. κτιρίων και εκτάσεων που δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες στον Δήμο του Πειραιά. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα της δημοτικής αρχής του Πειραιά, που διεκδικεί εκτάσεις από τον ΟΛΠ.
Μόλις τον περασμένο Απρίλιο με αφορμή τη διεκδίκηση από τον δήμο της «παγόδας» -κτίριο που ανήκει στον ΟΛΠ αλλά παραμένει ανεκμετάλλευτο από το 2004- ο Β. Μιχαλολιάκος είχε δηλώσει ότι είναι αποφασισμένος να διεκδικήσει όλο το έδαφος που είναι στα διοικητικά όρια του δήμου και δεν αξιοποιείται. Κατά καιρούς, δε, έχει τονίσει ότι ο ΟΛΠ δεν πωλείται και πως το λιμάνι είναι αναπόσπαστο τμήμα της πόλης και ότι πρέπει να γυρίσει στον «φυσικό του ιδιοκτήτη» που είναι ο δήμος.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι εάν τελικά η κυβέρνηση προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, όλα αυτά τα σχέδια δεν θα ισχύσουν.
Οι δύο άνδρες συζήτησαν επίσης την ανάγκη σύστασης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού για τον εορτασμό των 2.500 χρόνων από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021, τον φάκελο προετοιμασίας του Πειραιά ως υποψήφιας πόλης για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021, τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας το 2015, την αναθεώρηση του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ Α.Ε. με νέα έργα, την ανάπλαση και τον εξωραϊσμό της ακτογραμμής του Πειραιά και την αισθητική αναβάθμισή της.
Ο Γ. Ανωμερίτης μετά το τέλος της συνάντησης δήλωσε πως οι πόλεις και τα λιμάνια μπορούν και πρέπει να έχουν κοινές πορείες και ότι τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης που θα μπορέσουν να οδηγήσουν τον τόπο και τις τοπικές κοινωνίες γρηγορότερα στην έξοδο από την κρίση. Χαρακτήρισε επίσης την προχθεσινή απόφαση της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) για τις κοινές πολιτικές ανάπτυξης ανάμεσα στις πόλεις και στα λιμάνια μέσα από νέες θεσμικές και οικονομικές διατάξεις «ιστορική».